Toon posts:

FTDisk melding, geheugengebruik processen probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een week een nieuwe pc:

Pentium Core2Duo E6600 Processor
ASUS P5B SK775, PCIe ATX,965X, DDR2, Gian SATA moederbord
Corsair 2048MB, DDR 6400 Twinx2x geheugen
ASUS EN8800GTS 640 MB videokaart

Loopt als een trein, maar toch heb ik wat kleine probleempjes/vraagjes. Wil nu ik nog garantie etc heb het zekere voor het onzekere nemen en deze probleempjes graag aan jullie voorleggen. Hier part I:

Als ik in taakbeheer kijk, dan zie ik de ene keer dat de processen naar mijn idee erg veel geheugen gebruiken, de andere keer is het veel en veel lager, terwijl ik niets aan het doen ben. Hier een screenshot van de processen die naar mijn idee te hoog zijn:

Hoog: http://img181.imageshack.us/img181/6396/taakbeheerdz2.png

Laag:
http://img444.imageshack..../taakbeheernormaalmn7.png

Ook geeft de pc in het log meestal (niet altijd!) de volgende foutmelding aan, gelijk na het opstarten:

FTDisk, Gebeurtenis ID 49: Het configureren van het paginabestand voor de crashdump is mislukt. Zorg ervoor dat er zich een paginabestand op de opstartpartitie bevindt en dat deze groot genoeg is om het gehele fysieke geheugen te bevatten.

Heb gegoogeld en mogelijke oplossingen gevonden en hierop mijn wisselbestand (dat op de eerste C partitie staat) aangepast naar 3070, max 6140, maar de melding blijft komen na het opstarten.

Mijn concrete vragen: Is het geheugengebruik echt absurd hoog of is dit normaal? Is het normaal dat dit zo erg wisselt? Heeft mijn pc wellicht een probleem, zoja waar denken jullie aan?

Wat virussen/spyware etc. betreft: ik heb alles zojuist gescand met Nod, Spysweeper en Spybot> geen problemen gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp!

grt,

drsYell

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, één topic lijkt me wel voldoende hoor. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:20:
Nou, één topic lijkt me wel voldoende hoor. :)
Wat bedoel je? Als je leest dat zie je dat het zijn 2 totaal verschillende problemen zijn...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wat heeft dit in vredesnaam met Overige Hardware te maken... :?

Vreemde meldingen van software en geheugengebruik van software zijn hier ronduit off-subforum. Je meldt niet welk OS je draait, dus kan ik dit topic ook niet naar het juiste subforum verplaatsen. Ga eens in Zachte Waren kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.