.NET applicaties...In welke folder worden die geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het zoeken waar .Net de applicaties installeert die ik bijvoorbeeld zelf ontworpen heb.

Ik kom wel allerlei tutorials tegen over installatie projecten.
Maar dat heeft allemaal betrekking op VS 2003.
Ik werk met VS 2005 , en daar bestaat dat installatie project niet.

Ook wil ik niet met installatie programma's zoals NSIS en Installshield werken(Tenminste.....liever niet natuurlijk)

Waarom wil ik dit weten?

Ik ben bezig met een Contextmenu , voor buiten mijn applicatie.
Zodra dat item in het menu word aangeklikt , moet mijn .NET applicatie dus opstarten.

Zoeken naar de .exe met de windows search heeft ook geen zin.
Zodra hij bij de project bestanden komt , laat hij de locatie van die bestanden niet zien.
Wat hij bij overige bestanden dus weer wel doet

Maar ik kan nergens vinden waar de .exe file is

Ik heb al een tijdje rondgezocht in de search , en in Google , maar beiden helaas zonder resultaat

www.degroot-it.nl

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Gaat het om een click-once installatie? Die staan in een heel vervelende map, nl.
code:
1
C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Apps\2.0\<code>\<code>\<naam+code>

waarbij de naam dan ook nog eens wordt ingekort tot 10 posities.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Je kunt natuurlijk een of ander wild zoekscript bouwen maar dat heeft niet zoveel nut.
Er zijn echter wel een paar alternatieven:

1) Zorgen dat je bij het installeren van jouw applicatie er voor zorgt dat de %PATH% variabele aangepast wordt zodat die applicatie via die weg te vinden is

2) De context menu entry aanmaken vanuit de installer van jouw applicatie. Op deze manier weet je namelijk waar de applicatie geinstalleerd is.

3) In de installer van het context-menu item (als die er al is) de gebruiker vragen waar de applicatie geinstalleerd is (a-la open with..)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• degroot
  • Niet online
cowgirl schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:23:
Gaat het om een click-once installatie?
Jep , de standaard installatie als je je project published

EDIT: ik heb inderdaad de installatie map gevonden in die directory.
Daar is inderdaad geen beginnen aan , want die <code> word nog random gegenereerd ook.

Ik ga nog even de tips hierboven lezen

EDIT2:
Tips hierboven gelezen , maar volgens mij vallen 2 & 3 dus af , ivm de one click installatie.

Kun je misschien tip 1 nog even toelichten?

[ Voor 47% gewijzigd door degroot op 30-05-2007 15:33 ]

www.degroot-it.nl

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Hoe ik het een keer heb opgelost is door vanuit je draaiende app het in het register weg te schrijven. Op die manier kan je prima achterhalen van waaruit je applicatie gestart is: Application.ExecutablePath. Het grote nadeel waar ik nu tegenaan loop is dat mijn applicatie niet zonder administrator rechten gestart kan worden onder Vista omdat je niet zomaar in het wilde weg in het register meer mag schrijven.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• degroot
  • Niet online
riezebosch schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:39:
Hoe ik het een keer heb opgelost is door vanuit je draaiende app het in het register weg te schrijven. Op die manier kan je prima achterhalen van waaruit je applicatie gestart is: Application.ExecutablePath. Het grote nadeel waar ik nu tegenaan loop is dat mijn applicatie niet zonder administrator rechten gestart kan worden onder Vista omdat je niet zomaar in het wilde weg in het register meer mag schrijven.
Ik schrijf dus ook in het register weg.
Dit is dus een aardige oplossing van je , ga het gelijk ff proberen

EDIT:
Dat is dus gelukt.
Had jij toevallig dat stukje code van het register schrijven van CodeProject?
Want ik wil namelijk nog wat parameters meegeven om mijn applicatie op te geven , maar hoe doe je dan weer?

Het is namelijk alleen voor afbeeldingen

[ Voor 17% gewijzigd door degroot op 30-05-2007 15:53 ]

www.degroot-it.nl

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 133% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

Pagina: 1