Toon posts:

WinXP Logon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met win xp pro + sp2 er op
ik meld mij aan met een gebruikersnaam en wachtwoord.
deze hebben dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord van de server login (Mitel SME 7)
echter als ik een icoon op de desktop plaats, van een programma dat op de server staat
lukt dat niet, omdat hij zegt dat hij niet aangemeld is.

als ik naar deze computer ga en die netwerk drive aanklik, kan ik vervolgens wel via mijn
desktop die icoon aanklikken en werkt hij wel.

moet ik nog wat anders aanvinken ergens zodat hij het direct doet zonder dat ik eerst
die netwerk drive aanmoet klikken en de inhoud moet bekijken??

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit doe je met een net use script in de opstartmap van windows XP. Dat zorgt ervoor dat de drive automatisch wordt gekoppeld bij opstarten

Uitleg vind je hier:
http://www.microsoft.com/...9c620600035.mspx?mfr=true

[ Voor 36% gewijzigd door ik222 op 30-05-2007 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit kan dus gewoon een .bat bestand zijn die ik opstart..

en gewoon in het opstarten menuutje plaats

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Je hoeft maar eenmaal de link leggen met net use, als je de vlag /persistent:yes meegeeft. Dat hoeft dus helemaal niet in een batchfile of bij elke startup.
/persistent:{yes | no}

Hiermee stelt u een permanente netwerkverbinding in of heft u deze op. De instelling die het laatst is gebruikt, is de standaardinstelling. Verbindingen zonder apparaat kunnen niet permanent zijn. Met Yes worden alle verbindingen opgeslagen wanneer deze tot stand worden gebracht en worden de verbindingen hersteld wanneer de gebruiker zich de volgende keer aanmeldt. Met No worden de verbinding en de volgende verbindingen niet opgeslagen. Bestaande verbindingen worden hersteld bij de volgende aanmelding. Met /delete kunt u permanente verbindingen verwijderen.