Toon posts:

Traag laden Profiel Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ello mensen,

Een vraag, ik ben bezig om een netwerk op te zetten met een nieuwe Dell server en een aantal nieuwe machines. Nu heb ik op een paar machines Vista Business edition staan en op eentje Ultimate. Nu is het probleem de profielen worden extreem traag geladen! Minuutje of 5 is snel.
Alles pcs zijn snel, er ligt een gigabit verbinding tussen pc`s en server. Dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Wat is de rede waarom hij zo traag de profielen opstart.

Server is btw SBS2003 met de laatste updates en Vista intergratie.

Heeft iemand ervaring met het trage laden?

Please help of advies word dr gek van.

Thnx Marcus

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

ik heb hier thuis ook sbs2003draaien met exchange en het duurt bij mij ook erg lang. al een paar experts gevraagd en volgens hem was het normaal zo'n opstart tijd.. vond het best veel.. maar goed mijn profiel is daarin tegen wel erg groot hoor ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Tja die hier draaien nu ook wel alleen 5 minuten voor een High end netwerk vind ik een beetje erg over dreven niet?

Alles is gigabit enz enz vandaar,....

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

hier ook hoor ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is verder niemand die hier de aanleiding van weet of een eventuele oplossing? ;(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Hoe groot zijn de profielen?
  • Wat wordt er allemaal bewaard en wat wordt geredirect in het profile?
  • Wat staat er in de eventlogs van zowel client als server tijdens aanmelden
  • Netwerkinstellingen van zowel client als server helemaal OK?
  • Enz.
Probeer ook eens debugging aan te zetten op een client (ik weet alleen niet uit mijn hoofd of dit ook geld voor Vista). How to enable user environment debug logging in retail builds of Windows

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Werkt je DNS wel naar behoren?
Pagina: 1