DVD+R brander heeft moeite met lezen CD-R

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Ik heb een NEC-DVD 16x RW ND-3540A brander. Deze brander lust alleen maar DVD+R schijfjes. DVD-R schijfjes kan ie niet lezen. Zonder problemen kan ik echter wel CD-R schijfjes bakken, maar het lezen ervan gaat retetraag. :?

Snelheden van maar 500kb/s zijn vrij normaal. :|

Bij Apparaatbeheer staat de Device op "DMA if available", maar hij zegt bij Current Transfer mode dat deze "Not Applicable" is. De brander zit op een apart IDE kanaal, dus niet samen met een HD op een ide kabel.

Het opstarten van zowel DVD's als CD's duurt best wel lang. Ik hoor tevens wat gekraak aan de binnenkant, maar wel heel zachtjes. "krrr krrr kkrr".

Daarentegen gaat het branden wel heel soepel en hoor ik dat 'gekraak' niet. :?

Mijn YouTube Channel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je die kanaal eens verwijderen en de computer opnieuw opstarten? Eens kijken als hij dan wel naar een fantsoenlijke transfermode springt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 10:20

master6464

Who's General Failure?

Snowwie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:46:
Ik heb een NEC-DVD 16x RW ND-3540A brander. Deze brander lust alleen maar DVD+R schijfjes. DVD-R schijfjes kan ie niet lezen. Zonder problemen kan ik echter wel CD-R schijfjes bakken, maar het lezen ervan gaat retetraag. :?

Snelheden van maar 500kb/s zijn vrij normaal. :|

Bij Apparaatbeheer staat de Device op "DMA if available", maar hij zegt bij Current Transfer mode dat deze "Not Applicable" is. De brander zit op een apart IDE kanaal, dus niet samen met een HD op een ide kabel.

Het opstarten van zowel DVD's als CD's duurt best wel lang. Ik hoor tevens wat gekraak aan de binnenkant, maar wel heel zachtjes. "krrr krrr kkrr".

Daarentegen gaat het branden wel heel soepel en hoor ik dat 'gekraak' niet. :?
volgens mij moet je hem opnieuw flashen want hij zou ook dvd-r schijfjes moeten lezen en branden
hier vind je wat meer info over je brander

[ Voor 5% gewijzigd door master6464 op 30-05-2007 16:50 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.