Toon posts:

5.1 Versterker en aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn vader een mooie speakerset gekregen. 5.1 geen active sub maar voor mij prima. Alles heeft losse kabels een te sluiten op een versterker. Ik wil gaan aansluiten: dvd speler, tv, mp3-speler en pc.

Ik zoek een aardige versterker die mij dit kan aansturen. Mp3 en pc is wat mij betreft via mini-jack -> tulp aan te sluiten maar ik zou graag mijn dvd en tv 5.1 willen laten afspelen. Welke versterker kan dit voor mij regelen? De dure merken en types mogen jullie achterwegen laten, prijzen tot een € 200,- zou prettig zijn, mits mogelijk

Een collega van mij heeft een JVC RX-5060 en is erg tevreden. Maar over de aansluitmogelijkheden wist hij mij ook niets te vertellen. Is dit een goede optie misschien?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:27
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:38:
Ik heb van mijn vader een mooie speakerset gekregen. 5.1 geen active sub maar voor mij prima. Alles heeft losse kabels een te sluiten op een versterker. Ik wil gaan aansluiten: dvd speler, tv, mp3-speler en pc.

Ik zoek een aardige versterker die mij dit kan aansturen. Mp3 en pc is wat mij betreft via mini-jack -> tulp aan te sluiten maar ik zou graag mijn dvd en tv 5.1 willen laten afspelen. Welke versterker kan dit voor mij regelen? De dure merken en types mogen jullie achterwegen laten, prijzen tot een € 200,- zou prettig zijn, mits mogelijk

Een collega van mij heeft een JVC RX-5060 en is erg tevreden. Maar over de aansluitmogelijkheden wist hij mij ook niets te vertellen. Is dit een goede optie misschien?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je nou geen sub? Of heb je een passieve sub?
Als je geen sub hebt voldoen bijna alle receivers, zolang ze maar prologicII oid. hebben om stereo-geluid (tv) up te mixen naar surround. De receiver die je aanwees is prima geschikt voor je denk ik, mits je dvd speler een SPDIF uitgang heeft/

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:46:
[...]

Heb je nou geen sub? Of heb je een passieve sub?
Als je geen sub hebt voldoen bijna alle receivers, zolang ze maar prologicII oid. hebben om stereo-geluid (tv) up te mixen naar surround. De receiver die je aanwees is prima geschikt voor je denk ik, mits je dvd speler een SPDIF uitgang heeft/
Ik heb een sub maar geen active sub. Na wat googlen blijkt dat ik een spdif uitgang heb. Digitaal/Coaxiaal -> een oranje binnenkant in ieder geval. Klinkt in mijn oren al positief. Thanks voor je reactie.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
als je een passieve subwoofer hebt heb je een vrij bijzondere versterker nodig wil er een versterkte uitgang inzitten.. er zijn echter opties dat je een 2e versterker regeld voor de subwoofer, een mono versterker dus die je dan op die jvc receiver aansluit, of je bouwt nog een versterkermodule in maar daar weet ik allemaal niet super veel van :P

• Tha Ra
zou je ander wat fotootjes kunnen posten van de achterkant van je sub en dvd-speler?

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:09:
zou je ander wat fotootjes kunnen posten van de achterkant van je sub en dvd-speler?
Zorg ik morgen ff voor.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d48/neophytehc/PICT0033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d48/neophytehc/PICT0034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d48/neophytehc/PICT0032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d48/neophytehc/PICT0031.jpg

Het lijkt dat hij 5.1 zelf aan kan sturen maar ik kan me niet voorstellen dat er een versterker inzit. Niet te vinden in het boekje en geen volume in te stellen. Voor alle zekerheid ga ik even naar de stad wat info opdoen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:30 ]

• Tha Ra
Je kan de DVD-speler dus met SPDIF aansluiten op een receiver, dat geeft bijna altijd een beter geluid. Maar het moet wel een receiver met ingebouwde subwoofer-versterker zijn, deze zijn erg moeilijk te vinden vrees ik. Dus als je per sé je sub wil gebruiken, dan kan je ook een losse subwoofer-versterker kopen/bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi de speakerset op marktplaats. Met wat navraag blijkt idd dat die versterkers bijna niet te krijgen zijn. Dan maar geen surroundsetje, een beetje leuke set kost mij momenteel wat te veel geld. In ieder geval bedankt voor de reacties. Gooi dit topic maar dicht
Pagina: 1