ik heb vorige week mijn systeem opnieuw moete installeren en nu zegt windows als ik mijn usb stick in 1 van de voorste usb poorten stop dat het apparaat sneller kan werken bla bla bla
en dat klopt ook want als ik hem in 1 van de 4 poorten achter in me pc stop zegt hij dit niet...
nu ben ik al 3 dagen besig met verschillende drivers zoeken en proberen.. maar telkens met het zelfde effect:
1 geen van me usb poorten doen t.... of,
2 alleen de 4 achterste usb poorten werken op usb 2.0 (zelfde als wanneer ik windows de drivers laat zoeken)
ook via de cdrom van me moederbord krijg ik t niet aan de praat... daar zit een bestand bij in de usb 2 map dat heet:
WindowsXP-KB822603-x86-ENU.exe
maar als ik die opstart zegt hij dat t alleen maar mogelijk is met een engelse versie van win XP
verder heb ik op die cd rom de volgende tekst gevonde:
The USB 2.0 Drivers for Windows XP and Windows 2000 Were Provided By Microsoft Only.
For Windows XP:
Please link the following path to download Windows XP SP1 or later version to install USB20 Driver
http://www.microsoft.com/WindowsXP/sp1/default.asp
Make sure that you already setup Windows XP SP1 or later Service Package version finish and restart your computer.
Then press the USB2.0 button again, it will help you to finish installation of USB2.0 Drivers.
ook dit werkt dus niet. want dan nog krijg ik via de autorun van de cdrom nergens de mogelijkheid om
een usb2.0 driver te installeren.
verder heb ik via het forum van VIA Arena.com
deze drivers gevonde (3e bericht van boven)
ook heb ik van dat forum dit FTPtje gevonde met usb 2 drivers:
ftp://ftp.aopen.com/pub/driver/mb/via/usb2.0/
de meeste heb ik geprobeert maar allemaal met 1 van de 2 boven genoemde resultaten.
ik heb dus een
MSI PM8M v moeder bord met de volgende chipsets:
• VIA® P4M800 Chipset
- P4 processor FSB 800MHz
- DDR SDRAM memory DDR 333/400MHz
- AGP (66MHz) for 8x/4x mode
- Integrated VIA UniChrome 2D/3D graphics
- Supports V-Link
• VIA® VT8237R Chipset
- Integrated Direct Sound AC'97 audio.
- Dual channel Ultra DMA 33/66/100/133 master mode EIDE controller.
- Integrated USB 2.0 controller.
- ACPI & PC2001 compliant enhanced power management
dit draaid dan onder windowsXP servicepack2
ik hoop dat ik zo genoeg info heb neergezet (zoniet hoor ik t graag)
ik hoop dat iemand me kan helpen...
ohja en voordat ik me systeem opnieuw heb moete installere werkte de voorste 2 usb poorten wel gewoon via usb 2.0 dus t moet kunne.... (lijkt me
)
staat trouwes ook gewoon in de specs van t mobo. dat de voorste 2 usb 2.0 ondersteunen
en dat klopt ook want als ik hem in 1 van de 4 poorten achter in me pc stop zegt hij dit niet...
nu ben ik al 3 dagen besig met verschillende drivers zoeken en proberen.. maar telkens met het zelfde effect:
1 geen van me usb poorten doen t.... of,
2 alleen de 4 achterste usb poorten werken op usb 2.0 (zelfde als wanneer ik windows de drivers laat zoeken)
ook via de cdrom van me moederbord krijg ik t niet aan de praat... daar zit een bestand bij in de usb 2 map dat heet:
WindowsXP-KB822603-x86-ENU.exe
maar als ik die opstart zegt hij dat t alleen maar mogelijk is met een engelse versie van win XP
verder heb ik op die cd rom de volgende tekst gevonde:
The USB 2.0 Drivers for Windows XP and Windows 2000 Were Provided By Microsoft Only.
For Windows XP:
Please link the following path to download Windows XP SP1 or later version to install USB20 Driver
http://www.microsoft.com/WindowsXP/sp1/default.asp
Make sure that you already setup Windows XP SP1 or later Service Package version finish and restart your computer.
Then press the USB2.0 button again, it will help you to finish installation of USB2.0 Drivers.
ook dit werkt dus niet. want dan nog krijg ik via de autorun van de cdrom nergens de mogelijkheid om
een usb2.0 driver te installeren.
verder heb ik via het forum van VIA Arena.com
deze drivers gevonde (3e bericht van boven)
ook heb ik van dat forum dit FTPtje gevonde met usb 2 drivers:
ftp://ftp.aopen.com/pub/driver/mb/via/usb2.0/
de meeste heb ik geprobeert maar allemaal met 1 van de 2 boven genoemde resultaten.
ik heb dus een
MSI PM8M v moeder bord met de volgende chipsets:
• VIA® P4M800 Chipset
- P4 processor FSB 800MHz
- DDR SDRAM memory DDR 333/400MHz
- AGP (66MHz) for 8x/4x mode
- Integrated VIA UniChrome 2D/3D graphics
- Supports V-Link
• VIA® VT8237R Chipset
- Integrated Direct Sound AC'97 audio.
- Dual channel Ultra DMA 33/66/100/133 master mode EIDE controller.
- Integrated USB 2.0 controller.
- ACPI & PC2001 compliant enhanced power management
dit draaid dan onder windowsXP servicepack2
ik hoop dat ik zo genoeg info heb neergezet (zoniet hoor ik t graag)
ik hoop dat iemand me kan helpen...
ohja en voordat ik me systeem opnieuw heb moete installere werkte de voorste 2 usb poorten wel gewoon via usb 2.0 dus t moet kunne.... (lijkt me
staat trouwes ook gewoon in de specs van t mobo. dat de voorste 2 usb 2.0 ondersteunen
CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms