Toon posts:

Uitgesteld mail verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond een tijdje geleden enkele leuke Apple Mail Scripts. Ze maakten het mogelijk om het verzenden van e-mails te plannen. Nu gebruik ik dat niet zo veel, maar als ik bijvoorbeeld een mailtje 's nachts wil laten vertrekken (mijn MacBook staat in sluimerstand en heeft geen wachtwoord nodig om écht wakker te worden) doet 'ie dat blijkbaar niet. Gevolg: mijn mailtje vertrekt 's morgens, en mijn goede nachtwens is plotsklaps bijzonder irrelevant.

Hoe doen jullie dit?

Verwijderd

Als je mac slaapt runnen er geen applicaties, dus volgens mij kan dit gewoon niet.

Oplossing: niet je macbook dicht doen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 13:48 ]

Verwijderd

Misschien zou je via 'Scedule' van Enery Saver iets kunnen proberen, je mac 2 minuten voordat de mail wegmoet wakker laten worden, en daarna zal hij dus weer na de gebruikelijke periode in slaap vallen, denk ik.

Verwijderd

Je kan ook plannen, wanneer hij in slaap/uit gaat.
Dan weet je zeker dat hij voor de rest van de nacht, niet aan staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:36:
Je kan ook plannen, wanneer hij in slaap/uit gaat.
Dan weet je zeker dat hij voor de rest van de nacht, niet aan staat.
Goede reacties! Waar kan ik dat laatste regelen? Ik zie wel iets bij energiestand staan, maar dat lijkt me bijzonder summier. Ik veronderstel wel dat het voldoet, maar Appleverwend als ik ben... Is er niets visuelers? Geen probleem, als niet :)

Verwijderd

Staat op dezelfde plek.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/jldera/.Pictures/Posts/2006/04/07/ShutdownSchedule.png

[edit]

Je had het zelf blijkbaar al gevonden..

Hier heb je een widget om een mooi overzicht te houden. Er zullen misschien ook wel programma's bestaan die een overzicht hebben en ook vanuit het programma de energy saver kunnen aanpassen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 21:22 ]

Pagina: 1