Hallo! Ik heb volgens mij een hardware probleempje met mijn nieuwe USB2 PCI kaart. Hierop zitten 4 USB2.0 aansluitingen. Ik heb deze kaart gekocht omdat mijn iPod (30GB Video, 5th gen) niet snel genoeg werkte op USB1.1. Ik heb deze kaart in een willekeurig vrij PCI slot gestopt, en het leek in eerste instantie goed te werken. Windows XP herkende de kaart direct, en heeft het apparaat met de standaard drivers goed geïnstalleerd. Toen bleek dat wanneer ik mijn iPod aansluit mijn hele computer crasht, had ik al het idee dat de kaart niet helemaal lekker was. Het beeldscherm bevriest, ik kan de muis niet eens meer bewegen, geen enkele toets reageert meer, zelfs het num-lock lampje op het toetsenbord niet. De computer loopt naar mijn weten alleen vast als ik de iPod aansluit. Dit gebeurt niet direct, maar na enige tijd (10 min / 30 min.) ongeacht of je met iTunes of de iPod bezig bent.
Ik heb vervolgens de kaart gedeïnstalleerd, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd met de drivers van de bijgeleverde CD. Dit werkte niet, net zoals de laatste drivers van de site van de fabrikant (Sitecom). Ook heb ik twee verschillende PCI sloten geprobeerd.
De iPod heb ik op een computer van een vriend van mij aangesloten, en daar blijkt deze naar behoren te werken. De computer loopt daar niet vast, dus daarmee kan ik uitsluiten dat er iets met de iPod aan de hand is. De iPod vertoond voor de rest ook helemaal geen kuren of zoiets dergelijks. De PC vertoonde voordat ik de kaart heb geinstalleerd geen problemen.
Kan iemand mij vertellen wat ik nogmeer kan proberen, behalve de kaart terugbrengen naar de winkel?
// edit specs
MS Windows XP, helemaal geupdate
Asus A7V266 moederbord
AMD Anthlon 1600+ processor
768MB DDR geheugen
100 en 200GB hardeschijf
256MB ti4200 videokaart
350W voeding
Ik heb vervolgens de kaart gedeïnstalleerd, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd met de drivers van de bijgeleverde CD. Dit werkte niet, net zoals de laatste drivers van de site van de fabrikant (Sitecom). Ook heb ik twee verschillende PCI sloten geprobeerd.
De iPod heb ik op een computer van een vriend van mij aangesloten, en daar blijkt deze naar behoren te werken. De computer loopt daar niet vast, dus daarmee kan ik uitsluiten dat er iets met de iPod aan de hand is. De iPod vertoond voor de rest ook helemaal geen kuren of zoiets dergelijks. De PC vertoonde voordat ik de kaart heb geinstalleerd geen problemen.
Kan iemand mij vertellen wat ik nogmeer kan proberen, behalve de kaart terugbrengen naar de winkel?
// edit specs
MS Windows XP, helemaal geupdate
Asus A7V266 moederbord
AMD Anthlon 1600+ processor
768MB DDR geheugen
100 en 200GB hardeschijf
256MB ti4200 videokaart
350W voeding
[ Voor 5% gewijzigd door bas.kb op 30-05-2007 15:08 ]