Ik heb problemen met zeer langzame verbindingen en besluit de helpdesk te bellen van @home in groningen. Aan het begin is het een supersnelle verbinding TOT ongeveer 14:00, dan begint het steeds verder achteruit te gaan(zie andere thread) om om 20:00 ellendig te worden(pings van >400 ms). na 24:00 wordt het geleidelijk aan steeds beter.
pas na 2:15:00 uur wachten word ik geholpen.
ik krijg een stommeling aan de telefoon die de begrippen pingtijd en KB/s door elkaar haalt:
ik: wilt u even om u heen kijken en mij vertellen hoeveel mensen daar aan het helpdesken zijn?
hij: we zijn op dit moment een beetje onderbezet
ik: een beetje? ik stond ruim 2 uur in de wacht
hij: sorry voor het ongemak
ik: ik heb een pingtijd van >400
hij: maar dat is toch goed meneer?
ik: uhhhh dat is zeer slecht
hij: uhh oh ja, ik haal ze altijd door elkaar die KB en de pings:?
ik: zal wel
hij: wat gaat er langzaam bij u? downloaden, uploaden? surfen?
ik zat al raar op te kijken, dus ik begin hem uit te leggen dat een ping veelal gerelateerd is aan de snelheid.
hij: oh, ik krijg een lesje van u
ik: had je nodig
hij: meneer we gaan een aantal dingen onderzoeken op uw computer
Dit hadden ze al eerder gedaan, bovendien kreeg hij door zijn dikke kop niet door dat ik 's morgens een goeie verbinding en dat het door de dag heen steeds langzamer wordt(duidelijk geval van bandbreedte, steeds meer mensen komen thuis en gaan het net op). Aan mijn computer kan het dus niet liggen. ik heb bovendien een 2e netwerkkaart, dat lag hem blijkbaar zwaar op de maag want hij bleef erop terugkomen.
hij:hebt u de mtu-patch gedaan?
ik: ja
hij: ik moet u vertellen dat die patch niet werkt als er een 2e netwerkkaart aanwezig is
ik: zal wel maar het probleem ligt niet aan mijn computer
hij: probeer die 2e netwerkkaart eruit te halen
ik: dus die 2e netwerkkaart valt jullie netwerkkaart steeds meer lastig door de dag heen? waarom werken ze 's morgens dan perfect samen? nogmaals HET PROBLEEM LIGT NIET AAN MIJN COMPUTER
hij: hebt u de proxy instellingen goed?
ik: HET PROBLEEM LIGT NIET AAN MIJN COMPUTER
hij: ik kan u niet verder helpen
ik: ik had niks anders verwacht, maar kun je je baas deze klachten doorgeven? dat ze iets moeten doen aan de nijpende bandbreedte tussen groningen en (ik dacht) zwolle?
hij: zal ik doen(zal wel niet)
ik: mazzel
hij: dag meneer.
Hoezo stommeling. Diezelfde gozer had ik 2 weken geleden gesproken op zijn eerste werkdag en toen kon die mij ook voor geen meter helpen(moest eerst aan zijn collega's vragen).
pas na 2:15:00 uur wachten word ik geholpen.
ik krijg een stommeling aan de telefoon die de begrippen pingtijd en KB/s door elkaar haalt:
ik: wilt u even om u heen kijken en mij vertellen hoeveel mensen daar aan het helpdesken zijn?
hij: we zijn op dit moment een beetje onderbezet
ik: een beetje? ik stond ruim 2 uur in de wacht
hij: sorry voor het ongemak
ik: ik heb een pingtijd van >400
hij: maar dat is toch goed meneer?
ik: uhhhh dat is zeer slecht
hij: uhh oh ja, ik haal ze altijd door elkaar die KB en de pings:?
ik: zal wel
hij: wat gaat er langzaam bij u? downloaden, uploaden? surfen?
ik zat al raar op te kijken, dus ik begin hem uit te leggen dat een ping veelal gerelateerd is aan de snelheid.
hij: oh, ik krijg een lesje van u
ik: had je nodig
hij: meneer we gaan een aantal dingen onderzoeken op uw computer
Dit hadden ze al eerder gedaan, bovendien kreeg hij door zijn dikke kop niet door dat ik 's morgens een goeie verbinding en dat het door de dag heen steeds langzamer wordt(duidelijk geval van bandbreedte, steeds meer mensen komen thuis en gaan het net op). Aan mijn computer kan het dus niet liggen. ik heb bovendien een 2e netwerkkaart, dat lag hem blijkbaar zwaar op de maag want hij bleef erop terugkomen.
hij:hebt u de mtu-patch gedaan?
ik: ja
hij: ik moet u vertellen dat die patch niet werkt als er een 2e netwerkkaart aanwezig is
ik: zal wel maar het probleem ligt niet aan mijn computer
hij: probeer die 2e netwerkkaart eruit te halen
ik: dus die 2e netwerkkaart valt jullie netwerkkaart steeds meer lastig door de dag heen? waarom werken ze 's morgens dan perfect samen? nogmaals HET PROBLEEM LIGT NIET AAN MIJN COMPUTER
hij: hebt u de proxy instellingen goed?
ik: HET PROBLEEM LIGT NIET AAN MIJN COMPUTER
hij: ik kan u niet verder helpen
ik: ik had niks anders verwacht, maar kun je je baas deze klachten doorgeven? dat ze iets moeten doen aan de nijpende bandbreedte tussen groningen en (ik dacht) zwolle?
hij: zal ik doen(zal wel niet)
ik: mazzel
hij: dag meneer.
Hoezo stommeling. Diezelfde gozer had ik 2 weken geleden gesproken op zijn eerste werkdag en toen kon die mij ook voor geen meter helpen(moest eerst aan zijn collega's vragen).