Walkie Talkie info gevraagd...

Pagina: 1
Acties:
  • 15.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 21:54

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik ga bijna op vakantie en wil een Walkie Talkie kopen. Ik wil jullie vragen waar je het best op moet letten. Ik heb gezien dat er veel WT's te koop zijn voor 30 euro in de winkels. Het liefst wil ik een Motorola. Ook met een accu als dat kan.

Weet iemand raad/info/tips?

Alvast bedankt.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Welk land ga je naar toe? Want in sommige landen mag je de walkietalkie's die je hier kan kopen niet eens gebruiken!

En wat ben je van plan te gaan doen met de walkietalkie(s) ?

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Net zoals walkie talkie's die je koopt in de VS mag je hier eigenlijk niet gebruiken.
Maar ze hebben wel een veel beter bereik dan die prut die ze hier verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je geeft inderdaad niet veel aan wat je ermee wilt doen en lijkt het niet echt of je zelf goed hebt rondgekeken en van 30 euro dingen moet je niet veel verwachten betreffend prestaties enz en je geeft aan dat je motorola wilt en dat zijn niet 30 euro dingen

en je moet inderdaad beseffen wat hier goed gekeurd is kan in andere landen niet goedgekeurd zijn en je dus een boete opleveren in de meeste europa landen zal het over het algemeen bijna goed zijn maar je zult inderdaad daar even goed naar moeten kijken

en wil je gewoon 2 portables ? of wil je ook een basis station unit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:38
Het is raadzaam om voor een PMR walkie talkie/portofoon te gaan, in veel landen in europa is dit licentie vrij te gebruiken.

Op http://www.skygliders.nl/main/diversen/porto.htm staat een mooi schema waar je PMR mag gebruiken...PMR portofoons zijn al voor een kleine prijs te koop, motorola niet die zijn over het algemeen wat duurder

Ook is LPD een optie alleen zijn de prestaties minder maar wel goedkoper.

Ik zou iets meer geld uitgeven, rond de 50 euro heb je een heel mooi hobby setje.

[ Voor 66% gewijzigd door Evos op 30-05-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
50 EUro is wel okay.

Ik wil righting Marokko gaan, in de auto. Omdat het bellen van Mobiel naar Mobiel, buiten NL met een Nederandse simkaart erg duur is, is de enige optie een Walkie Talkie met een goed bereik.

Ik had wel verwacht dat er problemen zouden kunnen zijn met de frequencies, net als bij WIFI etcetera. Ik zie dat PMR 446 wel legaal is.

Ik wil alleen 2 WT's, het liefst met een accu.

Basis Statio Unit? Het lijkt wel Vietnam dan. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 06-08 08:38
Bij de bouwmarkt zijn tegenwoordig al die setjes te koop, ga gewoon naar een goeie elektronica zaak met zendapparatuur en laat je voor lichten, via google is ook het een en ander te vinden.

Of het in marokko is toegestaan weet ik niet, maar aangezien die porto's niet echt zo'n gek veel zend bereik hebben zal het met storen van andere zenders wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ze kunnen wel in Marokko worden gebruikt. Als de Politie je daar tegenhoud, geef je ze gewoon 10 Euro, klaar is kees. :P

Ik wil liever niet iets uit de bart smit ofzo, lijkt troep. Iets uit d3 emiddenklasse, maar toch wel goed in gebruik bevalt me wel.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dit kan natuurlijk ook nog altijd. We gingen vroeger dan met 2 of 3 auto's richting Spanje, alledrie met bakkies en alleen maar zinloos ouwehoeren. Spul is overal te krijgen, niet duur, en je hebt een paar km bereik. Je kan ook nog mooi bijlullen met lokale chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik raad je aan in dat geval de motorola's te kopen. Heb zelf een aantal twintalkers gehad voor 50 euro per set, maar dat was net effe te goedkoop spul eigenlijk. Ontvangst was erg slecht, ook op 5 meter afstand. Bovendien voelt het spul extreem goedkoop aan. Bij een goede aanbieding koop je volgens mij wel 2 motorola's voor die prijs, of vier voor 70 euro ongeveer.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik zag eens bij de mediamarkt van die motorola dinkies. Setje van 2 voor 70 euro meen ik.
Hadden naar mijn menen ook een goed bereik, iets van 2 km zonder dikke bergen en flats :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hehehe, mijn buurjongen had altijd zo'n Politie-ontvanger. Zijn die dingen legaal? Want je krijgt wel veel informatie te horen...

Ik vind de volgende Walkie Talkie-tje wel leuk/goed. Motorola Twin Talker T5022

Helaas is nergens op de Motorola-site iets te vinden over deze Portofoon. |:(

Is deze setje goed?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb zlf zo een setje van €30 van een bouwmarkt, merk 'profile'. Zulke sets beweren een goede ontvangst tot 3km te hebben, Dit bleek dus eerder 500m te gaan, OOK als er helemaal niets tussen zat, dan kan je net zo goed roepen naar mekaar;-p
De batterijen (4xAAA) waren trouwens ook in een mum van tijd leeg.
Laat je dus niet verleiden door mooie specifikaties en prijzen en ga voor de gekende merken in de branche die liefst wat meer dan €30 kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Tunboy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:48:
Ik heb zlf zo een setje van €30 van een bouwmarkt, merk 'profile'. Zulke sets beweren een goede ontvangst tot 3km te hebben, Dit bleek dus eerder 500m te gaan, OOK als er helemaal niets tussen zat, dan kan je net zo goed roepen naar mekaar;-p
De batterijen (4xAAA) waren trouwens ook in een mum van tijd leeg.
Laat je dus niet verleiden door mooie specifikaties en prijzen en ga voor de gekende merken in de branche die liefst wat meer dan €30 kosten...
Yep, ik verwacht niet, omdat op de set-specificaties staat ''5 Kilometer" ik zover kan communiceren. :D Zou niet goed zijn voor mensen met dezelfde ontvanger frequencie...

Dat met de batterijen vind ik ook een probleem; ze gaan helaas te snel leeg.
Daarom wil ik er een met een accu. DIe T5022 heeft wel een acuu, die tot 12 uur meegaan, in 'standby' modus.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 12:44
Deze setjes zijn gemaakt voor buiten en niet voor in de auto ,die werkt nl als kooi van ferraday.
Er zijn ook porto's met ext antennes maar die gaan p.st een stuk meer kosten en zijn vaak gemodificeerde setjes of illegale setjes.

http://www.446user.co.uk/
http://www.pmrforum.nl/

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Als je het alleen in de auto gebruikt kun je beter twee 27MC bakkies halen, die hebben namelijk veel beter bereik.

Als je het ook nog ergens anders wil voor gebruiken (buiten mee rond lopen) zou je beter zo'n PMR446 set (pmr446 is die setjes met 8 kanalen en 38 sub-kanalen) kunnen halen.

Ik heb ook zo'n set, van "Alecto" ooit eens bij Dynabyte o.i.d gekocht voor €50. Tijdje geleden nog in 2 auto's gebruikt, werkte wel goed maar het bereik was niet echt super goed. Een kilometer haalde hij toen zeker niet, maar dat kwam puur omdat we in 2 auto's zaten. Als je gewoon buiten rondfietst dan haal ik zeker wel 2,5 / 3 km ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 12:44
Een legale pmr met ext antenne is de Albrecht Tectalk Mag en die gaat p.st rond de 80€ kosten
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-com.nl/contents/media/t_albrechttectal.JPG

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Noo mijn auto wil ik niet veranderen naar een FBI-lookige auto. :P

Liever niet, maar de afstand tussen beide auto's zal maximaal 100 meter zijn. Voldoet de Motorola TwinTalker T5022 dan? Of raden jullie een andere Walki Talki-tje aan?

Kennen jullie msichien toevallig een goede site. (Goedkope)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Twee 27MC setjes, bijvoorbeeld Premier CB1000 / CB2000 proberen te scoren, 2e hands. Met magneetantenne. Dan heb je prima ontvangst. Zo eng wordt je auto nu ook weer niet van een 30cm antenne hoor. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Positron op 03-06-2007 20:42 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Die zijn groot. :|

En ze lijken proffesioneel ook! Helaas heb ik al een grote stick, dus ik heb er geen meer nodig.

Ik wil vragen, of de T5022 goed genoeg is, voor een beginner dan. Als iemand een goedkope winkel kent, wil ik hem zo spoedig kopen om mijn bevindingen hier te plaatsen.

Dank u Wel...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Ik ken marokko verder niet maar ik weet bijna wel zeker dat ze daar pre-paid simpakketjes verkopen. Waarom moeilijk doen met walkie talkies als je het zo eenvoudig zelf kan regelen. Met een beetje mazzel kan je deze prepaid simkaartjes ook wel ergens in nederland kopen.

Als je van plan bent veel te communiceren (als in, uren achter elkaar) is dat natuurlijk niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Edit: Dubbelpost, sorry.

[ Voor 95% gewijzigd door BlackMage op 04-06-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:15
maar als je met de auto naar marokko rijdt kom je door best wel wat landen. En het is niet echt handig dat je dan heel veel pre paid kaartjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nee, maar ik wil gewoon een WT ook voor de fun; aan mn vrienden vertellen waar de Politie zich bevind enzo. :P (Grapje) Maar ook voor andere doeleinden.

Als ik in de auto zit, en naar iemand anders bel in de andere auto voor ons bijvoorbeeld (Spanje) , betaal ik;

Kosten van Spanje, Frankrijk, Belgie en NL. Diegene die ik op dat moment bel ook. Niet te betalen dus, ja, ok wel te betalen maar dat komt zo'n beetje uit op ongeveer 60 Euro. Beter een walkie talkie dus. ;)

Als ik eenmaal in Marokko ben, koop ik absoluut een Simkaart; kost maar 7 euro met 5 Euro beltegoed. Een Ho kost daar maar 10 Euro per dag.... Alles is daar goedkoop, egt. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf is terrorist in opleiding ;)

help die jongen toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 20:26

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:19:

help die jongen toch..
Aan z'n grammatica en zo te zien lijkt het er wel op ja ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:19:

help die jongen toch..
Hell no! :(

Ik ben gewoon iemand die teveel naar 24 kijkt... O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb al jaren van die Blokker twintalker dingen. Ja, ze zijn niet zo goed dat je er kilometers ver mee redt maar ik durf hier te beweren dat tot ongeveer 1km echt prima werkt. Wij gebruiken ze al jaren als we met meerdere auto's rijden en het is altijd een groot succes!

Ik zou trouwens ipv die setjes van 30 euro kijken naar een setje van zeg maar 50 euro waar ineens opladers en headsetjes bij zitten. Zijn vast die 20 euro extra meer dan waard

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Setjes van 30 Euro?

Ik heb net al aangegeven dat ik op zoek ben naar:

Motorola PMR446 T5022 TwinTalker:

2 Stuks, met 2 Accu's en een centrale opladings-dock. Prijs: 60/70 EUro.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb zelf de Cobra MT-750, ik gebruik ze op de motor icm keelmicrofoons van IASUS. Ze zijn goed getest in een duits motorblad, boven de bekende merken als motorola en kenwood. Je kan een setje van de nieuwe Cobra MT-800 krijgen voor 69 Euro incl verzendkosten. Dat is goede kwaliteit voor een zachter prijsje dan je voor een motorola of kenwood zou betalen met dezelfde functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:29:
Setjes van 30 Euro?

Ik heb net al aangegeven dat ik op zoek ben naar:

Motorola PMR446 T5022 TwinTalker:

2 Stuks, met 2 Accu's en een centrale opladings-dock. Prijs: 60/70 EUro.
T'is hier geen V en A ofzo, als je weet wat je wilt hebben ga je lekker langs de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Toevallig heeft een vriend van mij gisteren walkie talkie's gekocht. Voor de gein. Kan die met een goede vriendin van hem lopen babbelen.
Het was een Alecto FR-20 setje gekocht bij een speelgoedzaak voor 15 euro inclusief batterijen.
Ik was er nogal kritisch over, 15 euro - 3 km... mijn ervaring met walkietalkie gaan wel zo'n langer dan 15 jaar terug maar ok.
Ik was op de fiets dus ik heb er eentje gepakt en weggefiets en ik was verbaasd na +/- 2km in bebouwd gebied (flats e.d.) verstonden we elkaar nog steeds.

dus ja.... 15 euro.
wat betreft de geluidskwaliteit, we waren verstaanbaar niks meer of minder.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm,
Was net in de MediaMarkt Eindhoven, daar hadden ze een actie van Alecto WalkieTalkies voor 30 Euro. "3KM' stond erop. Ik zat te tweifelen, en keek verder. Ik zag toen de Motorola T5022. Kostte 99 EUro tegenover de 69 Die het bij internetwinkels kost. Heb dus niet gekocht.

Een vereiste is dat de WT werkt op accu's / oplaadbare batterijen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb net de WT Alecto FR-38+ Gehaald bij dixons voor 29 Euro. Bij de Mediamarkt kost ie 33 Euro.

Het is wel een goed ding, maar ik kan hem niet vergelijken met de Motorola natuurlijk. Deze is bijna als de FR20, maar dan "Proffesioneler". Je hebt hier een VOX-funcite, waardoor geluid word getransmit zodra je erdoor praat. Ook heb je hierbij een 750Mah accu bij, en een oplader voor de 2 WT's.

Wat ik raar vind, is dat als ik de WT's in de oplader stop, beide lampjes rood worden. Maar na 2 seconden, switcht de bovenste lader-lamp naar groen. :O Dat betekend dat die vol is, neem ik aan...

Als ik dan de WT's switch, gebeurt hetzelfde. Weer de bovenste lampje brand groen, en de onderste rood. Is dit een fout?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Vandaag op ibood een setje walkie talkies. Heb het niet echt nodig ofzo, maar voor op wintersport lijkt me het wel erg makkelijk!

Ik zou hem eventueel willen gebruiken om elkaar terug te kunnen vinden op de piste, zou dit hiermee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mwah ik zou voor zeker gaan en goede spullen kopen. Voor bijna hetzelfde bedrag heb je al alleraardigst spul:

Afbeeldingslocatie: http://images.businessweek.com/ss/08/07/0717_idea_winners/image/b_tlkr_t3_t5.jpg

links de Motorola TLKR T3 voor om en nabij 3 tientjes
rechts de Motorola TLKR T5 voor om en nabij de 5 tientjes

ik heb laatst de T5 gekocht bij topdeals.nl (daar woon ik vlakbij dus ideaal).
Had hiervoor een setje Topcom zoals hierboven (2 jaar terug) gezegd, maar dit is en voelt stukken beter. Die T5 komt ook met accuutjes en acculader.

Ik kwam op deze setjes uit toen ik me in ging lezen en deze TLKR serie komt overal uit als veel bang for your buck

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Vanwaar de kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Omdat het op iBOOD staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

De topic is bijna 3 jaar oud? Achja, wel mooie walkies op ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tita_tovenaar schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:47:
Deze setjes zijn gemaakt voor buiten en niet voor in de auto ,die werkt nl als kooi van ferraday.
Er zijn ook porto's met ext antennes maar die gaan p.st een stuk meer kosten en zijn vaak gemodificeerde setjes of illegale setjes.

http://www.446user.co.uk/
http://www.pmrforum.nl/
Reactie op oude post, maar voor de volledigheid:
Valt wel mee, in Australia gebruikten we ook een walkie talkie in de auto (en de rest bakkies op zelfde frequentie) en dat werkte prima, zend bereid was beperkt maar met goedkope WT heb je dat toch al..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:59
Iemand ervaring met de Motorola TLKR T3? Ik overweeg deze te kopen voor de Wintersport.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2010 00:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb een maand geleden op het punt gestaan de TLKR 3 te kopen. Maar voor 2 tientjes meer had je de TLKR 5 die net iets meer fijne features had en luxer was. Ik had bedacht dat ik er jaren mee wilde doen dus toen voor de TLKR 5 gegaan. Nog geen spijt gehad. Als je on de cheap wilt blijven is de TLKR3 denk ik wel de winnaar t.o.v. al die TwinTalker TopCom dingen.

Op sites van survival clubjes en bergbeklimmers en geo-lui worden die TLKR's wel gerecenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jazzper schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:18:
Ik heb een maand geleden op het punt gestaan de TLKR 3 te kopen. Maar voor 2 tientjes meer had je de TLKR 5 die net iets meer fijne features had en luxer was. Ik had bedacht dat ik er jaren mee wilde doen dus toen voor de TLKR 5 gegaan. Nog geen spijt gehad. Als je on de cheap wilt blijven is de TLKR3 denk ik wel de winnaar t.o.v. al die TwinTalker TopCom dingen.

Op sites van survival clubjes en bergbeklimmers en geo-lui worden die TLKR's wel gerecenseerd.
geo-lui? als in Geocaching of geologen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

volgens mij kwam ik het tegen op een geocaching forum. Althans google maar eens op motorola TLKR
krijg je genoeg hits van fora. Ook motorfora bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inj de USA verkopen ze die dingen met veel groter bereik,. Iemand ervaring daarmee in EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een nieuwe set Walki talkies met 7 km bereik. Merk Brondi. Type FX-11 Eco Energy.

intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Heb zelf van die Albrecht-dingen, erg goed bereik. Heb ze getest op 1,1Km afstand, hoogteverschil van 150m en allemaal bos ertussen. Prima bereik :)

idd wel opletten of je ze mag gebruiken, met PMR (Albrecht) kreeg ik wat probleempjes (praatte opeens Politie/Brandweer doorheen, ik moest maar rap een ander kanaal kiezen van ze)

[ Voor 38% gewijzigd door maarud op 25-01-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

7km is volgens mij die marketingmanier van opschrijven. Namelijk vierkante kilometer. Dat zie je in heel veel van die advertenties. Of red je dat er echt mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
mwah, misschien met wind mee en point-to-point net zoals met die WLAN-richtantennes misschien wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Heb er geen ervaring mee, ze zitten nog nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 15:08
Ben ook aan het kijken naar dit soort apparaatjes en het blijkt dat de range enorm wordt overdreven. Ik wil ze zelf gaan gebruiken voor wintersport en denk dat je dan snel een paar km uit elkaar zit. Ik vind de motorola T3 erg mooie apparaatjes, maar heb ook wel wat meer geld over als ik dan zeker bereik heb.

Ik lees nu het volgende: De midland gtx1000 met een 5 watt output en geclaimd bereik van 54 km worden zo getest:
Communications Ranges:

Mobile to mobile: Exceeded 1/2 mile on freeways. (may be more... test vehicles never exceeded this distance)

Indoor Use: Was able to communicate effectively in and out of
a 3 story hotel, moving in lobby, restaurant areas, etc, with ZERO noise.

House to car: .82 miles

Person to person ouitdoor: 1.25 miles

House to person outdors: 1.25 miles
Dus ondanks hoge verwachtingen is 2km lastig haalbaar. Zijn de europese versies ook zo overdreven en halen ze maar een paar 100 meter of maakt het uiteindelijk niet zoveel uit?

Mijn opties zijn dus:
Mororola T3 (€22)
Afbeeldingslocatie: http://halfords.nl/Images/Catalog/Medium/180060.jpg
http://halfords.nl/NL/Act...tail.htm?productId=180060

Midland gtx1000 (€89)
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/magicaldeals/gxt1000vp4_gallery.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door arjandijk162 op 14-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je kan ook kijken naar de Motorola TLKR T5, zit er qua prijs tussenin. Wel de accesoires van die Midland, maar de prijs valt weer mee. Onder meer bij Topdeals.nl en bij de Media Markt te krijgen voor iets van 55 euro.
Ik zag die T3 ook steeds goedkoper worden. In het segment cheap is die de beste keuze als je mag kiezen tussen motorola en alle topcom twintalkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:59
Afgelopen wintersport de Motorola TLKR T3 meegenomen, maar wat een drama, in het appartement werkte het toen we weggingen en op de piste niet meer. Het kan ook aan mijn setje liggen, maar ik ga er terug mee. Ik verwachtte geen kilometers, maar een paar honderd meter met minimaal hoogteverschil was te veel gevraagd van de Motorola TLKR T3.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2010 14:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 15:08
heb je een schatting van het bereik dat je wel haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet ik de motorola alan 443 samen met een cb 2000 gebruiken

of kan dat niet (p.s ik heb de cb 2000 niet zelf gekocht 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Volgens mij werkt de ene op de pmr frequentie en de andere cb 2000 op 27 MHz. Dat gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een motorola PG531EAA. of gaat dat ook niet 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Niet onnodig kicken, je mag naar 24 uur opnieuw een reactie plaatsen, daarvoor graag je bestaande reactie bewerken. Probeer zelf eens wat info op te zoeken op Google, Tweakers is geen helpdesk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zoek een walkietalkie (set) die vermoedelijk hoofdzakelijk als speegoed/speelattribuut zal worden gebruikt, mar het lijkt me op zich zinvoller om dat toch een 'algemeen bruikbare' (in Europa) set te kopen, ik kan me wel wat scenario's voorstellen in die wat walkietalkies zinvol zouden kunnen zijn. Daarom wil ik een ietsserieuzere set aanschaffen, mijn ook is daarbij gevallen op de Motorola TLKR T80 Extreme of Midland G9 Plus, die sets zitten wel aan de bovengrens van wat ik er voor overheb, maar de features lijken me OK, evenals de reviews. Maar goed, ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van.
Ik vraag me af: zijn dit inderdaad portofoons met een goede prijs-prestatieverhouding? Is PMR446 de beste keuze?

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 26-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vermoed dat ik er maar geheel vanaf ga zien, maar eventueel heb ik nog een alternatief gevonden, een set Uniden PMR446SWPF, heeft iemand een idee wat een goede PMR446-set is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891559

*knip*. Spam.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 01-03-2017 14:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.