Maxtor shared storage drive probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221072

Topicstarter
Allen,

ik heb sinds pakweg anderhalf jaar een Maxtor shared storage drive, 300 GB groot, zo'n ethernetding. Sinds een paar maanden geeft ie als ik m aanzet een fouttoon, een dudu-duluuptoon die oploopt in pitch, gevolgd door een ruizig geluid. Dit fraais wordt driemaal herhaald, en dat is het. Het oranje lichtje voorop blijft branden (groen blijft uit) en de drive wordt niet zichtbaar in het netwerk. Beetje jammer.

Die hardware heb ik al opgegeven, vertrouwen doe ik het ding niet meer, maar de data zou ik wel willen hebben (same ol'). Iemand enig idee of dit probleem aan de drive of aan de hardware daarom heen ligt? Of anders gezegd: heeft het zin om zo'n externe behuizing te kopen en de schijf daarin te hangen, of is dit een gevalletje jammer?

Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Staat er ook niet iets vermeld in de handleiding wat 3 keer zo'n dudeleduu toon betekend?
En je zou eens kunnen kijken wat je met Stellar Phoenix kunnen kijken als je schijf benaderbaar is?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221072

Topicstarter
De handleiding gaat uit van perfecte hardware, alle mogelijke problemen hebben met windows te maken.

Vooralsnog is het hele apparaat niet ontvankelijk voor input, en daardoor kan ik ook niks met Stellar Phoenix doen. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je al eens geprobeerd de schijf eruit te halen en te koppelen aan een pc? Meestal moet dit kunnen met behoud van garantie.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Defining the LED (blinking lights) on a Maxtor Shared Storage Drive' power button

Description
What do the different colored-lights in the Maxtor Shared Storage Drive's power button mean?

Answer
The power button light gives you a visual indication of how your Maxtor Shared Storage drive is operating. The chart below provides you basic information on the light color behaviors and their meaning:

Light Description
Pulsing Green Drive is functioning properly
Solid Yellow Drive is booting up / shutting down
Alternating Green / Yellow Drive has a problem with the Ehternet connection. (Disconnected or no network connection)
No light Drive is off

NOTE: If the light is solid yellow for more than five minutes, please contact Maxtor Technical Support.
bron: http://www.seagate.com/ww...al_servers/shared-storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdave
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2007
Hallo,

Heb dit ook voor gehad met een Shared Storage II 300GB. Na 3 maand geen leven meer te krijgen.
De 3 blinks is iets als "NAS boot failed".

Wou mijn data niet verliezen, en heb 'm dan maar opengeschroefd (je moet in vele gevallen in de lengte schuiven om de casing los te krijgen en binnenin zit een gewone seagate SATA 300GB disk. Blijkbaar is het OS van de drive op de disk... en dat raakt blijkbaar wel eens corrupt...

Heb'm dan maar in een USB enclosure gestoken... Linux booted vanaf CD... mounted the disk... saved the content on DVD's.... deleted content en dan alles terug bij elkaar, verstuurd naar Maxtor en heb na 48dagen een nieuwe terug, deze keer een 320GB... (anybody? is compleet nieuw... nog 6maand garantie :) hehehe)

TIP: Neem een nieuw scheermesje om de "warrenty void if removed" sticker rustig te verwijderen...

Worst case heb je een perfect werkende 300 GB Seagate 3,5 SATA Disk...

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:03
Ik heb er zelf ook 1 al een jaar of 4. Vertrouwen in het apparaat is bij mij ook gedaald. Spontane crashed, moeilijke langdurige reboots en spontane activiteid (geen idee waar i mee bezig is).
Het valt me ook op dat hij na verloop van tijd steeds meer lawaai gaat maken. Ik ga deze drive waarschijnlijk binnenkort vervangen.
Al ben ik een groot voorstander van NAS oplossingen voor mensen met veel data dit is niet een aanrader.
Ik ben overgestapt op Conceptronic Grab'n'GO NAS waar ik er momenteel 4 van heb, deze heeft een hoop voordelen.
HD's zijn makkelijk te wisselen. Herstarten is eenvoudig en de nas maken niet veel lawaai.
Ook kun je er 2 HD's in knallen. Geen gepiel met draadjes en aansluitingen en zit een soort docking binnenin waar je m op drukt. Ook is heeft deze een gigabit netwerk kaart en verschillende raid oplossing.
Kleine note voor de Conceptronic oplossing. De 2x750 gb HD ondersteuning kan wat problemen geven ...ik hou het sinds dien op de 2x 500 gb per drive. Draait stabiel
Pagina: 1