Toon posts:

AMD Athlon 64 X2 4600+ temp loopt op tot 118°C en crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 64 X2 4600+
kloksnelheid op 2,41GHz
2gig geheugen

moederbord is een asus A8n32 sli
er zit een voeding in van antec van 400W
antec 64 freezer

Mijn problemen begonnen wij het rippen van divx met convertXtodvd. Mijn pc liep telkens weer opnieuw vast. Ik ken niet veel van pc dus ben ik wat gaan opzoeken op forums. Heb fanspeed en sandra geinstaleerd. Toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn temperatuur te hoog werdt. Bij het openen van performance index liep de temperatuur op tot 118°C.
Kan iemand mij helpen hiermee, ik heb al op andere topics gekeken op tweakers maar niks bruikbaars gevonden of ik weet er technisch te weinig van af.

Groetjes

hier nog foto's
http://img166.imagevenue....22511_case1_122_493lo.JPG
http://img169.imagevenue...._crash_temp_122_501lo.JPG

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54
zoiezo ligt er een BERG stof in je kast, maak dat eerst maar eens schoon.

Een beetje naaimachine olie in je fans kan ook geen kwaad!
Verder kan je even je koeler loshalen en nieuwe pasta ertussen doen en gelijk je artic schoonmaken.
Ook kan het zijn dat hij verkeerd uitleest, check je bios eens!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:03
Ik doe een wilde gok, je processor wordt te warm omdat je koeler er niet goed op zit...

Offtopic: ik zou een groter case kopen :P

[ Voor 20% gewijzigd door siem123 op 30-05-2007 13:23 ]

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
voel is aan je koelblok of die warm is en is waarschijnlijk indd een slecht temp sensor.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Het lijkt erop alsof de Freezer geen contact maakt met de processor (en deze dus niet voldoende koelt). Heb je wel pasta gebruikt bij het monteren, of zat er zo'n 'plakplaatje' meegeleverd bij de koeler. Het zou kunnen zijn dat bij het monteren van de koeler je hebt gedraaid en gewrikt, waardoor de pasta/plakplaatje ook weggesmeerd is, ipv egaal verdeeld.

I'm just taking care of business

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dat in je bios zien?

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:23:
Hoe moet je dat in je bios zien?
hoe moet je wat zien in het bios?

• siem123
Jazekerrrrr schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:24:
[...]

hoe moet je wat zien in het bios?
De temperatuur.. je moet gewoon ff in je bios rond snuffelen, je hoeft niets te veranderen, dus je mag overal aan zitten ;) Ergens staat gewoon de temperatuur vermeld

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51
Zoals al eerder is gezegt, maak je kast is schoon. Ik zie een laag stof op de bladen van je cpu fan liggen, oei en dat is het slechtste wat een cpu kan hebben.

Verwijderd

Inderdaad gewoon voelen hoe warm de koeler wordt bij welke temps die weergegeven worden door de tooltjes.

• siem123
Goed, dat er stof in zit is standaard bij een pc.. daardoor kan hij toch nooit ZO warm worden. Ken veel pc's die veel stoffiger zijn en nog gewoon normaal functioneren, ook stressed..

maar idd, schoonmaken kan nooit kwaad

• tilt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2022

tilt

PSN: tilt1080

temp van 118 is idd erg hoog ... maar is dit de temp van de cpu of de gpu ? want zie namelijk dat de gpu koeler geen active fan heeft.

dan is het natuurlijk de vraag of dit eigenlijk altijd af zo was en dat er door het rippen pas naarvoren kwam dat de temp aan de hoge kant was.

Verwijderd

Topicstarter
deze hoge temperatuur komt alleen voor bij het rippen en mijn pc loopt natuurlijk dan vast. In de bios geeft hij mijn cpu een temperatuur van 47° en mijn mb temp 39°
ondertussen is mijn case ontdaan van zijn stof zonder resultaat

Verwijderd

Ik zie dat Temp 3 118*C is, bij mij is Temp 3 de voeding, dus het kan zijn dat dat ook het geval bij jou is, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Ik denk dat het aan het programma ligt, misschien een keertje opnieuw instaleren ??.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 13:42 ]

• siem123
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:41:
deze hoge temperatuur komt alleen voor bij het rippen en mijn pc loopt natuurlijk dan vast. In de bios geeft hij mijn cpu een temperatuur van 47° en mijn mb temp 39°
ondertussen is mijn case ontdaan van zijn stof zonder resultaat
Heeft je processor veel tijd gehad om af te koelen? 47 graden is nl een acceptabele temp bij stressed.. 118 daarentegen niet :+

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Speedfan geeft wel vaker vage temperaturen aan vind ik. Die 118 graden is echt niet van je CPU. Eerder de 57 graden. Maar 57 zou ik me niet zo heel erg zorgen om maken, mijn Opteron wordt onder full load ook zeker 59 graden. Maar je kast ontdoen van stof kan zeker geen kwaad.

offtopic:

een 4600+ X2 is toch dual core?
ik zie echter maar 1 core staan bij cpu-z.. of ligt dat aan mij? O+
je core speed staat volgens cpu-z ook op 2640, heb je de pc overgeklokt?
want anders zou je hem eventjes op default moeten laten lopen en kijken of het dan nog gebeurt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-05-2007 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is natuurlijk wel dat hem altijd crashed van zodra hij eens wat moet gaan renderen.
Ajah de pc is in elkaar gestoken door een computerwinkel dus ik veronderstel dat dien pasta en de antic fan er juist zijn op geplaatst. Ik kan dit zelf niet controleren want ik heb hier geen verstand van.

Verwijderd

Welke versie van ConvertXtoDVD heb je dan. Deze versie 2.1.18.242 heeft problemen met sommige AMD processoren. De nieuwste is nu 2.2.1.253

• siem123
Probeer eerst eens te achterhalen over elke temperatuur het nou gaat. Everest home edition geeft dit in mijn ogen altijd heel mooi aan. Zie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/temps/everest.gif voor voorbeeld. En verblijdt ons dan met je bevindingen ;)

download link: http://www.starfix.nl/inc...esk/downloads/everest.php

[ Voor 14% gewijzigd door siem123 op 30-05-2007 14:05 . Reden: Typo + dl link ]

Verwijderd

Topicstarter
had idd nog de oude versie van convertXtodvd, ik zal de nieuwe eens proberen.
Hier de resultaten van gladiool

gpu 53°
hd 38°

voor wat staat de gpu eigenlijk?
de waarden van de cpu staan er niet bij!

Verwijderd

Gebruik de software die bij het moederbord hoort, om de temperatuur te bekijken. Die is het meest betrouwbaar, en komt ook overeen met wat je in het BIOS ziet.

Verder KAN de CPU nooit 118C worden, lijkt mij.
Transistors kunnen doorgaans zo'n 80-95C worden, en dan houdt het echt op... Dan worden ze zo onbetrouwbaar dat je systeem allang gecrasht moet zijn voordat de 118 ooit bereikt wordt.
Zeker met die nogal forse CPU-koeler die jij erop hebt, lijkt me dat gewoon onmogelijk.

Dat je systeem crasht, dat kan best... Dat kan ofwel slechte koeling zijn, ofwel een voeding die bezwijkt onder de zware belasting (400W is niet zo heel veel, vandaag de dag, wat voor videokaart gebruik je? Een forse kaart a la Radeon 1800/1900 of GeForce 7800 of hoger wordt een probleem)... Maar ik raad dus aan om eerst met een betrouwbaar programma de temperaturen te meten.
Zijn die temperaturen niet verdacht (bv CPU niet heter dan zeg 65C), dan zal het iets anders zijn dat voor de instabiliteit zorgt.

Test ook eens met andere zware software voor de zekerheid (bv Orthos of Prime95 oid), zodat je zeker weet dat het aan de zware belasting van het systeem ligt, en niet toevallig een of andere bug die specifiek in dat programma optreedt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 14:26 ]

• siem123
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:19:
had idd nog de oude versie van convertXtodvd, ik zal de nieuwe eens proberen.
Hier de resultaten van gladiool

gpu 53°
hd 38°

voor wat staat de gpu eigenlijk?
de waarden van de cpu staan er niet bij!
Je bedoelt van Everest neem ik aan? (t plaatje van gladiool was gewoon een voorbeeld)

GPU is je videokaart (Graphics Processing Unit)

Kijkend naar je temperaturen die je op je foto geeft, zou ik zeggen dat temp 1 je GPU is en HD1 je harde schijf. (die tempen zijn gewoon goed) Wel apart dat je cpu er niet bij staat..

[ Voor 16% gewijzigd door siem123 op 30-05-2007 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep idd, ff een foutje van mij :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:54:
Het probleem is natuurlijk wel dat hem altijd crashed van zodra hij eens wat moet gaan renderen.
Dan is dat mogelijk een anderprobleem als de werkelijke CPU temp niet zo hoog is. Terug naar stap 1 en probeer te achterhalen wat dat is...
Ajah de pc is in elkaar gestoken door een computerwinkel dus ik veronderstel dat dien pasta en de antic fan er juist zijn op geplaatst. Ik kan dit zelf niet controleren want ik heb hier geen verstand van.
NOFI, maar dit is Gathering of Tweakers. We verwachten niet dat je van tevoren verstand van alles hebt, maar wel dat je bereid bent je in te spannen om verstand van dingen te krijgen.

Als je daar niet toe bereid bent zit je hier verkeerd :o

Ben je daar wel toe bereid, lees je dan een beetje in. Zo kun je in de FAQs van dit subforum en Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen aardig wat vinden. Begin eens met direct na zo'n crash het metaal van de CPU koeler aan te raken. Is dat koel, dan maakt het overduidelijk geen goed contact met CPU. Is het behoorlijk warm, maar onder de pijngrens, dan maakt het contact, maar is de CPU echt geen 118C. Is het daarentegen boven de pijngrens, dan wordt het waarschijnlijk echt zo warm en is je probleem dat de hitte nergens heen kan.

Oslik blyat! Oslik!

• siem123
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:22:
..

Verder KAN de CPU nooit 118C worden, lijkt mij.
Transistors kunnen doorgaans zo'n 80-95C worden, en dan houdt het echt op... Dan worden ze zo onbetrouwbaar dat je systeem allang gecrasht moet zijn voordat de 118 ooit bereikt wordt.
Zeker met die nogal forse CPU-koeler die jij erop hebt, lijkt me dat gewoon onmogelijk.

...
Bij mijn weten kan de core wel degelijk zo warm worden hoor.. t is niet goed voor m (blijvende schade enzo bla bla bla), maar t kan wel..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:51:

offtopic:

want anders zou je hem eventjes op default moeten laten lopen en kijken of het dan nog gebeurt ;)
Kijk eens goed, er staat toch echt 2x512kb cache. En het gedeelde waar je kan zie dar het twee core's heeft en twee threads kan draaien staat er helemaal niet op. :)

@TS

Voel eens of je koelblok wel heet word. De pijn grens ligt rond de 55 grade. Dus geen AU is geen contact of fout uitlezen van je mobo.

Want als het mobo denk dat hij over de max temp heen zit slaat hij uit, als is dit een fout van de sensor.

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2007 14:43 ]

Verwijderd

Ik heb een Pentium 640 HT @ 3.2 GHZ, maar hij is een keer naar de 116*C gelopen. Reden koeler zat er niet goed op. Hij doet het nu nog steeds en werkt nog perfect. Ik weet niet hoe dit zit met de AMD processoren, misschien kunnen hun daar minder tegen ??.

Speedfan geeft de naam CPU niet weer, dit word vaak dan Temp 2 genoemd. En bij mij is Temp 1 niet de GPU, maar de temp van het moederbord, misschien hier ook het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 14:37 ]

• siem123
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:33:

Speedfan geeft de naam CPU niet weer, dit word vaak dan Temp 2 genoemd. En bij mij is Temp 1 niet de GPU, maar de temp van het moederbord, misschien hier ook het geval.
Dat lijkt me erg hoog, 50 graden voor een mobo. en lijkt me enigsinds onlogisch omdat everest een soort gelijke temp aangeeft bij de GPU als bij temp 1 staat.. correct me if I'm wrong :)

Verwijderd

siem123 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
[...]

Bij mijn weten kan de core wel degelijk zo warm worden hoor.. t is niet goed voor m (blijvende schade enzo bla bla bla), maar t kan wel..
Nee hoor.
De docs van AMD zegggen ook dat 85-90C de grens is (afhankelijk van het precieze type van de CPU).
Meer *kan* een transistor gewoon niet aan, fysiek onmogelijk.
Dus je systeem MOET wel vastlopen rond die temperatuur... en als ie eenmaal vastloopt, koelt ie normaal gesproken af, en wordt ie niet nog eens ~20 graden heter (en dan nog stabiel genoeg om het uit te kunnen lezen)... Niet met een groot koelblok als dit erop, iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:33:
@ ddbruijn.
Klopt. Ik heb een Pentium 640 HT @ 3.2 GHZ, maar hij is een keer naar de 116*C gelopen. Reden koeler zat er niet goed op. Hij doet het nu nog steeds en werkt nog perfect. Ik weet niet hoe dit zit met de AMD processoren, misschien kunnen hun daar minder tegen ??.
Kan niet.
Pentiums gaan throttlen bij de 85C, en gaan uit bij de 95C, middels de ingebouwde thermische beveiliging (zelfs als je GEEN koeler erop hebt, kan ie gewoon blijven draaien, de throttling is dermate goed dat ie nooit de 95C haalt bij kamertemperatuur, ook al draait ie dan met een slakkegang).
116C kun je dus nooit meten.
Alleen software die het fout uitleest kan zulke getallen opleveren.

Verwijderd

Het was toch echt zo. Inderdaad Thermal Throtelling werd toegepast, snelheid werd 1.45 GHZ, maar ook in de bios stond die torehoge temperatuur. Heb het bekeken met Speedfan en Everst Ultimate, temp allebij hetzelfde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:45:
Het was toch echt zo. Inderdaad Thermal Throtelling werd toegepast, snelheid werd 1.45 GHZ, maar ook in de bios stond die torehoge temperatuur. Heb het bekeken met Speedfan en Everst Ultimate, temp allebij hetzelfde.
Het kan gewoon niet.
Throttling zou ook wel wat lager gaan als ie echt aan het eind zit, als het systeem al niet helemaal lamgelegd wordt.
Kan een sensorfout van het moederbord zijn. Speedfan en Everest zou ik sowieso niet vertrouwen, en ook BIOSen rapporteren nog wel eens teveel.
Zo heb ik ooit mijn Athlon XP 1800+ CPU met koeler van een MSI K7T Turbo overgezet op een Asus A7V266-e. Volgens het Asus bord werd de CPU zo'n 20 graden warmer dan wat het MSI-bord aangaf, en dan zat je dus dik in de 80 graden... Maar het systeem bleef stabiel (terwijl op het MSI-bord het feest rond de 65 graden al over was), en voor het gevoel werd de koeler ook niet warmer dan op het oude bord, dus daar lag het ook niet aan.

Er bestaat gewoon geen stukje silicium op deze wereld dat boven de 95C nog betrouwbaar werkt, en een Pentium is dermate beveiligd dat hij dat ook nooit toe zal laten. Pak een Pentium, zet er geen koeler op, en meet met een losse thermometer hoe heet ie wordt bij de heatspreader. Je zult het zien.

Verwijderd

Topicstarter
heb ne update van mijn moederbord gevonden, probleem lijkt deels opgelost te zijn. Hij crashed nietmeer tijdens het rippen, de temp van 128 is -128 geworden.
De temp van de core rond de 50 is dit normaal?
De koeler was niet heet?? heb de pijngrens niet meegemaakt! :)
alleen nog dit, tijdens op opstarten zegt hem nu 'cmos checksum bad' ??

ajah, hier nog foto tijdens het rippen

Verwijderd

Nou goed dan. Ik laat in het midden of dat het echt zo was en ik zal er, voorlopig, ook niet meer achterkomen, want alles loopt nu weer perfect. Idle 57. Load 62.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:34
Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:51:
Eeuhm ligt aan jou. Ik zie 2 cores staan. Maar dat aantal Mhz klopt idd niet met stock snelheden...

Specs!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:58:
heb ne update van mijn moederbord gevonden, probleem lijkt deels opgelost te zijn. Hij crashed nietmeer tijdens het rippen, de temp van 128 is -128 geworden.
De temp van de core rond de 50 is dit normaal?
De koeler was niet heet?? heb de pijngrens niet meegemaakt! :)

ajah, hier nog foto tijdens het rippen
50 graden is heel normaal. Maar 128 graden is nu -128 graden geworden ??, is wel vreemd, maar gelukkig voor je werkt het weer.

Verwijderd

Topicstarter
foto vergeten, foutje

http://img184.imagevenue....78_naamloos_122_456lo.JPG

ajah, en bij cpu-z staat er idd 2x512 (zie laatste foto)

zie laatste foto, corespeed terug normaal.
kan goed zijn dat toen net smartdoctor op stond

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 15:31 ]

• siem123
haha. dat hij ineens omslaat van 128 naar -128 graden duidt wel op een foute sensor ja! lol!

Mooi dat hij t weer doet..

offtopic:
Ik zou ff je virusscanner updaten >:)

[ Voor 21% gewijzigd door siem123 op 30-05-2007 15:05 ]

Verwijderd

Zie ook deze link overigens:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/p4-temp.html

Bij de 85C komt de thermal throttling erin, en bij 95C gaat het systeem gewoon uit dus.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja dat is duidelijk een sensor die niet is aangesloten of kapot is. Staat in de doc van speedfan een stuk over misschien eerst maar eens de handleiding van speedfan er bij pakken. ;)

En temp 1 is denk ik je cpu temp. ;)

@Wesley_210

Kijk dit filmpje maar eens

http://www.youtube.com/watch?v=M7XosLKUJEE

[ Voor 73% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2007 15:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:58:
Dat is een teken dat het CMOS-geheugen van het BIOS niet lekker is.
Waarschijnlijk komt het door die BIOS-update.
Als het goed is, herstelt dat zichzelf als je gewoon een keer je settings aanpast in de setup.

Verwijderd

Topicstarter
okey thks mensen!

Verwijderd

Dan zal er hoogswaarschijnlijk een fout zitten in de sensoren die ik in mijn PC heb zitten.

Over dat filmpje. Ik wist dat de oudere AMD processoren niet goed tegen hitte konden, maar dat ze "in rook op gaan" had ik niet verwacht. Zeker een interessant filmpje.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

siem123 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
[...]

geloof dat de meeste borden wel uit gaan bij ong 70-80 graden hoor maarja het kan natuurlijk wel.
maar niemand gedacht aan dit?
ik zie echter maar 1 core staan bij cpu-z.. of ligt dat aan mij?
want anders zou je hem eventjes op default moeten laten lopen en kijken of het dan nog gebeurt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:20:
Dan zal er hoogswaarschijnlijk een fout zitten in de sensoren die ik in mijn PC heb zitten.

Over dat filmpje. Ik wist dat de oudere AMD processoren niet goed tegen hitte konden, maar dat ze "in rook op gaan" had ik niet verwacht. Zeker een interessant filmpje.
En die Palomino was een CPU+bord MET thermische beveiliging.
Tomshardware ontdekte alleen dat de thermische sensor van lage kwaliteit was, en daardoor niet snel genoeg kon reageren. Bij de Pentiums zit de sensor in de CPU zelf, en is gegarandeerd betrouwbaar, en snel genoeg, zelfs in het extreme geval dat de CPU voluit belast wordt, en de koeler verwijderd.
AMD was dan wel goedkoper, maar "you get what you pay for"... Intel Inside betekent wel degelijk wat.
Indertijd kwam het wel eens voor dat de CPU-koeler tijdens het vervoer loskwam (sowieso deugden die nokjes aan de socket bij AMD niet, bij mij ook wel eens bezweken onder het gewicht van de extreme koelers die je nodig had... Intel had dat bij de P4 beter voor elkaar met dat bakje waar de koeler in vergrendelde)... dan werd de PC aangesloten, aangezet, en kwam er niet meer dan een rookwolkje uit. Helaas pindakaas.

Verwijderd

Topicstarter
http://img184.imagevenue....78_naamloos_122_456lo.JPG

zie laatste foto, corespeed terug normaal.
kan goed zijn dat toen net smartdoctor op stond

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:32:
[...]

En die Palomino was een CPU+bord MET thermische beveiliging.
Tomshardware ontdekte alleen dat de thermische sensor van lage kwaliteit was, en daardoor niet snel genoeg kon reageren. Bij de Pentiums zit de sensor in de CPU zelf, en is gegarandeerd betrouwbaar, en snel genoeg, zelfs in het extreme geval dat de CPU voluit belast wordt, en de koeler verwijderd.
AMD was dan wel goedkoper, maar "you get what you pay for"... Intel Inside betekent wel degelijk wat.
Indertijd kwam het wel eens voor dat de CPU-koeler tijdens het vervoer loskwam (sowieso deugden die nokjes aan de socket bij AMD niet, bij mij ook wel eens bezweken onder het gewicht van de extreme koelers die je nodig had... Intel had dat bij de P4 beter voor elkaar met dat bakje waar de koeler in vergrendelde)... dan werd de PC aangesloten, aangezet, en kwam er niet meer dan een rookwolkje uit. Helaas pindakaas.
Ik wilde ook aantonen dat het vanaf de P3 al niet meer kon en zich gewoon uitzet als hij boven de 80-90 graden ofzo komt. En bij amd nooit problemen gehad met de SA koelers, AMD gaf niet voor niks een max gewicht op. En als je daar niet overheen ging was er niks aan de hand, en je moest altijd goed kijken of de koeler er wel goed op zat anders dag core. :+

En bij veel SA mobo zatten gaten waar je wel een hele zware koeler aan kon hangen met een backplate. ;)

Maar nu is het natuurlijk veel beter dan toen en meer foolproof.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2007 16:01 ]

Verwijderd

Leuk dat max gewicht... Maar ik had een van de eerste Thunderbird 1400 processors, en geschikte koelers waren er nauwelijks te vinden. Zeker geen koelers die niet ook nog eens onwijze herrie maakten.
Ik kreeg in de winkel destijds een SuperOrb mee, toen ik vroeg om de beste koeler die ze hadden.
Ten eerste koelde dat ding niet echt geweldig, het was net aan... of net niet, op een warme dag.
Ten tweede was het kabaal niet te harden.

Later een Silverado besteld, die koelde wel goed, en zonder extreem kabaal... Maar geen backplate. Volgens mij kwamen die pas later.

Overigens de laatste keer dat ik een AMD-systeem gekocht heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 16:13 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:37
siem123 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:04:
haha. dat hij ineens omslaat van 128 naar -128 graden duidt wel op een foute sensor ja! lol!

Mooi dat hij t weer doet..

offtopic:
Ik zou ff je virusscanner updaten >:)
of de temperatuur is daadwerkelijk -128 graden geworden, in dat geval is dit een zaak voor de x-files >:)
Pagina: 1