8600M GS of 8600M GT

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Voor mijn vervolg opleiding moet/wil ik een laptop hebben. Mijn ouders betalen ong. 1100 euro van de laptop en de rest moet ik zelf betalen.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen 2 laptops:

http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-101-1450.html (T7300, 2 GB ram, en vista home premium)

http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html (T7300, 2 GB ram)

Welke van de 2, moet ik nu kiezen?

Ik wil de laptop gebruiken voor school, maar ook om games te spelen (Counter Strike: Source, HL2, WoW, en de nieuwe spellen die uitkomen (komende 2 jaar))

Speedtoucher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
ik zou de boveste nemen omdat daar en 86000GT inzit. Dat id denk ik iets beter dan een GS. Door de eerste te kiezen offer je alleen een tv-kaart op, en je koopt neem ik aan een aparte tv dus boeit het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Zeker de bovendste! De asus heeft Turbocache en dat is erg langzaam en vreet bovendien je RAM-geheugen op. Neem dan wel 2GB RAM, want dat is tegenwoordig erg hulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij scheelt het dus 125 euro? Dan zou ik de compal IFL90 nemen! Deze heeft betere videokaart en een grotere resolutie scherm. Deze heeft wel 40GB minder hardeschijf ruimte, maar 120GB is nog steeds veel ruimte :)

Als je voor de compal gaat, zou ik wel 2x1024MB 800mhz nemen; dit scheelt maar 30 euro extra. En misschien ook 1GB Turbo Memory (39 euro...). Dan kom je dus alsnog op een verschil van zo rond 200 euro. En dat is de betere videokaart en het betere scherm het wel waard!

[ Voor 38% gewijzigd door silmaril8 op 30-05-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik zou toch echt voor de Asus gaan, alleen al omdat ik Compal niet ken. Van Asus ben ik meer zeker van kwaliteit dan dat andere merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Ricardo87 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:40:
Ik zou toch echt voor de Asus gaan, alleen al omdat ik Compal niet ken. Van Asus ben ik meer zeker van kwaliteit dan dat andere merk.
Compal is de op een na grootste fabrikant van laptops ter wereld. Dat jij een merk niet kent, wil nog niet zeggen dat je een laptop daarom niet moet aanschaffen. Asus en Compal werken met verschillende modellen samen. Keuze op basis van merk is dan ook erg moeilijk in dit geval.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Ricardo87 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:40:
Asus gebruikt barebones die door Compal worden gemaakt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40
Schizophrenic schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:27:
[...]

Compal is de grootste fabrikant van laptops ter wereld. Dat jij een merk niet kent, wil nog niet zeggen dat je een laptop daarom niet moet aanschaffen. Asus en Compal werken met verschillende modellen samen. Keuze op basis van merk is dan ook erg moeilijk in dit geval.
In dat geval neem ik mijn woorden terug. Weer wat bijgeleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
De compal zeker, stuk betere videokaart. Hij is wel iets duurder 126 euro ofzoiets maar wel een stuk betere graka. Ik heb hem ook op het oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
silmaril8 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:39:
Volgens mij scheelt het dus 125 euro? Dan zou ik de compal IFL90 nemen! Deze heeft betere videokaart en een grotere resolutie scherm. Deze heeft wel 40GB minder hardeschijf ruimte, maar 120GB is nog steeds veel ruimte :)

Als je voor de compal gaat, zou ik wel 2x1024MB 800mhz nemen; dit scheelt maar 30 euro extra. En misschien ook 1GB Turbo Memory (39 euro...). Dan kom je dus alsnog op een verschil van zo rond 200 euro. En dat is de betere videokaart en het betere scherm het wel waard!
waar is die 1gb turbo memory voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt het waarschijnlijk de compal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
Turbocache is geen geheugen dat op de kaart zelf zit maarwordt van het werkgeheugen afgesnoept. Een leuke naam voor shared, echter is hiervoor dus nog wel een deel op de kaart zelf. Maar de term is leuk, echter zijn de prestaties uiteraard veel minder dan een kaart zonder TC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit te twijfelen tussen de compal en de f3sv
Ik neig dan weer eerder naar de f3sv, want daar zit al een besturingssysteem in, namelijk vista ultimate.
Bij de compal is het prijsverschil ZONDER OS ongeveer 100 euro, maar met OS is dat dus idd meer dan 200 euro, en dat is toch vrij veel vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe kom je er bij dat het prijsverschil 200 euro is?
Met dezelfde specs (dus incl. OS) is het verschil maar 125 euro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Werp eens een blik inWat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Duik even in de materie en zoek dingen op. Denk aan benchmarks of reviews. Kijk wat voor jouw belangrijk is, een snellere videokaart of het feit dat er al een OS bij zit bijvoorbeeld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.