Ik heb gedeeeltelijk een nieuw systeem in elkaar gezet (nieuwe MOBO, nieuwe harde schijven). Als ik windows installeer gaat alles prima. Maar na de eerste reboot vanuit de nieuwe windows installatie krijg ik de melding:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Terwijl ik zeker weet dat er een schone windows installatie op staat. Waarom ziet de computer die installatie niet??
Specs:
MOBO: Abit IB9
CPU: Intel Pentium D 930
Geheugen: GEIL DDR2 2 GB
Videokaart: XFX GForce 7800 GT
Voeding: Hyper 530 Watt
Harde schijven:
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < Windows XP
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < data
- Maxtor Diamondmax 200GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 80GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 320GB (IDE) < data
Verder is opvallend dat als je de computer aanzet, deze gelijk weer uitgaat en automatisch weer opstart. Ik heb dit nog niet eerder gehad, dus dat moet bijna wel aan t moederbord liggen. Daarnaast als je uit de bios gaat, dan gaat de computer ook uit. Start vervolgens opnieuw op en gaat weer uit! En start daarna pas serieus op. Hier kan ik mee leven, maar denk ten eerste dat t niet goed is voor de pc en t lijkt me sterk als dit zo hoort.
Wat kan dus het probleem zijn:
-De Windows XP installatie?
-Het moederbord?
-De harde schijf/schijven?
Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.
Groet
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Terwijl ik zeker weet dat er een schone windows installatie op staat. Waarom ziet de computer die installatie niet??
Specs:
MOBO: Abit IB9
CPU: Intel Pentium D 930
Geheugen: GEIL DDR2 2 GB
Videokaart: XFX GForce 7800 GT
Voeding: Hyper 530 Watt
Harde schijven:
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < Windows XP
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < data
- Maxtor Diamondmax 200GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 80GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 320GB (IDE) < data
Verder is opvallend dat als je de computer aanzet, deze gelijk weer uitgaat en automatisch weer opstart. Ik heb dit nog niet eerder gehad, dus dat moet bijna wel aan t moederbord liggen. Daarnaast als je uit de bios gaat, dan gaat de computer ook uit. Start vervolgens opnieuw op en gaat weer uit! En start daarna pas serieus op. Hier kan ik mee leven, maar denk ten eerste dat t niet goed is voor de pc en t lijkt me sterk als dit zo hoort.
Wat kan dus het probleem zijn:
-De Windows XP installatie?
-Het moederbord?
-De harde schijf/schijven?
Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.
Groet