Intel Celeron 600mhz S370 - 72 'Cmet geen gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Goedenmiddag iedereen,
(Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, verbeter me als eendezelfde topic al bestaat)

Ik heb een Intel Celeron 600mhz S370 met een boxed cooler.
(Verder niets aan getweakt). In de BIOS kan ik zien dat hij bij het begin al 72'celcius is zonder gebruik :?. Voor de duidelijkheid: Ik heb niets getweakt, en het mobo lag los op mijn bureau. Ik snap dus niet waarom ie zo warm wordt, zeker omdat ik ergens had gelezen dat ze zelfs passief gekoeld konden worden?

Moet ik nu een nieuwe cooler kopen, of koelpasta vervangen?

Groeten van Martin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, vervang de koeler eens, grote kans dat deze niet goed meer werkt.

• mcdesign
Is de Antec Solution Plus een goede cooler?

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voel eens aan het koelblok. Als je het gewoon vast kunt blijven houden, dan is er niets aan de hand. temp sensor zal wel verkeerde temperatuur geven. Hooguit kan het zijn dat het koelblokje niet goed op de CPU zit, maar dat kun je simpel zelf constateren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• mcdesign
Koelblok kan ik goed vasthouden, maar de fan draait maar 750/777 toeren.

Verwijderd

Wat is precies je probleem? Als het werkt dan werkt het toch?

Dat soort temperatuursmetingen zijn compleet onbetrouwbaar, niet teveel op letten dus zo lang je geen problemen tegenkomt.

• mcdesign
Nou ik heb niet echt problemen ofzo, maar ik dacht dat 72C in de BIOS (die toch redelijk betrouwbaar is lijkt me)toch een beetje teveel van het goede....
Pagina: 1