Toon posts:

Probleem met Abit IB9

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedeeeltelijk een nieuw systeem in elkaar gezet (nieuwe MOBO, nieuwe harde schijven). Als ik windows installeer gaat alles prima. Maar na de eerste reboot vanuit de nieuwe windows installatie krijg ik de melding:

"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Terwijl ik zeker weet dat er een schone windows installatie op staat. Waarom ziet de computer die installatie niet??

Specs:

MOBO: Abit IB9
CPU: Intel Pentium D 930
Geheugen: GEIL DDR2 2 GB
Videokaart: XFX GForce 7800 GT
Voeding: Hyper 530 Watt
Harde schijven:
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < Windows XP
- Samsung Spinpoint 500GB (SATA) < data
- Maxtor Diamondmax 200GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 80GB (SATA) < data
- Seagate Barracuda 320GB (IDE) < data

Verder is opvallend dat als je de computer aanzet, deze gelijk weer uitgaat en automatisch weer opstart. Ik heb dit nog niet eerder gehad, dus dat moet bijna wel aan t moederbord liggen. Daarnaast als je uit de bios gaat, dan gaat de computer ook uit. Start vervolgens opnieuw op en gaat weer uit! En start daarna pas serieus op. Hier kan ik mee leven, maar denk ten eerste dat t niet goed is voor de pc en t lijkt me sterk als dit zo hoort.

Wat kan dus het probleem zijn:
-De Windows XP installatie?
-Het moederbord?
-De harde schijf/schijven?

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Groet

Verwijderd

laatste nieuwe BIOS?
abit's durven wel vaker bios "probleemkes" te hebben

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Staat je 'boot order' wel goed in de bios? Anders ziet ie hem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies verke versie BIOS t is. Maar kan ik dit gewoon flashen zonder de windows environment? Dit heb ik nog niet zo vaak gedaan en valt natuurlijk te proberen.

De boot-order is:

1: Optiarc DV (CDROM)
2: HDD
3: Floppy

Maarja, als er geen cdrom in de drive zit, moet ie gewoon de HDD lezen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 18:20 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Dat je pc opnieuw opstart na afsluiten van het BIOS hoort zo. Dit doet mijn Abit AB9 QuadGT ook. Of het iets specifieks voor Abit is weet ik niet, maar ik meen ergens iets gelezen te hebben dat alle p965 borden dit doen.

Verwijderd

Topicstarter
-ErikE- schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:35:
Dat je pc opnieuw opstart na afsluiten van het BIOS hoort zo. Dit doet mijn Abit AB9 QuadGT ook. Of het iets specifieks voor Abit is weet ik niet, maar ik meen ergens iets gelezen te hebben dat alle p965 borden dit doen.
Ja, maar hij gaat zelfs 2 keer uit voordat ie ECHT opstart. hoef ik me daarover geen zorgen te maken?

Anyway, moet ik mn bios flashen? Zal het probleem ("DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER") daar aan liggen?
Pagina: 1