Toon posts:

Flash Video kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een paar videotutorials te maken die ik wil delen via flash video.

Ik gebruik een screen capture programma om mijn 'beeldscherm' op te nemen.
Hierna haal ik de uncompressed AVI-bestanden door de Flash CS3 Media Encoder, maar ik blijf slechte kwaliteit video krijgen die ook nog eens redelijke groot zijn qua bestandsgrootte.

Zoals jullie begrijpen neem ik het beeld op van mijn monitor, dus er is weinig beweging (alleen muis) in beeld. Dit is volgens mij ook wel van belang i.v.m. de codec.

Ik heb al heel wat op internet gezocht, maar vind voornamelijk full-motion video voorbeelden en deze zijn ook nog niet super van kwaliteit.

Heeft iemand nog handige tips?

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ik heb zelf ooit ook wel eens bezig geweest met video tutorials en kwam toen terecht bij Camtasia software. Als je hun standaard codec gebruik krijg je goede kwaliteit en kleine bestanden, tevens naar diverse formaten waaronder flash te exporteren. Misschien is dit wel wat voor je. Wat ik persoonlijk ook handig vond is dat je ook bepaalde scherm elementen kan verduidelijk en muis clicks kan laten zien.

http://www.techsmith.com/camtasia.asp

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad Camtasia om mijn scherm te capturen.
Ik heb met dit programma ook rechtstreeks flv-bestanden gemaakt, maar dus ook door ze eerst te exporteren als uncompressed avi en dan te converteren met de flash media encoder.

Toch krijg ik nog bestanden hieruit die redelijk groot zijn (500kb voor 10sec) en waarvan je dan de letters niet eens meer kunt lezen.. Flash video moet toch de beste compressietechniek zijn die er op dit moment is?

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
Net even weer nieuwe versie van camtasia gedowload, de standaard instellingen gebruikt en een test opname gemaakt.
Full-screen opname 1400x900 resolutie (camrec bestand) met een duur van 42 seconden werd 178kb en perfecte kwaliteit daarna met Camtasia studio gekozen voor publiceren met costum production settings, daarna flash geselecteerd met alle standaard instellingen. Daarmee maakt hij een map aan met html file flash video player en video bestand totaal werd minder dan 500kb. Als je kijkt naar het flash video bestand werd dat slechts 220kb.

Dus probeer deze manier eens en zie het resultaat.

Verwijderd

Misschien dat je ook eens Wink van Debugmode kunt proberen. Hier heb ik destijds instructievideos mee gemaakt in behoorlijke kwaliteit.

http://www.debugmode.com/wink/

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier is met nu wel gelukt om met Camtasia (wat trouwens een erg fijn programma is) een kleiner bestandsformaat te krijgen, met nog redelijke tot goede kwaliteit.
Ik denk dat ik maar even verder moet spelen hiermee, om de de perfecte balans te vinden tussen bestandsgrootte en kwaliteit.

• RM-rf
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:21:

Zoals jullie begrijpen neem ik het beeld op van mijn monitor, dus er is weinig beweging (alleen muis) in beeld. Dit is volgens mij ook wel van belang i.v.m. de codec.
Dat maakt volgens mij enkel wat uit als je een variabele bitrate benut en dual-pass encoding:
In dat geval test de encoder eerst welke stukken hij veel bits nodig heeft een hoge kwaliteit te bereiken en welke stukken hij aankan met redelijk veel compressie en zonder een te groot kwaliteitsverlies.

De standaard gratis FLV encoders werken volgens mij altijd met een vaste bitrate, wat betekent dat de encoder gewoon een vast aantal bits per seconde reserveert en compressie toepast om het beeld erin te krijgen, zonder verder te kijken naar de gedetailleerdheid en beweging in het beeld.
Voor de kwaliteit is dat niet optimaal (daarom zijn die encoders ook gratis)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu een aantal video tutorials gemaakt en wil deze tonen op een website. Het probleem is dat deze video's dus niet vergroot of verkleint mogen worden, anders is de tekst in de video's totaal niet meer te lezen. De breedte moet bij mij dus altijd 800 pixels zijn. Nu heb ik maar weinig ruimte op de website, dus ik dacht ik doe dit met Lightbox. Hierin wil ik dan de Flash Video Player van Jeroen Wijering hangen, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Dit zou echt een goede oplossing zijn voor mij.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een andere oplossing?
Pagina: 1