user login info loggen

Pagina: 1
Acties:

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik had even een vraag.

Ik moet op mijn werk een webpagina maken met wat gedetaileerde informatie van een product.
Deze info mag niet voor iedereen (bijv concurenten) vrij toegankelijk zijn.

Ik wil daarom klanten die deze info in mogen zien een login acount geven, welke ik via htacces ingevoerd heb. Ik heb geen automatisch script nodig om user acounts aan te maken, omdat de klanten zowieso eerst hun informatie door moeten sturen, waarna ik bepaal of zij wel of niet een acount krijgen.
Voor het aanvragen van zo'n acount wou ik dan gewoon een cgi contact script gebruiken, die de info naar mij toe mailt.

Mijn baas wil echter ook graag een log bestand hebben, van welke user de pagina bekeken heeft, en hoe vaak.
In Cpanel heb ik in ieder geval geen log kunnen vinden van user logins. Dus ik denk dat ik zelf iets zal moeten bedenken.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit zo eenvoudig mogelijk aan kan pakken.

Ik heb wat eenvoudige basis kennis van php. geen ervaring met mysql.
We beschikken wel over een goede hosting met bijna alle mogelijkheden wat betreft scripting aanwezig.

Ik vraag niet om complete scripts, maar op zijn minst een duwtje in de goede weg, zodat ik wat gerichter kan zoeken.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Als je de logfiles van de webserver kunt bekijken (kan meestal wel) dan staat er steeds een timestamp, username en opgevraagde pagina (plus meer). Met webalizer oid kun je er een mooi overzichtje van maken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 10:22

Pyrus

Hardknock life

Ik weet niet welke webserver je draait, maar als het apache is kun je dit gewoon uit je access_log vissen.

LinkedIn

• M a r c o
  • Niet online
ik kan inderdaad een raw acces log downloaden.
Ik hoopte alleen op een iets meer overzichtelijke manier.
Het acces log is inderdaad bruikbaar.
Ik zal dan alleen iets moeten verzinnen om de juiste gegevens uit een lijst met meer dan 10.000 regels te filteren.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Misschien is Webalizer wat voor je?
Die parsed standaard apache log files en genereert allerlei overzichtjes en grafiekjes.

FireFox - neem het web in eigen hand

• M a r c o
  • Niet online
Net even met mijn baas overlegd. En hij wil toch iets ingewikkelders blijkbaar.
We hebben op een beurs een lijst met contacten aangelegd van ca 100 man.

De bedoeling is blijkbaar dat deze mensen zich op de site kunnen registreren.
Als hun email adres overeenkomt met een adres uit de lijst, dan krijgen ze een password toegewezen dat ze kunnen gebruiken om de info te zien.

Als ze niet voorkomen in de lijst, dan wordt door mij persoonlijk de aanvraag verwerkt, in plaats van door een script, en bepaal ik of ze een wachtwoord krijgen toegewezen.

Dit zal zowieso al niet meer gaan via htacces files enzo.
Ik zal dus op zoek moeten naar een php script met mysql database koppeling denk ik?

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Als je baas ingewikkelde eisen heeft moet hij een bedrijf opzoeken die een custom oplossing voor hem kan maken. Als je zelf zonder gedegen voorkennis dit probeert te gaan opzetten zul op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien. Ten eerste omdat je dan waarschijnlijk niet weet hoe je deze applicatie gestructureerd op kan zetten en ten tweede omdat de requirements zullen blijven wijzigen.

Maar idd, met php-script + mysql-database kun je dit oplossen. Daar wil ik wel bij opmerken dat het bijv. ook met Perl + kale textfiles of Python + xml-files kan :) . Oftewel met ieder webscripting-systeem + persistente dataopslag zou je dit kunnen doen. Je moet zelf een afweging maken wat je zelf kan, zelf wil leren en zelf kan leren. Voor kleine applicaties als deze zullen performance afwegingen geen enkele taal/dataopslag combinatie in de weg staan, mits goed geprogrammeerd.

petersmit.eu

• M a r c o
  • Niet online
Ik ben nu ook inderdaad wat onderzoek aan het doen, waarna ik een afweging moet maken of ik er zelf uit ga komen.
Geheel zonder voorkennis ben ik ook weer niet. Ik heb onlangs een php website gemaakt voor een computerbedrijf, waar een php script dat ik zelf geschreven heb een tekst bestand met prijs informatie uitleest, en daar een aantal prijslijsten van maakt, met navigatie balken en dergelijke.
Niet superingewikkeld dus, maar de php basis is er.

Daarnaast ben ik wel een programmeur, ik heb ervaring met embedded software, C, C++, VBA, HTML, CSS, PHP (basis).
Als ik een script kan vinden dat een beetje de functies bied die ik zoek, kan ik zelf redelijk goed de code analyseren en aanpassen naar eigen wensen.

Verwijderd

phsmit schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:38:
[...]Maar idd, met php-script + mysql-database kun je dit oplossen. Daar wil ik wel bij opmerken dat het bijv. ook met Perl + kale textfiles of Python + xml-files kan :) . Oftewel met ieder webscripting-systeem + persistente dataopslag zou je dit kunnen doen. [...]
Overigens is php+mysql de handige/verstandige/goedkope keuze. Er is immers veel laagdrempelig materiaal over te vinden. Tevens zijn, door het redelijk grote aanbod, php ontwikkelaars vrij goedkoop.

Verwijderd

Zou zelf iets maken of laten maken in PHP met MySQL

Useraccounts allemaal via MySQL doen (kan je ook makkelijker toevoegen enzo)
Zo kan je dan ook als je op de pagina komt gelijk een row in de DB zetten welke het useraccount en time() bijv hebben

Kan je daarna allemaal op een pagina weergeven per account apart of op tijd oplopend/aflopend net zoals je wilt

• M a r c o
  • Niet online
Het is me zojuist in ieder geval al gelukt om een SQL database aan te maken met een lijst met email adressen.
Met daarbij een php pagina, die verbinding maakt met de database, en een email adres uit een invulveld vergelijkt met de database.

Ik heb hierbij als basis het script op de volgende pagina gebruikt. Dit script wil ik dus gaan gebruiken met wat uitpassingen erin zoals bijvoorbeeld het registratieproces.
http://www.html-site.nl/inlog-registratiescript.php

• M a r c o
  • Niet online
vraag gewist. Ik ben toe aan weekend. Ik heb de vraag net zelf opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door M a r c o op 01-06-2007 09:50 ]

Pagina: 1