Toon posts:

Thermal Compound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een compound tegengekomen wat m'n aandacht kreeg doordat het uit 99% zilver bestaat, het gaat om Thermal compound OCZ Ultra 5+. Is iemand bekent met dit goedje en kan iemand het bevestigen dat het wat graden doet schelen (cpu_temp bedoel ik dus).

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Dit is hetzelfde type pasta als de bekende Arctic Silver 5.
OCZ koopt in bij Arctic Silver en plakt zn eigen merk erop.

Allebei dus even goed.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goede pasta tegenover standaard pasta scheelt wel iets. Denk aan max 5 graden, meer zal het echt niet zijn.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Offtopic:

Wilde net was Arctic Silver 5 bestellen. Betaal ik iets van 8 euro verzendkosten. Terwijl Arctic Silver 5 zelf nog geen 4 euro kost. |:(

• PilatuS
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:21:
Offtopic:

Wilde net was Arctic Silver 5 bestellen. Betaal ik iets van 8 euro verzendkosten. Terwijl Arctic Silver 5 zelf nog geen 4 euro kost. |:(
Mail die zaak anders even om te vragen of ze het in een envelop willen doen. Die tube past makkelijk door de brievenbus, dan ben je voor 2 euro ofzo wel klaar aan verzendkosten.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van een spuitje 3,3 gram komt op 9,90euro, maar met een flesje waterwetter daarbij ga ik het goedje eens proberen.

En arctic silver5 spul bestaat toch niet voor 99% uit silver?

• PilatuS
  • Niet online
Maar met een flesje waterwetter daarbij ga ik het goedje eens proberen.
Waterwetter raad ik je niet aan, zie het WC topic waarom.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Waterwetter raad ik je niet aan, zie het WC topic waarom.
Hele goeie van je, heb tygon erg transparant en wil niet bepaald na wat maanden doffe slangen krijgen,

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:20:
Goede pasta tegenover standaard pasta scheelt wel iets. Denk aan max 5 graden, meer zal het echt niet zijn.
Nou, scheelt eerder max. 1~2 graden hoor. Het juist aanbrengen & stevig monteren en uiteraard de gladheid & rechtheid van de oppervlakten zijn van meer invloed dan het type pasta ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Hele goeie van je, heb tygon erg transparant en wil niet bepaald na wat maanden doffe slangen krijgen,
Ik heb ook Tygon slang. Nu na 6 maanden ziet het er allemaal nog steeds glanzend uit.
Nou, scheelt eerder max. 1~2 graden hoor. Het juist aanbrengen & stevig monteren en uiteraard de gladheid & rechtheid van de oppervlakten zijn van meer invloed dan het type pasta ...
Volgens mij moet een graadje of 3 tegen over el-cheapo pasta nog wel te doen zijn. Die 5 graden is dan ook wel echt de max die je kan halen. Maarja het kan net zo goed 1 of 2 graden schelen.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Er zit toch geen 99% silver in. Het silver is 99% puur toch?
Volgens mij als het bestond uit 99% silver was het niet meer smeerbaar.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, volgens mij is het idee dat als je IHS & koelblok echt goed glad & recht zijn, dat de pasta uiteraard minder effect sorteert dan bij een slechte aaneensluiting; in dat laatste geval is de kwaliteit van de pasta meer van invloed, daar het dan een substantiele rol speelt heeft in de warmte-overdracht (lees: de grove onregelmatigheden opvullen).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• PilatuS
  • Niet online
SKiLLa schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:49:
Tja, volgens mij is het idee dat als je IHS & koelblok echt goed glad & recht zijn, dat de pasta uiteraard minder effect sorteert dan bij een slechte aaneensluiting; in dat laatste geval is de kwaliteit van de pasta meer van invloed, daar het dan een substantiele rol speelt heeft in de warmte-overdracht (lees: de grove onregelmatigheden opvullen).
Ben ik het helemaal mee eens :)

Echt goed is het helaas ook niet te controleren wat het temp verschil precies is met nieuwe pasta omdat het koelblok net weer iets anders kan zitten na de nieuwe pasta als daarvoor.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Blijft inderdaad altijd maar afwachten hoe het uitpakt ;) ... Ookal denk je dat je 2x dezelfde hoeveelheid op dezelfde manier aanbrengt en alles op dezelfde manier vastzet, kan er toch flink wat (graden) verschil zijn.

Met fans net zo: 1 verkeerd geplaatste fan kan juist enorm contraproduktief werken ...

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zalman heeft ook een goedje (er was een tijdje geleden een topic over, kan em niet vinden)

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=198
Pagina: 1