Toon posts:

4.1 set, achterste boxen werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 4.1 Surroundset van Monterey en een 4.1 geluidskaart aangeschaft.
Ik heb 2 draden ( in de groene en zwarte uitgang van de geluidskaart gestopt) naar de subwoofer.
En in de subwoofer zitten weer 4 uitgangen voor de desbetreffende boxjes.
Nu doen alleen de FRONT left & FRONT right het. Hoe kan ik die achterste boxen ook inschakelen?

Is hier speciale software voor nodig ? of pluginns ?
Ik heb hier al wel een beetje op het forum gezocht , maar ben er helaas niet veel wijzer op geworden.

hopelijk kunnen jullie me zo helpen

Alvast Bedankt

Roy

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk eens in je configuratiescherm bij je geluidsinstellingen > speakers.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:11:
Kijk eens in je configuratiescherm bij je geluidsinstellingen > speakers.
Ja dat heb ik al een paar keer geprobeer. Maar alleen de voorsten doen het alleen maar

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Heb je al een speakertest gedaan? dus bij geluidsinstellingen op 4.1 zetten (rare combi btw) en dan via die test wordt elke speaker apart aangestuurd. Mocht dat niet werken dan kan het liggen aan je drivers of je speakerset. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Ankh schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:18:
Heb je al een speakertest gedaan? dus bij geluidsinstellingen op 4.1 zetten (rare combi btw) en dan via die test wordt elke speaker apart aangestuurd. Mocht dat niet werken dan kan het liggen aan je drivers of je speakerset. :)
Sorry, maar waar kan ik die speakertest doen dan ? Ik heb windows XP

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
installeer wel even de drivers bijgeleverd.

Als ik het me goed kan herinneren werkte de achterspeakers van me sblive ook niet met de standaard xp drivers

of ik vergis me hoor

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:03

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:20:
[...]

Sorry, maar waar kan ik die speakertest doen dan ? Ik heb windows XP
In Control Panel naar Geluiden menuutje gaan, daar bij speaker settings kiezen voor geavanceerd, daar kan je aangeven welke speaker configuratie je hebt. Standaard staat die op stereo speakers, grote kans dat dat nog steeds zo is en daardoor je achterste kanaal niet werkt. Kiezen voor quadrophonic (vier speakers) zal dan helpen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:22:
installeer wel even de drivers bijgeleverd.

Als ik het me goed kan herinneren werkte de achterspeakers van me sblive ook niet met de standaard xp drivers

of ik vergis me hoor
Misschien is dat het probleem...maar heb er ook geen drivers bijgeleverd gekregen |:(

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
vergis ik me nou of is L/R front een kanaal, L/R rear een kanaal en sub/center nog een kanaal, want dan zou het feit dat maar twee draadjes lopen wel eens een probleem aan kunnen duiden ;)

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Ik heb hier zelf ook last van gehad bij mn 5.1 setje. Je krijgt alleen Surround geluid als je een surround geluid bron hebt, bijvoorbeeld een DVD met Dolby Digital 5.1 geluid, of een meerkanaals WMV bestand, of een game die surround ondersteund. Wil je gewoon altijd geluid uit alle luidsprekers dan kun je beter de jackplug voor de voor speakers en de achter speakers in een jack splitter doen, en die aansluiten. Zo krijg je links achter het zelfde geluid als links voor. Dit geldt natuurlijk ook voor rechts ;)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:28:
vergis ik me nou of is L/R front een kanaal, L/R rear een kanaal en sub/center nog een kanaal, want dan zou het feit dat maar twee draadjes lopen wel eens een probleem aan kunnen duiden ;)
Nee, Hij heeft het wel gedaan.
Maar heb hem geformateerd...en weet niet meer hoe de instellingen waren :'(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:03

Haan

dotnetter

WubboZ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:33:
Ik heb hier zelf ook last van gehad bij mn 5.1 setje. Je krijgt alleen Surround geluid als je een surround geluid bron hebt, bijvoorbeeld een DVD met Dolby Digital 5.1 geluid, of een meerkanaals WMV bestand, of een game die surround ondersteund. Wil je gewoon altijd geluid uit alle luidsprekers dan kun je beter de jackplug voor de voor speakers en de achter speakers in een jack splitter doen, en die aansluiten. Zo krijg je links achter het zelfde geluid als links voor. Dit geldt natuurlijk ook voor rechts ;)
Heel vreemd, dat heb ik nog nooit ergens gemerkt. Muziek komt normaal gesproken toch echt ook gewoon uit alle speakers hoor, daar heb je geen rare oplossingen voor nodig..

@TS: heb je al gekeken naar wat ik hierboven zei?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

iceheart schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:28:
Bij de oudere setjes cq 4.1 setjes word alleen onderscheid gemaakt tussen voor en achter. Surround wordt door de speakers er zelf bij gefabriekt en is geen los kanaal. Er is ook geen appart subwoofer kanaal (zoals bij een 2.1 setje zegmaar)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Pagina: 1