Dag allen,
**excuus voor de slechte titel, krijg mn niet gewijzigd..
Ik heb een nieuw gamesysteem gekocht, maar heb een probleem met de installatie:
<probleem omschrijving>
zodra ik de machine aanzet en de bios inga, wordt alle hardware netjes gevonden, CPU, mem etc.
in de bios een raid array maken was dan ook geen probleem.
maar zodra ik durf te booten:
de eerste 2x kon ik netjes de windows XP setup starten. Bestanden werden netjes geladen, maar zodra hij kwam met de melding: windows setup word nu gestart: baf bluescreen.
de keer daarna dat ik het probeerde hing het systeem NA de post.
</probleem omschrijving>
uiteraard kan niemand mij helpen zonder dat we weten waar we het over hebben:
<spullen>
moederbord:
asus P5N32-E SLI
CPU:
E6600
geheugen:
low latency (CL4) DDR2 dimmen @ 800 Mhz (kingston hyperX)
dit alles netjes weg gewerkt in een antec P180, met een antec 650Watt truepower trio voeding
</spullen>
in de datasheet van het geheugen, staat dat de dimmen zowel op 666.7mhz (667mhz) als op 800 Mhz . In de bios (en post) geeft systeem aan dat hij inderdaad op 666.7 Mhz geklokt staat.
Nu wil ik wel de dimmen anders klokken, maar heb hier eigenlijk wat hulp bij nodig, aangezien ik opeens een STUK meer kan instellen als op mijn vorige systemen.
zo kun je de FSB anders klokken als het geheugen zelf (kan iemand mij hier het nut van vertellen??)
ook voor de FSB kun je 2 waardes opgeven.
Dus is er iemand die ervaring heeft met dit moederbord / bios..
Kan iemand mij even opweg helpen met het klokken van het systeem? (ik verwacht geen complete how-to/tutorial, maar als iemand mij de neus in de goede richting kan zetten, en evt. kan zeggen: let vooral hier en hier op.., zou dat al fantastisch zijn!!)
bij voorbaad veel dank vast!!
**excuus voor de slechte titel, krijg mn niet gewijzigd..
Ik heb een nieuw gamesysteem gekocht, maar heb een probleem met de installatie:
<probleem omschrijving>
zodra ik de machine aanzet en de bios inga, wordt alle hardware netjes gevonden, CPU, mem etc.
in de bios een raid array maken was dan ook geen probleem.
maar zodra ik durf te booten:
de eerste 2x kon ik netjes de windows XP setup starten. Bestanden werden netjes geladen, maar zodra hij kwam met de melding: windows setup word nu gestart: baf bluescreen.
de keer daarna dat ik het probeerde hing het systeem NA de post.
</probleem omschrijving>
uiteraard kan niemand mij helpen zonder dat we weten waar we het over hebben:
<spullen>
moederbord:
asus P5N32-E SLI
CPU:
E6600
geheugen:
low latency (CL4) DDR2 dimmen @ 800 Mhz (kingston hyperX)
dit alles netjes weg gewerkt in een antec P180, met een antec 650Watt truepower trio voeding
</spullen>
in de datasheet van het geheugen, staat dat de dimmen zowel op 666.7mhz (667mhz) als op 800 Mhz . In de bios (en post) geeft systeem aan dat hij inderdaad op 666.7 Mhz geklokt staat.
Nu wil ik wel de dimmen anders klokken, maar heb hier eigenlijk wat hulp bij nodig, aangezien ik opeens een STUK meer kan instellen als op mijn vorige systemen.
zo kun je de FSB anders klokken als het geheugen zelf (kan iemand mij hier het nut van vertellen??)
ook voor de FSB kun je 2 waardes opgeven.
Dus is er iemand die ervaring heeft met dit moederbord / bios..
Kan iemand mij even opweg helpen met het klokken van het systeem? (ik verwacht geen complete how-to/tutorial, maar als iemand mij de neus in de goede richting kan zetten, en evt. kan zeggen: let vooral hier en hier op.., zou dat al fantastisch zijn!!)
bij voorbaad veel dank vast!!