Boek ASP

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
ik wil een boek aanschaffen over asp om het echt een beetje goed te leren, maar er is zoveel keus, is er een aanrader?

heb 1 boek hier, ASP snel leren begrijpen..

wat een waardeloos boek was dat zeg...
alleen een beetje hoe je een standaard formulier in lekaar kan draaine, heb je niets aan, teveel geleut, en te weinig over asp zelf, en de commando's e.d. die je hebt en mogelijkheden.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

academic service heeft meestal wel goede boeken, ik heb deze ASP boeken zelf niet gelezen trouwens......

en HIEROOOOO staan ook nog wel wat boeken (en info)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor asp zou ik zeker gaan voor wrox, wil je een reference achtig boek dan zou ik gaan voor proffesional active serverpages 3.0 , voor een boek met wat meer tutorial achtige stukken is beginning active server pages, beiden boeken lijken overigens veel op elkaar zou ze ook zeker niet allebei kopen

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb ze wel allebei :)

Beginning is erg makkelijk als je niets weet (zoals ik), het neemt je bij de hand en gaat samen de groote wereld van ASP met je verkennen. Profesional .. gaat er vanuit dat je al behoorlijk wat weet.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

vind wel dat je voor professional ASP vaak redelijk de tijd moet nemen om iets helemaal door te lezen... Maar dan heb je wel wat.
Ik heb verder ook ASP Bible, vond ik in het begin heel prettig, je kan daar makkelijk zoeken naar vbscript en HTML issues..

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Khep in 1 keer de Wrox boeken:
Beginning ASP 3.0
ASP Databases
ASP 3.0 Reference gehaald.

Heerlijke combinatie om ASP mee te leren.
En als je daar klaar mee bent dan ga je naar 15seconds.com en 4guysfromrolla.com

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Een goede morgen,

Ik ben net nieuw hier en kom maar even kijken: het beste nederlandse ASP boek wat ik tegen ben gekomen is

Asp In een Notendop
Van academic service (O'Reilly)
isbn: 90-395-1377-5
nugi: 852

Dit is serieus een van de betere boeken

GreeTz

Vampier

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zo, even een ouwe topic omhooghalen, maar met een serieuze vraag.

Ik ben nu redelijk handig in ASP, kan dingen in elkaar zetten met databases en HTML, alleen loop ik een beetje tegen relationele databases aan. Ook werken mijn scripts op zich wel, maar zijn ze niet erg netjes, in die zin dat ik niet altijd alle gebruikte geheugen weer vrijgeef e.d. - kleine dingetjes die eigenlijk wel belangrijk zijn.

Ik zoek dus een boek dat me 'good housekeeping' leert en ook (diep) ingaat op het werken met relationele databases in ASP. Is die ASP Bible daar goed voor?

Als ik bij Amazon.com kijk, zie ik daar alleen de ASP.NET Bible. Misschien een beetje ouwe koeien, maar ik weet nu al redelijk wat van ASP - is het nuttig om over te schakelen op ASP.NET? (En kan ik dat gewoon op mijn NT4-server zetten?)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Wrox. Beginning ASP. Heb ik ook. De moeite waard!
Alle lessen die daar in staan kun je ook downloaden etc.
Erg netjes!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 17 januari 2002 10:52 schreef Vilenin het volgende:
Zo, even een ouwe topic omhooghalen, maar met een serieuze vraag.

Ik ben nu redelijk handig in ASP, kan dingen in elkaar zetten met databases en HTML, alleen loop ik een beetje tegen relationele databases aan. Ook werken mijn scripts op zich wel, maar zijn ze niet erg netjes, in die zin dat ik niet altijd alle gebruikte geheugen weer vrijgeef e.d. - kleine dingetjes die eigenlijk wel belangrijk zijn.

Ik zoek dus een boek dat me 'good housekeeping' leert en ook (diep) ingaat op het werken met relationele databases in ASP. Is die ASP Bible daar goed voor?

Als ik bij Amazon.com kijk, zie ik daar alleen de ASP.NET Bible. Misschien een beetje ouwe koeien, maar ik weet nu al redelijk wat van ASP - is het nuttig om over te schakelen op ASP.NET? (En kan ik dat gewoon op mijn NT4-server zetten?)
Ik zou je volgende adviseren, op www.4guysfromrolla.com staan een aantal zeer goede tutorials hoe je op een goede manier databases aanspreekt, kijk vooral naar zaken als:

-Stored Procedures
-Connection Pooling
-Recordset Paging

Daarnaast adviseer ik je gewoon een boek over databases te kopen, over algemeen heb je daar meer aan als een asp boek dat in gaat op databases. Als je thuis bent in ASP dan ligt MS Sqlserver vaak voor de hand, als je dat wilt heeft Wrox een aantal zeer goede boeken.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op donderdag 17 januari 2002 11:09 schreef raptorix het volgende:
Ik zou je volgende adviseren, op www.4guysfromrolla.com staan een aantal zeer goede tutorials hoe je op een goede manier databases aanspreekt
Bedankt. Ik heb de site van 4guysfromrolla helemaal uitgeplozen, en hoewel er nuttige dingen instaan, gaat het mij net even wat boven de pet. De meeste kennis die ik van ASP heb, komt overigens van 4guys (en asp101, enz.).
Daarnaast adviseer ik je gewoon een boek over databases te kopen, over algemeen heb je daar meer aan als een asp boek dat in gaat op databases.
Das een goeie tip, dat zal ik zeker doen.
Als je thuis bent in ASP dan ligt MS Sqlserver vaak voor de hand, als je dat wilt heeft Wrox een aantal zeer goede boeken.
SQL-Server is inderdaad aantrekkelijk, maar voor mijn situatie een beetje overkill. Het gaat om Access-databases met niet meer dan 3000 records erin of zo. Tis om een bibliotheek-doorzoek-dingetje te maken, en misschien zal het tien, twintig keer per dag geraadpleegd worden. Genoeg dus om de code op orde te hebben, maar niet genoeg om nieuwe software voor aan te schaffen.

Bloed, zweet & koffie

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:58
Op donderdag 17 januari 2002 10:52 schreef Vilenin het volgende:
ASP.NET draaidt alleen op Windows 2000 & XP, dus of je moet je server upgraden of je moet een ASP 3.0 boek kopen ;)

• Crazy D
  • Laatst online: 10:06

Crazy D

I think we should take a look.

Uhh.. Date.
Zie sig ;) Top-boek. Over databases dan, asp wordt geen woord over gerept, maar da's ook niet nodig. Asp is alleen maar het middel om je gegevens uit die database te halen.

[edit]
voor degene die sigs uit hebben staan, of voor als ik over een jaar een andere sig heb:
C.J. Date "An Introduction To Database Systems"
o.ao. bij Amazon te bestellen
(Bij Donner trouwens ook)

Exact expert nodig?

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hmm "Date" lijkt me een mega-interessant boek, alleen te veel gericht op databases zelf, en te weinig op de ASP-toepassing. (Ik ben een miereneuker, ik weet het :D)

Quote:
The newest edition of the classic An Introduction to Database Systems incorporates the latest developments in relational databases, including semantic modeling, decision support, and temporal modeling. There's better information on distributed databases, security, and the mathematics of relational databases too. With the same strong coverage of fundamental theory that made its predecessors stand out, this book ranks as the definitive textbook for those studying database systems.

Thanks n.i.w. :)

Bloed, zweet & koffie

• Crazy D
  • Laatst online: 10:06

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 17 januari 2002 11:22 schreef Vilenin het volgende:
Hmm "Date" lijkt me een mega-interessant boek, alleen te veel gericht op databases zelf, en te weinig op de ASP-toepassing. (Ik ben een miereneuker, ik weet het :D)
Tjah, bij de basis beginnen he :) Je database draait het om, je script is alleen maar een maniertje om de gegevens te tonen.

Maar ik ken geen asp boek(en), MSDN + verschillende artikelen online hebben mij altijd wel kunnen helpen :)

Exact expert nodig?

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb ook de meeste dingen on-line geleerd. Ik kan nu een complete database met ASP-interface maken waar mensen in kunnen zoeken, toevoegen, verwijderen, enz. Allemaal vrij geavanceerd, als zeg ik het zelf - maar het ziet er vooral cool uit.
Behalve dat, wil ik nu echt de puntjes op de i zetten. Netjes programmeren. En mijn kennis completer maken door ook relationele databases te kunnen aanspreken.

Kijk, ik kan redelijk goed overweg met relationele databases, alleen het interfacen met HTML via ASP lukt me niet zo erg. Daar wil ik veel beter in worden. Daar gaat het me om.

Reacties gehoord hebbende, denk ik dat ik de ASP Bible maar ga aanschaffen. Sowieso niet verkeerd om te hebben. Bedankt voor de reacties allemaal! :)

Bloed, zweet & koffie

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 20:06

mmniet

De beetje weter

even een oud topic weer afstoffen, want het is al een tijdje geleden en vraag me nu af wat men nu goede ASP boeken vind. Zijn er ook goede Nederlandse ASP boeken. Want ik vind het makkelijker om het in het nederlands te lezen, maar ja, welke nederlander niet?

It's me Mario

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie [rml][ Alg] Centrale boekentopic - part II[/rml] :)

Sowieso is kicken van zo een oud topic niet handig; men gaat dan op oude posts reageren :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.