Geen wireless met Arris TM502B & Linksys Accesspoint

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 15:44
Via een chello abonnement internetten we via de Arris TM502B router. Deze router ondersteund geen wireless. Zodoende is de Linksys Wireless-G Accesspoint aangeschaft om hiermee wireless te kunnen internetten. Helaas werkt dit niet tot op heden.

Mijn vragen zijn als volgt:
- Is deze combinatie mogelijk om wireless te kunnen internetten?
- Zodien mogelijk, wat moet er ingesteld worden?

Hierbij wat aanvullende informatie:
Ik kan inloggen op het accesspoint (192.168.1.245) en heb o.a. de volgende instelmogelijkheden:
- pic1
- pic2

Op de router kan ik niet inloggen en zodoende, volgens mij, ook geen porten mappen.
De router kent ip-addressen automatisch toe, zodoende zijn er geen fixt ip-addressen nodig.
Het accesspoint doet dit niet, het is niet gelukt om in te loggen zonder vast ip-adres, ook niet als LAN dhcp i.p.v. static IP-address ingesteld is.

Bierdop

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Over het algemeen werkt het met UPC makkelijker om met een router te werken, dat neemt niet weg dat op het moment dat je slechts 1 PC aansluit het zou moeten werken, meer als 1 PC aansluiten kan alleen m.b.v. een router

p.s. volgens mij haal je door elkaar wat het verschil is tussen een accespoint en een router, jij hebt een accespoint (zie ik aan de plaatjes)

je hoeft ook geen poorten open te zetten (hoeft alleen in een router), een accepoint laat gewoon alles door