Toon posts:

Wireless verbinding Asus p5b / lynksis WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tegen de vakantie ga ik mij een nieuwe pc aanschaffen.
Nu moet ik wireless internet nemen want ik mag geen kabel naar mijn kamer trekken van mijn ma.

Er staat nog een pc in de woonkamer die rechtstreeks met de Telenet modem verbonden is.
Ik heb gezien dat er aan die Telenet modem nog een 2de opening is voor een UTP kabel.

Als wireless router zou ik die WRT54G nemen (voor €57 volgens azerty) omdat deze hier veel voorkomt (ook het firmware topic ervan). Als moederbard zou ik normaal een gygabit of een asus (p5b retail) kopen met een p965 chipset. Maar omdat ik nu wireless nodig heb dacht ik, ik neem maar een Asus P5B deluxe/ wifi-Ap retail. http://azerty.nl/producte...9/p5b-deluxe-wifi-ap.html.

Vragen:
A) Het moet een afstand van 15m overbruggen en door 2 muren gaan op hetzelfde verdiep. Is dit mogelijk ?
B ) Beter een standaard P5B moederbord en een apparte kaart voor die verbinding ?
C) Andere opties ?
D) Als ik die router aan die modem van Telenet aansluit, moet ik dan die 2de opening voor die UTP kabel nemen ? Of die pc in de woonkamer ook (met draad) verbinden met de router ?

Bedankt alvast.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
De WRT54G die nu in de winkel ligt is van een andere (lees veel mindere) kwaliteit dan voorheen, je kan beter een WRT54GL nemen (deze is nog wel van goede kwaliteit).

A ) Hangt af van dikte muren, beton ja/nee, leidingen/buizen/electriciteitskabels etc. 20m indoors is meestal wel mogelijk

B ) Zolang aan je moederbord een externe antenne is gekoppeld lijkt het me geen probleem

D ) Router aan de WAN-poort, de rest bedraad in 1 van de 4 poorten of wireless

Verwijderd

Topicstarter
Antenne uit moederbord ?
Bij een aparte kaart moet ik dan ook een antenne hebben ?
Ben ik dan niet beter met een usb ontvanger ?

ik ga wel gamen, dus wil best een goede connectie..

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
pci geeft in principe vaak minder processorbelasting dan een usb-ontvanger. Volgens mij word bij het asusmoederbord een antenne geleverd.