Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Philips SA9100 volume erg laag, vraag aanschaf nieuwe speler

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 maanden terug een Philips SA9100 mp3 speler aangeschaft.

Ik ben hier zeer over te spreken, echter viel vanaf het begin de volume me erg tegen. Ik heb een erg goed gehoor die ik uiteraard niet wil beschadigen met harde muziek, maar het volume was zo laag dat ik amper een nummer fatsoenlijk kon luisteren door omgevingsgeluid. Nu had ik handmatig het volume van een mp3 aangepast met MP3Gain, van 89DB naar 100DB. Hiermee was het probleem opgelost.

Nu is mijn mp3 speler vorige maand in de wasmachine geweest echter deed 'ie het na wat föhnen gewoon weer. Maar sinds 2 dagen is het geluid nog lager dan in het begin, ondanks dat mijn mp3's op 100DB staan.

Ik bang dat hierdoor het apparaatje toch definitief kapot is? Waarschijnlijk heeft terugsturen dus ook geen zin want waterschade zien ze meteen in de fabriek.

Heeft iemand hier meer last van met de Philips SA9100?

Hoe dan ook vond ik 1 GB toch erg weinig en ga misschien een 4 GB mp3 speler halen.

Nu is mijn oog op deze 2 gevallen:

http://www.consumer.phili...O54EWPJ0RMRCSHQNHKFSESI5P
SA6045
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SA/SA6045_02_webImage370.jpg

http://www.consumer.phili...O54EWPJ0RMRCSHQNHKFSESI5P
SA5145
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SA/SA5145_02_webImage370.jpg

Ben niet zo thuis op dit gebied maar afgezien van het design, welke mp3 speler is beter? (geluidsniveau, kwaliteit e.d.)

Bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangezien het beide Philips-spelers zijn van dezelfde generatie zal het qua geluidskwaliteit wel niet veel uitmaken. Als je echt kwaliteit wilt kun je trouwens beter voor een ander merk gaan. Maar heb je al naar reviews ed gezocht? Al verwacht ik niet dat je van dit soort onbekende spelers veel zult vinden.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:06:
Aangezien het beide Philips-spelers zijn van dezelfde generatie zal het qua geluidskwaliteit wel niet veel uitmaken. Als je echt kwaliteit wilt kun je trouwens beter voor een ander merk gaan. Maar heb je al naar reviews ed gezocht? Al verwacht ik niet dat je van dit soort onbekende spelers veel zult vinden.
Heb inderdaad al naar reviews gezocht maar kon er weinig tot niets over vinden.

Voor de rest ben ik zoals gezegd erg tevreden over de Philips. De scroll navigatie, het design e.d. is allemaal perfect op het volume na wat waarschijnlijk aan het apparaat zelf ligt.

Verwijderd

Die nieuwe zijn wel érg generic.
Hebben ook geen scroll navigatie.
Ik vraag me serieus af waar philips mee bezig is.
Zo'n mooi concept van besturing en design gooien ze zonder reden over boord :N

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:21:
Die nieuwe zijn wel érg generic.
Hebben ook geen scroll navigatie.
Ik vraag me serieus af waar philips mee bezig is.
Zo'n mooi concept van besturing en design gooien ze zonder reden over boord :N
Dat viel mij ook al op, erg jammer inderdaad.

Maar uit welke van bovenstaande zou jij kiezen en waarom?

Verwijderd

Van hierboven zou ik er geen kiezen en voor een ander merk gaan.
Weet je trouwens zeker dat het niet aan je oortjes ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:25:
Van hierboven zou ik er geen kiezen en voor een ander merk gaan.
Weet je trouwens zeker dat het niet aan je oortjes ligt?
Yup, 3 verschillende getest.

Welke speler zou je dan aanraden?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:39
Kijk eens naar de Meizu M6

Philips is gewoon brakke generic zooi!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:20:
[...]

Yup, 3 verschillende getest.

Welke speler zou je dan aanraden?
Budget, eisen? Dat is natuurlijk een vraag van niks. Lees je eens in met bijvoorbeeld de DAP.db of kijk eens rond in de vele mooie topics op dit forum.

Verwijderd

Welke je moet kiezen weet ik niet. maar koop inear dopjes! Heb hetzelfde bij mijn Philips speler. Heb nu de Creative EP630 en geluid staat nu half open. Gaat nu 2 keer zo hard.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:37:
[...]

Budget, eisen? Dat is natuurlijk een vraag van niks. Lees je eens in met bijvoorbeeld de DAP.db of kijk eens rond in de vele mooie topics op dit forum.
Bedankt voor die link.

200 euro wil ik er maximaal aan uitgeven. Ik zal even rondkijken, thnx.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:55:
Welke je moet kiezen weet ik niet. maar koop inear dopjes! Heb hetzelfde bij mijn Philips speler. Heb nu de Creative EP630 en geluid staat nu half open. Gaat nu 2 keer zo hard.
Ik had gehoord dat deze het gehoor kunnen beschadigen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:08:

[...]

Ik had gehoord dat deze het gehoor kunnen beschadigen?
Als je je mp3speler nu voluitzet wel ja :P Maar is juist beter voor je gehoor aangezien het omgevingsgeluid zo goed als compleet gedempt wordt en je hem dus een stuk zachter kan zetten.
Pagina: 1