PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"PC Gaming uiteindelijk toch dood?"

Wat een raar topic, volgens mij is PC gaming op z'n hoogste punt in meer dan 5 jaar :)
Als je dit 2 of 3 jaar geleden had gezegd zou ik het met je eens zijn, maar op dit moment is PC Gaming op een aardig hoogtepunt aangekomen, imho.
Het aantal spellen wat dit jaar op de PC uitkomt is schrikbarend hoog, waaronder véle toptitels.

Ik noem een aantal.

Strategy:
Starcraft 2
Galactic Civilizations 2: Dark Avatar
Europa Universalis 3
Supreme Commander
Theatre of War
Ancient Empires Lux
War Front: Turning Point
World in Conflict
Day of Atlantis
Empire Earth 3
Jutland
Field Ops
Settlers VI
Hospital Tycoon
Seven Kingdoms: Conquest
Starship Kingdom
Sudden Strike 3
Anno 1701 add-on
Medieval 2: Total War- KINGDOMS
Age of Empires III: The Asian Dynasties
Sword of the Stars: Born in Blood
Company of Heroes: Opposing Fronts

Role Playing:
World of Warcraft: Burning Crusade
Lords of the Rings Online
Titan Quest: Immortal Throne
Vanguard-Saga of heroes
Loonyland II: Winter Woods
Geneforge 4: Rebellion
Hellgate: London
Mythos
Dungeon Runners
Mount and Blade
Lord of Creatures
Loki
The Broken Hourglass
Neverwinter Nights 2 : Mask of the Betrayer
Seeker
Ultima Online: Kingdom Reborn
Guild Wars: Eye of the North
Tabula Rasa

Adventures:
Sherlock Holmes: the Awaken
Destination: Treasure Island
Penumbra- Overture
Secrets of the Ark: A Broken Sword Game
The Blackwell Legacy
Sam and Max
Simon the Sorcerer 4
Gobliiins 4
Heaven
CSI: Hard Evidence
Undercover
Myst Online
Overclocked
Juniper Crescent - The Sapphire Claw
Vampyre Story
So Blonde
Sinking Island

Simulation:
Silent Hunter IV
Air Battles: Sky Defender
Storm of War: Battle of Britain
Enemy Engaged 2
Steel Fury
Space Force 2
T-34
Rail Simulator
Black Shark
Knights of the Sky

Racing:
RACE: the WTCC game
Race 07
FiRST RACING
Driver's Republic
ARCA Sim Racing
Turismo Carretera
Xpand Rally Xtreme

En dan heb ik de puzzel- en FPS-games nog niet eens genoemd (had geen zin meer :P ).
Daarnaast heb ik multiplatforms ook weggelaten (zoals C&C3, Oblivion, Test Drive Unlimited, Assassin's Creed, Bioshock, noem maar op).

Bepaalde franchises zullen sowieso hoogstwaarschijnlijk alleen op de PC blijven bestaan.

Noot: Ik kan geen FPS spelen (tenzij je me kotsen in de wc wil zien :+ ), dus daarom is de PC sowieso voor mijn vanzelfsprekend :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er zijn ook veel meer pc in de wereld dan 5 a 10 jaar terug, en het aantal is nog steeds aan het groeien. En vista gaat ook weer een gat dichten met cross platform games die via live gespeeld kunnen worden met Xbox360. Nee, het is bepaald niet aan het uitsterven.

Op naar volgend jaar naar weer een nieuw topic. "pc games aan het uitsterven" net als vorig jaar, denk dat dit een terug komt topic gaat worden. :) Net zoals we er al een aantal voorbij hebben zien komen de laatste tijd. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Ik denk dat de discussie niet zo heel relevant meer is, omdat ik denk dat in de komende jaren de grens tussen de PC en console alleen maar verder gaat vervagen. De console kan steeds meer in vergelijking met vroeger en denk dat je uiteindelijk goedkopere media 'computers' krijgt die puur voor entertainment (games, films, internet browsing) gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
De gamers die puur voor graphics gaan of aimen (met muis) zullen zeker weten bij de pc blijven aangezien ik denk dat consoles achter blijven op pc's (een console zelf ga je niet upgraden met een nieuwe grafische kaart, das juist het sterke (of zwakke) aan een console). Online gamen lijkt me voor de aankomende 5 jaar nog wel beter te gaan op de PC, maar daar komt denk ik verandering in. Ik denk dat alleen online games met aimen op de PC het beter doen dan op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

STING schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:36:
Ik denk dat de discussie niet zo heel relevant meer is, omdat ik denk dat in de komende jaren de grens tussen de PC en console alleen maar verder gaat vervagen. De console kan steeds meer in vergelijking met vroeger en denk dat je uiteindelijk goedkopere media 'computers' krijgt die puur voor entertainment (games, films, internet browsing) gebruikt worden.
Ja dat denk ik dus ook zoals ik al aangaf met de PS3 die al een hybride PC/HTPC is geworden. En de PC steeds meer als game machine onder de tv is komen te staan.

Denk eerder dat de console zijn langste tijd heeft gehad en meer op een pc gaat lijken dan alleen een console is. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door mad_max234 op 31-05-2007 17:42 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Bedenk sowieso dat competitief spelen op de PC (denk ik dan) nog steeds het grootst is. Denk aan CS(:S), offline en online nog steeds populair. BF2 is groot geweest op verschillende ladders/toernooien (clanbase, etc), CoD2 is volgens mij nog vrij actief (online en offline) en ET:QW zal op dit vlak ook wel weer een kraker worden.

Voor de casual/mainstream gamer is dit vaak niet interessant, ik snap hierdoor dat er eerder voor een console zal worden.

Maar wat hierboven ook al beschreven is: shooters op een console = no-go voor mij. Echt niet te doen. RTS'en horen imho ook op de pc, denk aan al die hotkeys, inzoomen en snel overal klikken.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:24:
[...]

Als er 1.7 miljoen verkochte games minder op PC zijn verkocht heeft ie niet de overhand hoor ;)
Maar de PC markt in Nederland is erg groot ja, we zijn dan ook het land met de hoogste PC en Internet dichtheid in de wereld. "We" zijn dus zeker niet toonaangevend voor de wereld.
Nog eens goed lezen, alle console bij elkaar, inclusief de DS en PSP (geen concurenten PC) zijn idd meer, wss als je de draagbaren eraf haalt dan zijn de verkopen van de xbox+xbox360+ngc+wii+ps2+ps3 gelijk aan alleen de PC of nog minder, aangezien de handhelds naar mijn inzicht erg goed verkopen, bij de top consolegames staan ook opvallend veel handheld games, met stip op 1 braintraining.

Daarom is de PC een veel gunstiger en veel groter platvorm dan de individuele consoles, als je op de console iets uit wilt breiden moet je of voor meerdere platformen ontwikkelen of je hebt een veel kleinere afzetmarkt dan de PC markt. PC markt is een veelvoud van de XBOX markt, een veelvoud van de PS3 markt en een veelvoud van de Wii markt, alles bij elkaar is het ongeveer gelijk (in Nederland, wereldwijd kon ik geen cijfers vinden, maar aangezien wij enorme downloaders zijn zal de pc niet extra gunstig uit de verf komen).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:11:
[...]

Nog eens goed lezen, alle console bij elkaar, inclusief de DS en PSP (geen concurenten PC) zijn idd meer, wss als je de draagbaren eraf haalt dan zijn de verkopen van de xbox+xbox360+ngc+wii+ps2+ps3 gelijk aan alleen de PC of nog minder, aangezien de handhelds naar mijn inzicht erg goed verkopen, bij de top consolegames staan ook opvallend veel handheld games, met stip op 1 braintraining.
Hmm die cijfers toch eens doornemen zo...dat handhelds bovenaan staan verbaast me niks, dat is veruit de grootste markt. Tijdens de vorige generatie had de GBA ook 27% van alle gamessales wereldwijd...dus meer dan een kwart van alle verkochte spellen (dus consoles+PC) was een GBA spel. En de DS verkoopt ook als een tierelier...daarom hebben wij het ook zo druk, een betere markt kun je niet hebben....ontwikkeling is relatief goedkoop, en de afzetmarkt is het grootst :D

Dat de verkoop van PC spellen in Nederland nog zo goed loopt verbaast me eigenlijk ook wel...maar misschien komt dat omdat ik 1 PC spel per jaar koop (de nieuwe FM) en voor de rest op de PC alleen spellen van 5 jaar oud (FFXI) en 9 jaar oud (Starcraft) speel ;) verder ben ik vooral op Japan gefocust en PC gaming bestaat daar nauwelijks...Japan is consoleland bij uitstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Maar de verkoop van pc games in Nederland is wel lager geworden, door het onstaan van digitale distributeurs, waarbij je vaak een account hebt, waar je gekochte spelen aan vast hangen:

direct2drive, gamersgate, matrixgames, battlefront etc.

Wat door deze kanalen verkocht wordt, zie je niet in die cijfers terug, die ergens hierboven aangehaald worden.

PS: en voor sommigen die beweren dat consoles op gegeven moment de pc totaal verdrijven van gaming, verklaar dan even waarom de amiga en atari st op gegeven moment het niet gered hebben van de PC. Ze waren beide superieur aan de pc op dat moment en je zou ze kunnen beschouwen als zware consoles, die toevallig wel toetsenbord en muis standaard erbij hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:24:
[...]

Zeker wel, op de SNES, en m'n PSOne kon dat prima, Handhelds hebben het probleem sowieso niet...ik doelde meer op: de hardware is universeel...als ik iets maak voor een PS2, dan doet dat het op elke PS2. En dat scheelt nogal in de kosten.
Lijkt me sterk, USA/JAP SNES spellen werken *niet* op een PAL SNES zonder converter. Als ik het me goed herinner past de cartridge fysiek niet eens in het cartridge slot aangezien USA cartridges vierkant zijn. Verder zijn PSOne games regio gebonden (misschien 1 of 2 uitgezonderd waarvan ik het niet weet) dus een USA game gaat nooit of te nimmer in jouw PAL PSOne werken mits ie niet omgebouwd is.

Wat universele hardware betreft; jij hebt zeker nog nooit geprobeerd om bijvoorbeeld Tekken 5 op een PSTwo te spelen? Juist, want die werkt niet omdat ie niet compatible is met de PSTwo alleen met PS2.
Er is niks standaard aan een PC. Elke chip kan anders zijn dan die van je buren, je kan een heel ander OS draaien. Met de komst van software standaarden als DirectX en XNA is dat wel verbeterd vergeleken met 10 jaar terug, maar een programma schrijven dat het foutloos op alle PC's doet blijft een onmogelijke klus.
Je noemt net op waar het nou juist om draait met DirectX. Met DirectX boeit het voor jouw programma juist niks of jij een andere chipset dan jouw buren hebt, je gebruikt immers alleen DirectX calls en verder niks.

Overigens zijn consoles ook verre van standaard. PS2/PSTwo heeft wel iets van 15 of meer revisies als ik het me goed herinner. En kijk eens naar hoeveel verschillende dvd drives de xbox 360 heeft, de elite met HDMI, en dan zouden we nog een nieuwe koelere met nieuwere cpu krijgen.... Ik kan de helft van de games op mn 360 niet eens spelen door de bugs en incompatibiliteit met die geweldige VGA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:16:
idd, ik game al jaren niet meer op pc (buiten mijn UT2004 dan, die neem je niet af :p). Waar zitten mensen momenteel op te wachten? Crysis? *gaaaaap* weeral een zoveelste shooter met nieuwere graphics waarvoor je DIEP in je geldbeugel zal mogen tasten.
Alles van vernieuwing qua spelgenres vindt al een paar jaar op console plaats (vooral de gamecube en de PS2 hebben enkele absoluut geniale titels voortgebracht). Ik ga er volledig mee akkoord dat shooters en rts games het best op pc gespeeld worden, maar uitgevers lijken dit ook te beseffen aangezien dit tegenwoordig de ENIGE genres zijn die het goed doen op pc.

(dit gaat je trouwens opvallen: degenen die niet akkoord gaan met de stelling "pc gaming is dood" zijn degene met hun pc specs in hun sig :p)
Is het niet geldbuidel?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:32:
[...]Lijkt me sterk, USA/JAP SNES spellen werken *niet* op een PAL SNES zonder converter. Als ik het me goed herinner past de cartridge fysiek niet eens in het cartridge slot aangezien USA cartridges vierkant zijn.
En de convertor was niks anders dan een apparaatje van 20 piek dat er voor zorgde dat de cartridges passen en de EU header eerst wordt ingelezen. De hardware is dus 100% compatibel maar er is een software beveiliging toegevoegd door internationale wetgeving en onderlinge handelsafspraken.
Verder zijn PSOne games regio gebonden (misschien 1 of 2 uitgezonderd waarvan ik het niet weet) dus een USA game gaat nooit of te nimmer in jouw PAL PSOne werken mits ie niet omgebouwd is.
Hij was niet omgebouwd (is ie nog niet) maar ook niet beveiligd...voordeel van de 1ste oplage van de hardware ;) Het enige dat 'anders' was aan een Amerikaanse PSX en een Europese was de power kabel en de '1' of '2' in de regiocode. Ik noemde het hele universele hardware argument tenslotte wel vanuit de kant van de ontwikkelaar gezien. Als spellen producent hoef ik geen geld te investeren om ervoor te zorgen dat mijn spel op elke PSX werkt...als ie op 1 PSX werkt, werkt ie overal. En dat is nogal kostenbesparend vergeleken met de PC.
Wat universele hardware betreft; jij hebt zeker nog nooit geprobeerd om bijvoorbeeld Tekken 5 op een PSTwo te spelen? Juist, want die werkt niet omdat ie niet compatible is met de PSTwo alleen met PS2.
Dat wist ik niet, en dat vind ik wel heel erg slecht ja...het lijkt erop dat consoles steeds meer de PC achterna gaan - en nee, dat vind ik geen pluspunt.
Je noemt net op waar het nou juist om draait met DirectX. Met DirectX boeit het voor jouw programma juist niks of jij een andere chipset dan jouw buren hebt, je gebruikt immers alleen DirectX calls en verder niks.
Dus volgens jou zou dan elk DirectX coded spel op alle PCs moeten werken? Waarom is dat dan toch niet zo? Waarom komt er 2 dagen na release van elk spel alweer een patch uit? Waarom worden PC spellen eerst naar een testcenter gestuurd met honderd configuraties als ie overal zou moeten werken? Waarom moeten we nu spellen die al 5 jaar keurig werken en verkopen weer gaan omprogrammeren omdat ze het niet onder Vista doen? Waarom werkt de helft van de 'oude' FMV in oudere PC spellen niet meer omdat Indeo opeens hun IV3+ codec uit het Windows standaard codec pack heeft laten halen?

Disclaimer: ik heb overigens helemaal niets tegen PCs, ik zou niet zonder kunnen en werk en speel er met plezier op, maar om voor te ontwikkelen vind ik het een rampzalig systeem.
En kijk eens naar hoeveel verschillende dvd drives de xbox 360 heeft, de elite met HDMI, en dan zouden we nog een nieuwe koelere met nieuwere cpu krijgen.... Ik kan de helft van de games op mn 360 niet eens spelen door de bugs en incompatibiliteit met die geweldige VGA kabel.
Ik roep al jaren dat de X-Box(360) meer een PC dan een console is :+ en hoe komt het nou dat je al die problemen hebt? Geen standaard in de hardware. Dat de PsTwo problemen gaf was me niet bekend, maar tot de PS2 had je met een console nooit dat soort (typische PC) problemen...ik vind het geen vooruitgang dat dat nu wel zo is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

rCk

Equalized schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:42:
Bedenk sowieso dat competitief spelen op de PC (denk ik dan) nog steeds het grootst is. Denk aan CS(:S), offline en online nog steeds populair. BF2 is groot geweest op verschillende ladders/toernooien (clanbase, etc), CoD2 is volgens mij nog vrij actief (online en offline) en ET:QW zal op dit vlak ook wel weer een kraker worden.

Voor de casual/mainstream gamer is dit vaak niet interessant, ik snap hierdoor dat er eerder voor een console zal worden.

Maar wat hierboven ook al beschreven is: shooters op een console = no-go voor mij. Echt niet te doen. RTS'en horen imho ook op de pc, denk aan al die hotkeys, inzoomen en snel overal klikken.
De shooters waarover je het hebt is nog superactief, en dit zal wel blijven. Want wat is er nu leuker dan met jou team een ander team dik afslachten ?
En er zitten dagelijks miljoenen mensen CS (:Source), BF2(148), CoD (2) te spelen. Laat staan WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:52:
Dus volgens jou zou dan elk DirectX coded spel op alle PCs moeten werken? Waarom is dat dan toch niet zo? Waarom komt er 2 dagen na release van elk spel alweer een patch uit? Waarom worden PC spellen eerst naar een testcenter gestuurd met honderd configuraties als ie overal zou moeten werken? Waarom moeten we nu spellen die al 5 jaar keurig werken en verkopen weer gaan omprogrammeren omdat ze het niet onder Vista doen? Waarom werkt de helft van de 'oude' FMV in oudere PC spellen niet meer omdat Indeo opeens hun IV3+ codec uit het Windows standaard codec pack heeft laten halen?

Disclaimer: ik heb overigens helemaal niets tegen PCs, ik zou niet zonder kunnen en werk en speel er met plezier op, maar om voor te ontwikkelen vind ik het een rampzalig systeem.
Patches is juist een van de voordelen van PC's. Console games zijn vaak net zo buggy, alleen zijn die vaak niet makkelijk te patchen, zeker als je niet online zit met je console. Alle systemen hebben spellen met bugs, als het teveel bugs zijn zegt dat iets over de ontwikkelaar, niet over de hardware. Verder werken n64 spellen ook niet op de gamecube, dus is het niet zo raar dat alle oude spellen het niet helemaal doen op de pc, maar in princiepe is hier altijd vrij simpel een oplossing voor te vinden. Ik heb nog geen enkel spel gevonden wat ik echt niet aan de praat kreeg op vista, en ik speel toch ook wel wat oude spellen erop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

MrRudi gezien vanaf de kant van de ontwikkelaar geef ik je zeker gelijk, mijn standpunt was ook puur vanaf mijn eigen kant als gebruiker bekeken.
De ontwikkelaar biedt misschien een universele game, maar zo komt die dus niet in de winkel terecht. De gebruiker zal als 't een Amerikaanse game is nog altijd een ombouw of een convertor moeten hebben, of 't is no-go.

Daarbij de ntsc en pal standaards hebben een iets andere resolutie, maar vooral een andere framerate. Je game werkt wel maar beeld & geluid kun je niet echt veel mee. Zelf dacht ik altijd dat dit puur in de console zelf zat, totdat ik op m'n Europese PS2 zelf 'n Japanse game van iemand kreeg, dus de game zelf is er wel degelijk op aangepast moeten worden.

En door een heel stadium van aanpassingen moeten wereldwijde games overigens zowiezo altijd. Wat dacht je van de vertalingen? En soms zelfs censuur omdat die in 't ene land strenger is dan 't andere? En soms wordt gewoon in dit stadium (vraag me niet waarom) de game inhoudelijk ook nog eens van wijzigingen of toevoegingen voorzien.
Ik heb contact met een aantal Amerikanen en soms hebben we gewoon dezelfde game, beide in Engels, maar hebben ze in mijn Europese release alle monsters en vijanden nieuwe namen gegeven, hier en daar een boss toegevoegd, of menu layouts en indelingen compleet omgegooid.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:46:
Patches is juist een van de voordelen van PC's. Console games zijn vaak net zo buggy, alleen zijn die vaak niet makkelijk te patchen, zeker als je niet online zit met je console. Alle systemen hebben spellen met bugs, als het teveel bugs zijn zegt dat iets over de ontwikkelaar, niet over de hardware.
Het zegt ook wel iets over de hardware 'eigenaar', ergo Microsoft, Sony of Nintendo, aangezien elk produkt voor een console door een drietal QA checks van een van deze drie bedrijven gaat. Ik heb zelf trouwens nog nooit een console game gehad die bugs had, maar ik koop ook geen EA produkten, wellicht scheelt dat. Ik weet wel dat ze er zijn :+

En Patches vind ik dus geen voordeel, het zorgt voor luie ontwikkelaars, luie hardware fabrikanten en smerige marketingpraktijken. Enter the Matrix blijft het beste voorbeeld...drie maanden voordat het spel AF was lag het al in de winkel...niet uit te spelen, zo buggy als wat...'ach die einddemo patchen we er later wel in'...dat vind ik echt te schandalig voor woorden. Wat dat betreft is Blizzard één van de weinigen die fatsoenlijk met patches omgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
[...]

Patches is juist een van de voordelen van PC's. Console games zijn vaak net zo buggy, alleen zijn die vaak niet makkelijk te patchen, zeker als je niet online zit met je console. Alle systemen hebben spellen met bugs, als het teveel bugs zijn zegt dat iets over de ontwikkelaar, niet over de hardware. Verder werken n64 spellen ook niet op de gamecube, dus is het niet zo raar dat alle oude spellen het niet helemaal doen op de pc, maar in princiepe is hier altijd vrij simpel een oplossing voor te vinden. Ik heb nog geen enkel spel gevonden wat ik echt niet aan de praat kreeg op vista, en ik speel toch ook wel wat oude spellen erop.
Daar ben ik het dus niet mee eens, mijn beleving is dat de consolegames die ik bezit veel meer een solide gevoel geven en relatief weinig bugs bevatten. Terwijl ik op de PC vaak dankzij mn niet optimale configuratie wat glitches heb, lage framerate etc etc. Ik weet dat dit soms ook aan mij ligt, maar een groot gedeelte van de gamers heeft een minder configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:52:

[...]

Ik roep al jaren dat de X-Box(360) meer een PC dan een console is :+ en hoe komt het nou dat je al die problemen hebt? Geen standaard in de hardware. Dat de PsTwo problemen gaf was me niet bekend, maar tot de PS2 had je met een console nooit dat soort (typische PC) problemen...ik vind het geen vooruitgang dat dat nu wel zo is :/
"Vroeger", onder DOS, had je ook veel minder problemen met de PC. Je zegt zelf al dat de consoles ook die kant opgaan dus het argument dat alle hardware hetzelfde is, en dat je niet met je handen in het haar zit omdat het op 100 verschillende configuraties moet kunnen werken, lijkt dus slechts beperkt houdbaar.
Verder is de 'patchbaarheid' van de PC ook wel weer een voordeel. Vaak verschijnt een spel tegelijk op PC en console(s), als er dan een grove fout in blijkt te zitten kan dat op de PC verholpen worden, op de consoles niet. Behalve op de X360 dan, die is patchbaar via Live, maar je zei het zelf al: meer een PC dan een console O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen enkel spel gevonden wat ik echt niet aan de praat kreeg op vista, en ik speel toch ook wel wat oude spellen erop.
Vergeten op te reageren, maar vanuit de consument gekeken dan: ik geloof best dat JIJ praktisch alles aan de praat krijgt op vista, maar jan-met-de-pet die het Start Menu net weet te vinden echt niet...en die mensen zijn het grootste deel van de markt, niet de (semi)techneuten die iets van computers afweten. Die mensen hebben dan een spel dat niet (zomaar) werkt onder Vista, gaan terug naar de winkel waar ze ook niet geholpen kunnen worden want hoe moet de verkoper weten wat het probleem is zonder de PC te kennen, en geld terug krijg je ook niet...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:18:
[...]
"Vroeger", onder DOS, had je ook veel minder problemen met de PC. Je zegt zelf al dat de consoles ook die kant opgaan dus het argument dat alle hardware hetzelfde is, en dat je niet met je handen in het haar zit omdat het op 100 verschillende configuraties moet kunnen werken, lijkt dus slechts beperkt houdbaar.
Absoluut...en daar ben ik niet blij mee :) ik wil gewoon 1 configuratie die werkt.
En trouwens, onder DOS kan ik me ook nog heel wat verschrikkelijke uren herinneren met instellen van XMS geheugen definities enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:10:

Absoluut...en daar ben ik niet blij mee :) ik wil gewoon 1 configuratie die werkt.
En trouwens, onder DOS kan ik me ook nog heel wat verschrikkelijke uren herinneren met instellen van XMS geheugen definities enzo ;)
Hou op zeg, op een speciale manier opstarten om zo genoeg geheugen te hebben om een spel te kunnen draaien _/-\o_ Nostalgie!!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
djidee schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Hou op zeg, op een speciale manier opstarten om zo genoeg geheugen te hebben om een spel te kunnen draaien _/-\o_ Nostalgie!!
Van de andere kant: het feit dat het uberhaupt KAN om zo het maximale uit je machine te halen is natuurlijk ook erg leuk :) Maar uiteraard niet voor iedereen weggelegd :P Ik kan me de speciale diskettes nog wel herinneren die de computer opstartte met genoeg EMS geheugen voor specifieke spellen ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
DarkShadow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:12:
Daar ben ik het dus niet mee eens, mijn beleving is dat de consolegames die ik bezit veel meer een solide gevoel geven en relatief weinig bugs bevatten. Terwijl ik op de PC vaak dankzij mn niet optimale configuratie wat glitches heb, lage framerate etc etc. Ik weet dat dit soms ook aan mij ligt, maar een groot gedeelte van de gamers heeft een minder configuratie.
ik heb van deze generatie zelf geen console, maar speel toch regelmatig op de wiii en xbox360, vooral die laatste loopt regelmatig vast of begint te schokken (PES heb ik het meest gespeeld, loopt regelmatig vast en bevat bugs die gefixed zijn op de PC). Dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid verwoeste schijfjes die die xbox veroorzaakt :/. Volgens mij is de kans op bugs net zo groot, maar je hebt hier natuurlijk idd meer last van als je een PC spel speelt die al amper aan de min. eisen voldoet. Lage framerate is altijd weer op te lossen door de graphics wat lager te zetten, dat is (meestal0 geen bug maar gewoon een kwestie van hw die te kort schiet.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:10:
[...]
Vergeten op te reageren, maar vanuit de consument gekeken dan: ik geloof best dat JIJ praktisch alles aan de praat krijgt op vista, maar jan-met-de-pet die het Start Menu net weet te vinden echt niet...en die mensen zijn het grootste deel van de markt, niet de (semi)techneuten die iets van computers afweten. Die mensen hebben dan een spel dat niet (zomaar) werkt onder Vista, gaan terug naar de winkel waar ze ook niet geholpen kunnen worden want hoe moet de verkoper weten wat het probleem is zonder de PC te kennen, en geld terug krijg je ook niet...
Ik denk ten eerste dat de gemiddelde consument nu nog niet is over gestapt naar XP en ten 2e gaat het toch vooral om de verkopen van nieuwe spellen. Als je nu een (nieuw) spel komt draait dat wel op Vista, dat oude spellen niet draaien is jammer dan, die heb je toch al eens gespeeld. Verder kan zelfs de grootste digibeet wel even googlen op "vista+spelnaam" en dan is het meestal niet zo ingewikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Op de reactie hierboven over games op vista :

Ik draai nu Vista sinds de dag dat hij retail ging en heb (zonder UAC) geen enkel probleem met spellen die niet willen werken, wat dat betreft had ik meer problemen met Windows2003(niet voor thuis gebruik bedoeld maar ok...) dan nu.
Ook zijn bepaalde spellen beter gaan draaien minder framedrops of gewoon overall beter (spellforce2)

Eigenlijk viel het me allemaal wel mee, en heb ik weinig gemerkt van de horror verhalen die op internet rondgingen dat games niet goed of helemaal niet meer wilden werken op Vista.
Tot nu toe heb ik maar 1 titel die niet wil installeren omdat deze het OS niet kent, hier is wel simpel omheen te komen door gewoon inhoud van cd's te kopieren en gewoon spel te starten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat sommige games gewoon beter geschikt zijn voor een console en andere games voor de pc. Simulatie spellen zou ik bijvoorbeeld nooit op een console spelen (kan ook niet vanwege de uitgebreide controls) en sport spellen zou ik waarschijnlijk niet zo snel op de pc spelen.

Zelf heb ik 2 consoles, namelijk een Nintendo 64 ( :9~ ) en een Playstation 2. Ik gebruik de consoles alleen nog als ik lui ben en even snel een potje lekker onderuitgezakt op de bank met m`n broertje wil gamen.

De pc is anders echt mijn favoriete systeem om games op te spelen. Vroeger speelde ik heel veel Battlefield en toen Battlefield Vietnam uitkwam, heb ik zelfs in een clan gezeten. Dan gaat echt een nieuwe wereld open, met een headset op om met je clan te communiceren, en tientallen andere gamers in hetzelfde level. Daar kan geen console tegenop als je het mij vraagt.
Nu game ik niet meer zoveel, maar heb een paar weken geleden alles in mijn pc geupgrade (op basis van de uitstekende Pricewatch :*) ), dus het wordt tijd voor mij om Battlefield 2 te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Sommige games zijn inderdaad veel geschikter voor de PC, bijvoorbeeld shooters.

Ik heb zelf alleen een verouderde PC (geforce 2 Ti), dus ik moet een nieuwe hebben. PC is de enige optie omdat die games zo duur zijn terwijl je ze voor de PC gewoon kunt downloaden. Leuke online games koop je natuurlijk gewoon, maar ze zijn wel verrekte duuur.

Vroegr kocht je nog en game voor 50 gulden, maar nu is dat toch wel 50 euro geworden en dus 2 keer zo duur.

Wat ik verder tegen de xbox360 heb is dat gold account, 60 euro voor een jaar. Dat vind ik gewoon te duur in vergelijking met het feit dat ik de intrnetverbinding voor de PC niet hoef te betalen. Ook vind ik die gamepads irritant om te gebruiken

Ik vind het ook dikke onzin om voor enorm veel gld een VGA aan te schaffen, als het spel het doet dan doet ie het, maar het moet natuurlijk wel een paar jaar meegaan.

Verder is een PC natuurlijk multifunctioneel :)

@ computergek : je kunt bijvoorbeeld in Test Driv Unlimited ook een club beginnen hoor, en je kunt tegen iedereen die in je buurt is zowieso praten, ook op de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven. Wat je nu doet is illegaal en slecht voor de game industrie. Voor elk spel dat ik koop, betaal ik te veel omdat jij download... en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
AMD1800 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:22:
Ik heb zelf alleen een verouderde PC (geforce 2 Ti), dus ik moet een nieuwe hebben. PC is de enige optie omdat die games zo duur zijn terwijl je ze voor de PC gewoon kunt downloaden. Leuke online games koop je natuurlijk gewoon, maar ze zijn wel verrekte duuur.

Vroegr kocht je nog en game voor 50 gulden, maar nu is dat toch wel 50 euro geworden en dus 2 keer zo duur.
Ok, zolang ik games koop zijn ze geen 50 gulden geweest (normale titels dus en geen obscure titels die meteen in de budget bak liggen) Sterker nog, SNES games waren vroeger rond de 130 gulden minimaal, dus ongeveer 60e. Vereken dit met inflatie ed en je komt er achter dat games zelfs goedkoper zijn geworden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

AMD1800 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:22:
Sommige games zijn inderdaad veel geschikter voor de PC, bijvoorbeeld shooters.

Wat ik verder tegen de xbox360 heb is dat gold account, 60 euro voor een jaar. Dat vind ik gewoon te duur in vergelijking met het feit dat ik de intrnetverbinding voor de PC niet hoef te betalen. Ook vind ik die gamepads irritant om te gebruiken

Ik vind het ook dikke onzin om voor enorm veel gld een VGA aan te schaffen, als het spel het doet dan doet ie het, maar het moet natuurlijk wel een paar jaar meegaan.

Verder is een PC natuurlijk multifunctioneel :)

@ computergek : je kunt bijvoorbeeld in Test Driv Unlimited ook een club beginnen hoor, en je kunt tegen iedereen die in je buurt is zowieso praten, ook op de xbox
zeg gewoon dat je geen geld wil uitgeven aan een console, want iedere uitgave is er een teveel blijkbaar :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
en de tijd dat games 50 gulden waren heeft nooit bestaan. Ze waren gewoon 100 gulden.

Verder betaal je op de PC voor veel games ook gewoon geld, net zoals WoW. Is niets mis mee, zorgt er alleen maar voor dat je minder etterige tieners hebt rondlopen ;)
60 euro is niet zo heel veel als je weet wat je ervoor terug krijgt.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het jammer is dat de xbox blijkbaar zo brak is. Zelf heb ik gelukkig niets ermee gehad en dat zal ook bij de meeste consoles wel zo zijn, maar je hoort van mensen die al 3 of 4 keer een refurbished console hebben gekregen, dat kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Verder is de 'patchbaarheid' van de PC ook wel weer een voordeel. Vaak verschijnt een spel tegelijk op PC en console(s), als er dan een grove fout in blijkt te zitten kan dat op de PC verholpen worden, op de consoles niet. Behalve op de X360 dan, die is patchbaar via Live, maar je zei het zelf al: meer een PC dan een console O-)
Works both ways natuurlijk. Als een game moet gemaakt worden op een console waarvan je weet dat de games achteraf niet online patchbaar zijn, gaat men vaak extra moeite steken in het debuggen en het in orde maken van de game (PS2 bvb)

Alleen al het besef dat het 'achteraf wel op te lossen valt' kan bij bepaalde studio's een averechts effect hebben.

Ook bij consoles heb je prut, maar in de tijd van de PS2 kan ik me maar weinig A titels herinneren die echt te buggy waren voor woorden. Je weet dat als de disc geperst is en verscheept, dat het dan echt afgelopen is.

Nu, patches zijn ook positief natuurlijk. Een rts kan je maar gaandeweg uitbalanceren als je de statistieken kent van duizenden online partijtjes. Een inspanning die je van de devvers niet kan verwachten vooraleer de games gereleased worden.

Nu hangt het echt helemaal af van de discipline van de dev'ers zelf.

En singleplayer wordt zwaar ondergewaardeerd (of multiplayer zwaar overgewaardeerd). Toen sony besliste om met de ps2 niet mee te gaan in het online multiplayer geweld heeft hen dat nauwelijks een deuk in het succes opgeleverd. Zo heel veel games die zich lenen tot online multiplayer zijn er nu ook weer niet, en zoveel vraag blijkbaar ook niet. Enkel racers en shooters, de traditionele game met onpersoonlijke, just another bot, AI. Ik speel net zo graag een stevige singleplayer, zeker op consoles. Dus bring that back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb zelf pas een nieuwe game pc samengesteld.

Ik ben een PC gamer in hard en nieren, maar een aantal zaken waar je toch telkens tegen aan loopt:

-Drivers (ik wil bijv.splintercell D.A. spelen, maar voor dit spel is er geen goede 8800gtx driver xp
dus dan maar het spel spelen op vista -> geen goede X-Fi drivers en ook geen EAX zelfs niet met Alchemy

-Performance: Altijd blijft het een compromis op de pc tussen mooie grafics en performance, zelfs nu met 8800GTX moet ik bij sommige games kiezen tussen grafisch spektakel en FPS

-Prijs: Voor de prijs van mijn Game PC had ik ook een XBOX 360 en een PS3 en een WII plus 3 spellen per console kunnen kopen.

-Toekomst/Snelle veroudering hardware: Ik houdt nu al mijn hart vast voor spellen als Crysis, bij welke ik waarschijnlijk al weer veel pracht en praal moet missen omdat de settings naar beneden gesteld moeten worden om de game anders niet draait op mijn (dan half jaar oude ) PC

Maar: Gamen op de PC blijft voor mij wel de beste ervaring:

-Shooters speel je nou eenmaal met muis en toetsenbord
-Race games speel je nou eenmaal met een G25
-De PC staat op een apparte plaats zodat je geen rekening hoeft te houden met bijv. anderen in het gezin die tv willen kijken (dit is vaak met een console wel het geval)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom pc? Games downloade en cracke (althans dat denk ik dat veel gebeurt ik doe het zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 21:54
Edmin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:29:
^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven. Wat je nu doet is illegaal en slecht voor de game industrie. Voor elk spel dat ik koop, betaal ik te veel omdat jij download... en bedankt.
Ik wil het liefst alles gratis ja, maar denk maar niet dat die prijzen nou ineens heel erg veel omlaag gaan als er niemand meer download. Kijk maar naar de prijzen van de games voor consoles (die kun je toch minder downloaden)

Verder vind ik eigenlijk ook onzin dat consoles zo mooi snel beeld geven, dat is alleen maar omdat de game speciaal voor de console gemaakt worden en daardoor soms wat dingen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:29:
^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven.
Jij wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Als een spel mijn geld waard is ben ik (net als Ed_L waarschijnlijk) best bereid om daar geld voor neer te leggen. Het is toch niet vreemd te betalen voor vermaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Ja eigenlijk wel, als je het alleen maar in je oude sok laat zitten is het ook zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Laatst online: 23-07 13:27
PC is gewoon geweldig, alleen het werkt niet altijd, maar voor de rest een prachtig medium!
Games als Company of Heroes of Counterstrike zullen voorlopig echt niet inz'n goeie vorm op bijv xbox of ps3 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
Games is gewoon HET platform :). Kom op, lekker chatten online in de server met mensen uit de hele wereld. Zelf je eigen settings kunnen tweaken en uiteraard muis+tobo. Hier staat geen console en die gaat er ook niet komen, Hooguit een MCE met gamepad :)

* GENETX wacht op Enemy Territory: Quake Wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Henkus schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:12:
-Prijs: Voor de prijs van mijn Game PC had ik ook een XBOX 360 en een PS3 en een WII plus 3 spellen per console kunnen kopen.
2000 euro voor een pc ofzo? de truck is imo net onder de highest end te blijven als je een pc koopt, voor die laatste 5% meer performance betaal je vaak het meest :). e6600+8800GTS640 systeempje had ik voor 1100 euro, dat ligt al in de buurt van de prijs die je betaald voor een console bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb niet alle 10 pagina's gelezen.
Maar wel de eerst, na het lezen dacht ik ff WTF.

De voordelen van console( volgens de meeste hier)
Goedkoper
Je kan in de zittel zitten terwijl je gamed.
toch mooie grafische effecten etc. voor die prijs.
alles is van voorsafaan ingesteld.

face it pc is gewoon duurder, maar je kan er dan ook VEEEEEL meer mee.
Maar als je gamed op pc, kan je ook evengoed in de zetel gaan zitten,(wifi keyboard en muis)
Als je een degelijke pc hebt, kan je de spellen ook op een fatsoenlijk grafisch niveau spelen.
Alles is van voorsafaan ingesteld, dat vind ik nu slecht bij een console, bij pc heb je vrijheid, je kan het spel afstellen op jou speelstijl, op console moet jejezelf afstellen op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Daar gaat het niet om. Waarom maken developers spellen? Niet omdat ze het zo fijn vinden als jij weer een paar uur entertainment hebt.
Of dacht je dat, als je een spel download, de developers van dat spel berustend een traantje wegpinken en zeggen: "Ach ja, dan is die jongen in ieder geval weer even onder de pannen".

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:21:
..... Het uitbrengen zelf is soms slechts gewoon een formaliteit, de pre-sale hype is het belangrijkste. En dat stoort me. Eerst de consumers helemaal zot maken en dan vijf keer de release date verleggen.... :( .
Neem een voorbeeld aan rockstar GTA, done when it's done, en één filmpje als teaser. Geen jarenlange hype, afwachten, en dan uiteindelijk het hele gedoe gewoon beu zijn.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier stoor ik me ook gigantisch aan en als het dan uitgebracht wordt is het spel:
- totaal vol met bugs, meer een soort vroege beta en/of
- een belachelijk slechte consoleport

Verder denk ik niet dat PC gaming dood is. Wel heeft PC gaming het op dit moment wat moeilijker.

PC gaming is niet dood omdat:
  • Er een aantal genres zijn die zich veel beter lenen voor de PC en deze genres worden ook veel gespeeld.
  • Technologische ontwikkeling zowel hardware als api's vindt binnen de PC wereld plaats en wordt eens in de 3 tot 5 jaar naar de console verplaatst.
  • Graphische pracht en praal is voor velen toch belangrijk en hierin heeft de PC een groot deel van de tijd een aanzienlijke voorsprong.
PC gaming heeft het op dit moment moeilijker omdat:
  • De nieuwe consoles net uit zijn en de graphische mogelijkheden weer ongeveer gelijk zijn met de PC
  • De nieuwe Consoles hebben een sterk punt van de PC overgenomen namelijk online multiplayer (alhoewel de PC hier nog wel meer mogelijkheden in heeft)
  • Consoles zijn qua graphische mogelijkheden niet alleen in de techniek van de videochips die erin zitten enorm vooruit gegaan maar vooral door de mogelijkheid om op HD resolutie op een vette LCD of Plasma te spelen. De impact van de nextgen consoles zou zonder de nieuwe TV's veel minder groot zijn geweest.
  • Games tegenwoordig ENORM duur en complex in ontwikkeling zijn. De gestandaardiseerde platforms van de consoles zijn daarom voor veel ontwikkelaars aantrekkelijker. Uiteindelijk willen zij toch iets verdienen.
  • Veel games worden van de console naar de PC geport maar die port is zo slecht dat dit een negatieve indruk achterlaat bij veel PC gamers.
  • Videokaartfabrikanten elkaar de tent uit vechten waarbij de klanten vergeten worden. Zij hebben bijvoorbeeld exclusieve optimalisatie programma's lopen. Crysis is bijv een "nvidia game" waarbij hoofdzakelijk op nvidia hardware wordt getest en geoptimliseerd. Dit is totaal niet in het belang van de consument.
  • Videokaarfabrikanten verliezen zich in allerlei ingewikkelde settings voor de graphische kwaliteit waar alleen de echte diehard nog wat van snapt.
Aanbevelingen voor de PC gamesmarkt:
  • Videokaartfabrikanten moeten samenwerken bij het ontwikkelen van graphische kwaliteitssettings.
  • Zij moeten stoppen met het exclusief invloed willen hebben op een specifieke gametitel.
  • Er moet in het spel zelf of erbuiten een gestandaardiseerd scherm komen met daarin de graphische opties. De situatie dat je zowel in het spel als in de driver dingen kan instellen is te complex voor velen.
  • Door dit te standaardiseren in 1 scherm kun je een aantrekkelijk punt van de console overnemen.
  • In het OS (vista heeft dit dacht ik al) moet een aparte plek komen waar alle games en gamesgerelateerde zaken overzichtelijk bij elkaar komen te staan)
  • Games zonder ondersteuning voor AA (AntiAliasing) moeten verboden worden :P
  • Gamedevelopers zullen meer met een systeem a la Steam moeten gaan werken, om piraterij te verminderen en distributiekosten lager te houden door de winkel uit te schakelen.
  • Wel moet daar een redelijke prijs tegen over staan
  • Gamedevelopers moeten stoppen met de praktijk van het hypen van hun games die ze ook nog eens in een soort betavorm uitbrengen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Het blijft ook een lastig geheel...

Omdat ik net ben gaan samenwonen beschik ik nu over een gamecube. Ik heb al eens gekeken of er leuke games voor zijn om ook nog eens met deze console te spelen. Verder dan Mario Kart kom ik niet. Ik ga gewoon niet "Spider-Man" kopen voor 40 euro!

En daar zit het hele probleem mijn inziens, en niet alleen op de PC. Spellen zijn ten eerste vaak niet origineel meer. We hebben het allemaal al eens gespeeld.
Ten tweede is de her-speelbaarheid vaak beperkt tot een absoluut minimum. Storyline spellen zijn dat wel vaker, helaas.
De combinatie van bovenstaande resulteerde wel in Fahrenheid, maar al snel kwam je er achter dat het verhaal behoorlijk lineair was. Schrijf je content voor meerdere verhalen zodat je niet twee keer het zelfde spel kán spelen, dan wordt het veeel te duur natuurlijk.

En verder heb je vaak spellen die moeten. Bij elke film komt in rap tempo een bijhorend spel waar vaak niet alle aandacht naar gaat óf worden vervolgen en addons uitgepoept om de consument geld af te troggelen, he EA?! ;)

Ik denk dat er wat moet veranderen... mensen zijn niet meer gek. Flutfilms, bagger cd's en been there games worden gekopieerd, vaak omdat ik denk dat de liefde mist. Games (en films/cds) moeten gemaakt zijn uit liefde voor het vak, de gamer en niet zo zeer vanwege de omzetten...
Helaas zie je dat in games niet veel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:57:
IK heb niet alle 10 pagina's gelezen.
Maar wel de eerst, na het lezen dacht ik ff WTF.

De voordelen van console( volgens de meeste hier)
Goedkoper
Je kan in de zittel zitten terwijl je gamed.
toch mooie grafische effecten etc. voor die prijs.
alles is van voorsafaan ingesteld.

face it pc is gewoon duurder, maar je kan er dan ook VEEEEEL meer mee.
Maar als je gamed op pc, kan je ook evengoed in de zetel gaan zitten,(wifi keyboard en muis)
Als je een degelijke pc hebt, kan je de spellen ook op een fatsoenlijk grafisch niveau spelen.
Alles is van voorsafaan ingesteld, dat vind ik nu slecht bij een console, bij pc heb je vrijheid, je kan het spel afstellen op jou speelstijl, op console moet jejezelf afstellen op het spel.
PC is niet zo veel duurder hoor ;)

PC+ monitor
Console + HD scherm

Wat is er dan duur? Allebei idd ;) :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

Volgens mij is 1 van de grootste problemen van de PC markt de hoge aanschaf prijs en korte levensduur van een "games pc". Als je nu een PC kast van 1000 € koopt kan je over 3 jaar zonder upgrades nauwelijks meer game.

IMO zou iedere Dell etc op een redelijk niveau games moeten kunnen spelen. Dit zou goed mogelijk zijn als de systeemeisen wat minder insane omhoog zouden gaan en PC / hardware fabrikanten zouden zorgen voor wat meer grafische power inplaats van die standaard onboard video gevallen.

Helaas zou dat enerzijds een klein beetje meer kosten en komt het niet echt overeen met de hedendaagse norm "L33T Graphics en weinig anders !!"

Zolang de pc markt grotendeels bestaat uit niet games waardige pc's, zal de pc games markt alleen maar krimpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dus elke computer zou de nieuwste games moeten kunnen spelen? Wat een onzin, als iemand geen games wil spelen, dan is onboard chip prima. Ook als de grafische eisen een probleem zijn, speel een ouder spel.

Het hele feit dat deze discussie bestaat, betekent dat er nog genoeg zijn die op pc gamen, dus is pc gaming niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ah, ik heb deze discussie ook allemaal nog gelezen toen in 2000 de PS2 en de Xbox op de markt kwamen en nu met de Wii, Xbox360 en PS3 start het ganse verhaaltje. De geschiedenis herhaalt zich, de mens is oerdom en binnen tien jaar zijn we nog over hetzelfde aan het lullen...

Precies een bende politiekers

[ Voor 5% gewijzigd door DarthDavy op 04-06-2007 14:32 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik snap de discussie sowieso niet zo :) Het een vult het ander toch aan?

Waarom ik een console gamer ben?

Ik heb 2 laptops van de zaak, en heb dus geen enkele behoefde aan een extra PC. Een Game PC kopen zou dus puur en alleen voor de games zijn, en dan is het een behoorlijke aanschaf.

Ik wil dus een machine, die ik alleen heb voor games, en dan is een console de beste keuze.

Andere mensen hebben sowieso thuis graag een krachtige PC, en dan is het makkelijk om die extra investering te maken in een goede videokaart.

De keuze voor de Console voor mij is duur puur kijkend naar de Cijfers. En de keuze voor de 360 is omdat de games die er voor uit komen mij het meeste aanspreken.

Mis ik dan niks? Jawel, RTS want dat speel ik het liefst op de computer. Mijn laptop heeft een X1600 256mb, waarmee ik RTS games van < 1 jaar oud prima kan spelen, en dan kosten ze ook nog maar een euro of 25,-.

Prima toch :)

Die hele discussie gaat imho nergens over. Iedereen koopt het platform wat hij of zij wil. De keuze voor een platform zegt niks over de kwaliteit van het andere platform.
ewt schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:56:
Volgens mij is 1 van de grootste problemen van de PC markt de hoge aanschaf prijs en korte levensduur van een "games pc". Als je nu een PC kast van 1000 € koopt kan je over 3 jaar zonder upgrades nauwelijks meer game.
Hoewel Tweakers er vaak anders over denken, en daarmee ook meteen het kopieren van spellen goed praten:

Gamen is geen grondwettelijk recht, het is een Luxe

Als jij elke 3 jaar 500,- moet investeren kost je dat dus zo'n 14,- per maand. Wil je het beste van het beste, dan misschien een euro of 28,- per maand.

Dit zijn de kosten die je maakt om je de Luxe te kunnen permiteren te kunnen gamen.

Zo erg is dat toch niet? Dan is het aan jou om te kijken of je een spel koopt per 2 maanden, 2 weken of wanneer het je uitkomt.

In de tijd dat ik nog veel op de PC speelde, was het makkelijk. Ik liep altijd achter :) Ik had een videokaart van hooguit 100,- in mijn computer, wat geen enkel probleem was. Die kaart speelde namelijk alle spellen goed van 1 tot maximaal 1 1/2 jaar oud. Spellen liggen dan ook nog eens in de bak voor een euro of 20,-.

Wat wil je nog meer.

Het probleem is dat mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en wel direct, en het mag geen stuiver kosten.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 04-06-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
PWM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:52:
Als jij elke 3 jaar 500,- moet investeren kost je dat dus zo'n 14,- per maand. Wil je het beste van het beste, dan misschien een euro of 28,- per maand.

Dit zijn de kosten die je maakt om je de Luxe te kunnen permiteren te kunnen gamen.

Zo erg is dat toch niet? Dan is het aan jou om te kijken of je een spel koopt per 2 maanden, 2 weken of wanneer het je uitkomt.
Daar komt dan nog bij dat Console Games doorgaans 10 tot 15e duurder zijn dan PC games, en je bij de markleider (XBox 360) je voor het volledige online abbonement ook nog 7e p/m moet betalen boven op je internet abbonement.

Dus als je 1 game per 2 maanden koopt, loop je qua kosten al bijna gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Wat is nou 7 euro per maand? Drie biertjes zijn nog duurder, en daar heb je maar veel korter lol van. Nauwelijks als het ook nog eens festivalbier is :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

M1lamb3r schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Daar komt dan nog bij dat Console Games doorgaans 10 tot 15e duurder zijn dan PC games, en je bij de markleider (XBox 360) je voor het volledige online abbonement ook nog 7e p/m moet betalen boven op je internet abbonement.

Dus als je 1 game per 2 maanden koopt, loop je qua kosten al bijna gelijk.
Klopt. Maar dan mis je alleen nog even de initiele inverstering van 1500,- voor een game pc :) Gaat dus niet helemaal op.

Daarbij zijn er inmiddels als bijna 40 Xbox 360 games voor een euro of 29,-, dus dat probleem valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor 1200 euro kan je ook een prima game pc kopen, en je wil zowiezo een pc hebben (op enkele uitzonderingen na), dus daar ben je op zijn minst ook 600 euro aan kwijt. Dan kan je of 600 euro voor ps3 uittrekken of 600 euro aan upgrades, niks duurder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
PWM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:21:
Daarbij zijn er inmiddels als bijna 40 Xbox 360 games voor een euro of 29,-, dus dat probleem valt ook wel mee.
Ja goed, er zijn ook honderden games voor de PC van 5 of 10 euro... ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
furby-killer schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:13:
Voor 1200 euro kan je ook een prima game pc kopen, en je wil zowiezo een pc hebben (op enkele uitzonderingen na), dus daar ben je op zijn minst ook 600 euro aan kwijt. Dan kan je of 600 euro voor ps3 uittrekken of 600 euro aan upgrades, niks duurder dus.
Ik had onderlaast een uprade set voor een vriend van mij besteld voor iets van 400 euro voor een amd x2 4400, 1gb, snel mobo, en ati x1950pro. Dat systeem is dus sneller dan een xbox360 en kost minder geld, hij had al harde schrijven en kast ect.

Een goede pc hoeft niet duur te kosten :)

achja als stracraft2 uitkomt verdwijnen meteen alle pc gamer lachend uit dit topic O-)

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 05-06-2007 10:02 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 19:28

Beugelfles

I love rusty spoons

evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:52:
[...]

Ik had onderlaast een uprade set voor een vriend van mij besteld voor iets van 400 euro voor een amd x2 4400, 1gb, snel mobo, en ati x1950pro. Dat systeem is dus sneller dan een xbox360 en kost minder geld, hij had al harde schrijven en kast ect.

Een goede pc hoeft niet duur te kosten :)
Ik doe het hier nog steeds net een Athlon 64 3200+, 2x512MB en een AX850pro.
En ik kan prima Battlefield 2 spelen op 1280x1024 met de settings wat lager.
Daarnaast gebruik ik deze pc eigenlijk voornamelijk voor mijn studie, eigenlijk heb ik dus alleen de grafische kaart destijds gekocht om te gamen.

PC gaming gaat niet dood omdat iedereen vaak toch een pc in huis heeft. Vaak is het dan een kleine moeite om een iets duurdere grafische kaart en een reepje geheugen erbij te kopen. De vergelijking tussen een game-pc van 1200 en een PS3 van 600 vind ik daarom op zijn minst een beetje scheef. Vergelijk dan een PS3 van 600 en een upgrade setjes of een nieuwe GPU en wat RAM.
Maar het blijft een hele persoonlijk afweging....

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:52:
[...]
achja als stracraft2 uitkomt verdwijnen meteen alle pc gamer lachend uit dit topic O-)
Eerst huilend omdat we weer "moeten" (willen) upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
M1lamb3r schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:11:
[...]

Eerst huilend omdat we weer "moeten" (willen) upgraden ;)
blizz kenende zal het ook wel op wat oudere pc doen, maarja van sc2 wil je natuurlijk optimaal genieten met alles op het hoogst. Ik denk iig dat ik de boel op high kan gaan zetten met me huidige systeem, mocht dat niet zo zijn dan moet ik ook wel een beetje huilen :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:21:
[...]

blizz kenende zal het ook wel op wat oudere pc doen, maarja van sc2 wil je natuurlijk optimaal genieten met alles op het hoogst. Ik denk iig dat ik de boel op high kan gaan zetten met me huidige systeem, mocht dat niet zo zijn dan moet ik ook wel een beetje huilen :(
@ hierboven,

Als je de ingame filmpjes bekijkt doet het niet veel onder aan C&C3, en aangezien C&C3 nog goed draait op mijn P4-2.8/1gb/9600XT (niet @ max uiteraard, maar mooi zat)
En Blizz kennende zullen ze niet om state of the art hardware vragen/aanbevelen, kijk naar WoW draait hier netzogoed op 1280x1024 als op 1600x1200.
En uiteraard oudere voorbeelden, WC3 draaide als een zonnetje op dezelfde computers waar sommige WC2 nog op speelde.

-

En zolang er games gemaakt worden voor de PC zal 'PC Gaming' echt niet uitsterven, dat een PC kwa hardware duurder is dan een console.. ok, maar netzoals een PC een scherm nodig heeft, heeft een Console dat ook, daar komt ook bij op de PC zijn er 1000enden gratis games voor consoles ist gewoon keihard dokken.
En ja je moet upgraden, diegene die nu een Xbox360/PS3 hebben aangeschaft, hebben mogelijk ook een HDTV(lcd/plasma) TV gekocht, eigenlijk speelde de PC gamers al lang in 'HD' :)

Maar ik zou zelf nooit een console boven een PC verkiezen, waarom? daarom! :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze gezien ? een Commodore InHome 160Gb HD recorder MET en nu komt het alle oude commodore 64 spelletjes weer online te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Even deze discussie weer uit de sloot halen. :)

Vanuit deze frontpage posting en mijn observaties geredeneerd:
nieuws: Verkoopcijfers Crysis en Unreal Tournament 3 teleurstellend

En natuurlijk dat er geen andere enorme topsellers in de lijst te vinden zijn.

Ik heb het idee dat er momenteel wel een hausse bezig is van titels die zowel op de consoles als de PC uitkomen. Misschien komt dat voort uit de consoles die nu de PC wat meer gaan benaderen (alhoewel ik me dat met de CELL niet echt kan voorstellen), of de enorm goede tools/ondersteuning die er uit komt vanuit bijvoorbeeld MS voor spellen die voor de 360 ontwikkeld worden.
Toch denk ik dat de PC-versie er niet voor een appel en een ei als een nevenresultaat uitkomt. Waarom zou er voor Bioshock anders een tweede team op gezet moeten zijn. Ja, je hebt natuurlijk level design en textures die op beiden gebruikt kunnen worden, maar blijkbaar is het geen druk op de knop. De 360 heeft echter een veelvoud van de PC versie verkocht, lijkt me erg zuur voor het ene 2K team.
Wat is de dan toch de drijfveer van ontwikkelaars om een Assassins Creed en een Devil May Cry 4 (vrijwel gelijktijdig, DMC 3 werd ook later in een rampzalige port uitgegeven) uit te geven? Naar mijn idee wordt er bijzonder veel gekopieerd voor de PC. En degenen die kopen, die weten niet hoe ze dat moeten doen, vinden een titel het waard (of hebben gewetensnood als ze een spel niet kopen) of willen online gamen. Komt nog eens bij de prijsontwikkeling van PC spellen versus console-spellen, waar een console-spel vaak nog een hoge prijs vasthoudt in zijn eerste jaar (op een aantal acties of import na), zie je dat PC spellen naar een niveau van 20-30 EUR na 2 maanden zakt. En er dus geen enkele marge meer gemaakt wordt door een developer.

Ik vraag me daarom een aantal dingen af:
- Zijn er wereldcijfers over de afzet van PC games? En dan specifiek voor de multiplatform spellen. Ik ben erg benieuwd of de diverse partijen hun geld er nog wel uithalen of dat ze ook naar consolewereld overstappen.
- Waarom zou een developer nog PC Games uitbrengen (indien multiplatform, specifieke RTS/sim spellen etc. zijn een ander verhaal), gezien bovenstaande?
- Wat is de rol van de videokaart/CPU fabrikanten? Die zouden dit toch moeten bewaken, omdat games _de_ drijfveer zijn van de verkoop van hun produkten.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Armada schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:43:
- Wat is de rol van de videokaart/CPU fabrikanten? Die zouden dit toch moeten bewaken, omdat games _de_ drijfveer zijn van de verkoop van hun produkten.
Videokaartfabrikanten verdienen (denk ik, net als jij heb ik geen exacte cijfers) meer aan de OEM markt. Ook wordt het merendeel van de CPU's niet verkocht met spelletjes spelen in het achterhoofd.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een Xbox 360, maar toch kruip ik elke keer weer achter mijn PC. Games spelen gewoon lekkerder met een muis in plaats van een controller. Af en toe speel ik wel eens Call of Duty 4 via Xbox Live en je merkt meteen dat het niveau een stuk lager is dan op de PC. Waar komt dit door? Juist, de controller. Dit is en blijft het grootste minpunt van een console en daarom blijft de PC mijn nummer één.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Top 40 in de UK van week 51:

01 [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima
02 [NDS] Dr Kawashima's Brain Training
03 [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games
04 [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare
05 [WII] Wii Play
06 [360] Assassin's Creed
07 [PS3] Assassin's Creed
08 [WII] Super Mario Galaxy
09 [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare
10 [WII] Mario Party 8
11 [PS2] Need For Speed: Prostreet
12 [NDS] New Super Mario Bros.
13 [NDS] Sight Training
14 [PS3] Uncharted: Drake's Fortune
15 [NDS] Cooking Mama
16 [PS2] The Simpsons Game
17 [WII] Big Brain Academy: Wii Degree
18 [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
19 [NDS] The Simpsons Game
20 [PS2] Fifa 08
21 [360] Forza Motorsport 2
22 [PS2] High School Musical: Sing It!
23 [360] Halo 3
24 [360] Viva Piñata
25 [360] Need For Speed: Prostreet
26 [NDS] The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass
27 [NDS] Big Brain Academy
28 [PS2] Pro Evolution Soccer 2008
29 [WII] Super Paper Mario
30 [PS3] Need For Speed: Prostreet
31 [360] Fifa 08
32 [NDS] High School Musical: Makin' The Cut!
33 [PC] Football Manager 2008
34 [PSP] Fifa 08
35 [PS3] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
36 [PS3] Fifa 08
37 [WII] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
38 [360] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
39 [PS2] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
40 [PSP] The Simpsons Game

Er staat precies 1 PC game in. Om het even in perspectief te plaatsen:

The Simpsons op de PSP heeft meer verkocht dan CoD4 op de PC 8)7

De platformen die het best verkopen qua games: NDS, 360 en PS2.

[ Voor 85% gewijzigd door PWM op 25-12-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:57:
De Top 40 in de UK van week 51:

01 [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima
02 [NDS] Dr Kawashima's Brain Training
03 [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games
04 [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare
05 [WII] Wii Play
06 [360] Assassin's Creed
07 [PS3] Assassin's Creed
08 [WII] Super Mario Galaxy
09 [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare
10 [WII] Mario Party 8
11 [PS2] Need For Speed: Prostreet
12 [NDS] New Super Mario Bros.
13 [NDS] Sight Training
14 [PS3] Uncharted: Drake's Fortune
15 [NDS] Cooking Mama
16 [PS2] The Simpsons Game
17 [WII] Big Brain Academy: Wii Degree
18 [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
19 [NDS] The Simpsons Game
20 [PS2] Fifa 08
21 [360] Forza Motorsport 2
22 [PS2] High School Musical: Sing It!
23 [360] Halo 3
24 [360] Viva Piñata
25 [360] Need For Speed: Prostreet
26 [NDS] The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass
27 [NDS] Big Brain Academy
28 [PS2] Pro Evolution Soccer 2008
29 [WII] Super Paper Mario
30 [PS3] Need For Speed: Prostreet
31 [360] Fifa 08
32 [NDS] High School Musical: Makin' The Cut!
33 [PC] Football Manager 2008
34 [PSP] Fifa 08
35 [PS3] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
36 [PS3] Fifa 08
37 [WII] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
38 [360] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
39 [PS2] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
40 [PSP] The Simpsons Game

Er staat precies 1 PC game in. Om het even in perspectief te plaatsen:

The Simpsons op de PSP heeft meer verkocht dan CoD4 op de PC 8)7

De platformen die het best verkopen qua games: NDS, 360 en PS2.
Zou handiger zijn ipv een lijstje de untis erbij te zetten of anders onstaat er toch echt een scheef beeld. PC gamers hebben waarschijnlijk wel een beetje gezien er zijn de laaste tijd ook niet echte orgineele games uitgekomen. Zal ook wel gebeuren met de consel als er weer te veel van het zelfde wordt uitgebracht. (verzadiging van de markt noemen we dat)

En over UT3 kan ik kort zijn..... als je een half uur bezig bent om een goeie server te zoeken zou ik ook afhaken...... Ik weet nog me 1ste keer ik kon helemaal geen fatsoenlijke server vinden...

gelukkig werkte nog de join commando :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk niet dat PC gamen dood is of hoeft te gaan. Echter met de komst van de laatste generatie consoles is de competitie veel sterker geworden want een paar zeer belangrijke voordelen zijn vervallen.

Vervallen:
  • Resolutie/Beeldkwaliteit. Je kunt nu op 720p of 1080p gamen wat vergelijkbaar is met de beste pc reso's.
  • Multiplayer. Ook op console kun je multiplayeren over Internet.
Zwakke punten PC strategie:
  • API/Platform 1: MS heeft de DX10 API misbruikt om Vista beter te kunnen verkopen. Men had een manier moeten zoeken om het ook in XP te stoppen.
  • API/Platform 2: De beloofde verbeteringen in DX10 (snelheid & IQ) worden niet of zeer beperkt waargemaakt.
  • API/Platform 3: MS heeft, volgens de geruchten, de verbeterde AA & HDR samenwerking die in DX10.1 zit niet in DX10 gestopt omdat nVidia er niet klaar voor was. Hierdoor zitten we gedurende langere tijd met gebrekkige AA implementatie in games. Anno 2008 zit toch niemand meer op het "trapjeseffect" te wachten?
  • GPU fabrikanten: Vanwege de TWIMTBP en GITG programma's worden games te specifiek alleen op/voor een specifieke GPU fabrikant ontwikkeld. Hierdoor creeer je als het ware twee platforms binnen de "PC console". Als je een dure GPU gekocht hebt zit je er niet op te wachten dat hij minder goed werkt omdat de concurrent GPU fabrikant toevallig een exclusieve deal met de gameontwikkelaar gesloten heeft.
  • Gameontwikkelaars 1: Zetten consolegames ff snel over naar pc. Slecht ports dus.
  • Gameontwikkelaars 2: Zetten vaak games in de markt met zeer veel (irritante) bugs.
  • Gameontwikkelaars 3: Zetten regelmatig games in de markt die slecht scalen. Crysis draait bijv. op zijn grafics. Wat heb je aan dit spel als je die grafics alleen met een 8800GTX enigzins kan unlocken.
  • Gameontwikkelaars 4: Gebruiken megairritante intrusive kopieerbeveiligingen. WAAROM moet ik steeds die DVD in de speler hebben. WAAROM denken zij te mogen bepalen of ik wel of niet Alcohol120% of Daemon Tools heb geinstalleerd. Sommige GEKOCHTE spellen kan ik niet eens spelen omdat ik (ooit) deze programma's heb geinstalleerd. Ik moet een crack downloaden om een spel van EUR 40 - 50 normaal te kunnen spelen...... 7(8)7
  • Prijzen: Gezien bovenstaande zijn prijzen vd games ook nog ns veel te hoog.
.

De PC markt doet er imo goed aan het sterke punt van de Consoles, een uniform stabiel ontwikkelplatform waar de koper van een game weet wat hij kan verwachten, zoveel mogelijk te benaderen. Echter de ego's/belangen van ATI, NVIDIA en Microsoft verhinderen dit helaas.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Shabbaman

Got love?

Help!!!! schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:02:
• Gameontwikkelaars 4: Gebruiken megairritante intrusive kopieerbeveiligingen. WAAROM moet ik steeds die DVD in de speler hebben. WAAROM denken zij te mogen bepalen of ik wel of niet Alcohol120% of Daemon Tools heb geinstalleerd. Sommige GEKOCHTE spellen kan ik niet eens spelen omdat ik (ooit) deze programma's heb geinstalleerd. Ik moet een crack downloaden om een spel van EUR 40 - 50 normaal te kunnen spelen...... 7(8)7
Er zijn ook uitgevers die het anders doen. Galactic Civilizations 2 of Company of Heroes heb ik nooit een schijfje voor nodig. Team Fortress 2 ook niet. In het laatste geval kan je wel spreken van een behoorlijk ingrijpend beveiligingssyteem, maar het werkt wel. Als ik zie hoeveel servers en spelers er zijn, wordt het spel wel veel verkocht. De uitgever is meen ik niet ontevreden over de verkoop van Galciv2, maar die legt de lat ook niet zo hoog als EA.
Overigens kan je Alchohol of Daemon ook zonder veel moeite verbergen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:34:
Overigens kan je Alchohol of Daemon ook zonder veel moeite verbergen.
Ja en? Pleur op met je activiteiten die gaan bepalen wat ik op m'n PC heb voordat ik een spel ga spelen. Het is nog erger dan DVD's waar je, als je ze legaal koopt, brein-propoganda ziet.

Gelukkig koop ik niet zoveel spellen, maar de spellen díe ik gekocht heb liggen vrijwel allemaal nog in de kast. Waarom? Omdat ik de illegale versie tóch al had, en die het ook prima doen... Sure, het is een beetje vervelend af en toe om CoD4 cracked online te spelen, en spel x kan ik alleen maar offline spelen, etc. maar nog altijd is het veel minder vervelend dan elke keer wanneer ik een spel wil spelen een DVD op te moeten zoeken, in m'n PC te moeten stoppen (zodat die vervolgens weer een kwartier lang herrie maakt), een of andere Alcohol hider op moet starten, en vervolgens pas kan gamen. Een fixed image of gecrackte exe en je bent al een half uur langer aan het spelen 8)7

Het gaat om 't principe, de thuisgebruiker die netjes betaald wordt overal genagged. Niet alleen bij games, ook muziek kun je niet zomaar op je MP3-speler zetten, DVD's kun je niet zomaar op je PC afspelen, en software moet je tig keer activeren. Pak je een minder legale versie, heb je al dat gezeik niet. Kortom, waarom zit al die meuk erin? Verreweg de meesten die illegaal spellen spelen, downloaden die gewoon, en die releasegroups hebben écht geen probleem om even die beveiliging te omzeilen (meestal dan), maar toch blijft men de thuisgebruiker irriteren met keycodes, DVD's, en boven alles: software die je niet op je PC mag hebben :| Dit is zeker een groot argument vóor de stelling.
Ik quote nu wel jou, maar dit is dus in het algemeen.

Iets wat trouwens wel weer tegen de stelling is, is dat console-gamers over het algemeen de minder fanatieke gamers zijn. Het zijn mensen die af en toe een spelletje spelen, mensen die het spelen omdat vrienden het spelen, of veel kleine kinderen (helaas op PC-games ook weleens). Bij PC-games spelen in verhouding denk ik erg veel 'hardcore' gamers. Dit zijn de gamers die zullen blijven gamen, tenminste, erg lang. De console gamers spelen één generatie consoles lang, dan is de rage afgelopen, en kappen ze er weer mee. Ik heb het idee dat console-games nu erg in de rage zijn door de Wii, en door een 'natuurlijke hipheid', maar wanneer dat afgelopen is zullen de verkopen in die consoles en console-games ook ooit wel weer eens gaan dalen. De PC-games echter zullen blijven, maar op een gelijk niveau, en zullen niet steeds zo hard stijgen en dalen in cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
PC gaming is nog lang niet dood, tegenovergesteld zelfs, het is dit jaar weer flink gegroeid. Denken dat de consoles een bedreiging zijn voor PC gaming is onzin, dat hoor ik al meer dan 10 jaaren de pc gaming markt blijft maar groeien. Bovendien zijn consoles en PC´s voor verschillende categorieen geschikt, zo kun je op de pc veel beter shooters en rts spelen terwijl platform en sport spellen vaak beter werken op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:54:
[...]
Iets wat trouwens wel weer tegen de stelling is, is dat console-gamers over het algemeen de minder fanatieke gamers zijn. Het zijn mensen die af en toe een spelletje spelen, mensen die het spelen omdat vrienden het spelen, of veel kleine kinderen (helaas op PC-games ook weleens). Bij PC-games spelen in verhouding denk ik erg veel 'hardcore' gamers.
lol, je denkt niet erg breed he? :)
Wat vind je op pc qua "hardcore" gamers? Shooters en RTS games en dat is het zo wat. Op console heb je een ZEER hardcore RPG pubiek (lees: +5 uur per dag). Racers en sportgames worden ook aanbeden op console. Ik was in men heel jonge tijd een PC gamer en ik kan je vertellen dat consolegaming al van jongsaf begint. Wie van pc naar console gaat blijft daar ook, en NIET omgekeerd. Je hebt inderdaad een "nieuwe" generatie consolegamers die slechts 1 recente console in huis hebben staan, maar dat is ook het geval met PC gamers. Meeste consolegamers blijven echter generatie na generatie bij: iedereen kent toch wel een iemand die een aardige consolecollectie thuis heeft staan?

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 26-12-2007 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

Help!!!! schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:02:
Denk niet dat PC gamen dood is of hoeft te gaan. Echter met de komst van de laatste generatie consoles is de competitie veel sterker geworden want een paar zeer belangrijke voordelen zijn vervallen.

Vervallen:
  • Resolutie/Beeldkwaliteit. Je kunt nu op 720p of 1080p gamen wat vergelijkbaar is met de beste pc reso's.
  • Multiplayer. Ook op console kun je multiplayeren over Internet.
Zwakke punten PC strategie:[/b][/u]verhaal
tja, en het grote nadeel aan consoles (vind ik) het lekker kunnen prutsen met mods. Heerlijk, lekker aanmodderen, heerlijk multitasken e-mailen converten muziek luisteren gamen etc. etc. allemaal tegelijk, en volgens mij kan een console dat niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik denk dat het volledig aan de persoon ligt. Ik zelf ben ook begonnen op de console, maar nu ten tijde van de 360 en dergelijke trekt het mij compleet niet meer. Vriend van mij is juist weer andersom die speelt alleen maar op de xbox. Grootste probleem bij mij is dat ik een "snelle" gamer ben, voor zover die bestaan.
Als ik bij hem CoD4 speel op de 360 bak ik er niks van en is de gameplay naar mijn mening traaaaaag... Daarbij een besturing die niet linear is en klaar. :X
Zelf speel ik CoD op de pc en daarbij knal ik alles wat los en vast zit overhoop.... Puur en alleen door de besturing daarom denk ik dat er altijd verschil zal blijven tussen mensen die console of pc gamen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Boeboe schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:04:
[...]

lol, je denkt niet erg breed he? :)
Jij leest ook niet erg breed he? Ik zeg dus dat van het deel console-gamers voor een groter deel bestaat uit 'simpele-gamers' dan de PC-gamers. Het aantal 'hardcore' gamers zal even hoog liggen bij beide, of misschien bij de consoles iets hoger.

Echter, het verschil tussen de aantallen gamers is bij de hardcore-gamers veel minder dan bij de tijdelijke en simpele gamers, die ook niet eeuwig zullen blijven. Dat verschil in markte voor PC/console zal dus minder worden mochten die casuals weer weggaan, want bij de consoles vertrekken er dan volgens mij toch wel wat meer dan bij de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je PC kun je voor de prijs van een PS3 upgraden, en dan kun je daar de komende 3 jaar games mee spelen.
Dus dat je elke keer je PC moet upgraden is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de PC zal zeker niet uitsterven als game apparaat, er is nog genoeg op te verdienen. Sterker nog, Blizzard verdient zo'n 40-50 miljoen per maand :) Het is wel (voor het eerst sinds een paar jaar) weer kleiner geworden doordat de next-gen consoles weer terrein hebben gewonnen. Dit komt niet door "overlopers" maar verbreding van de markt. De Wii en DS hebben weer een heel groot nieuw publiek aangeboord (53% vrouwen volgens Nintendo), en de nieuwe consoles kunnen online...wat het gebruik ook weer wat meer allround maakt.

Als de PC gamers alleen de hardcore gamers zijn heb je ook een probleem trouwens, vroeger was dat je publiek...de gamers, daar maakte je je games voor. Dat is allang niet meer zo...de hardcore gamers zijn een niche geworden, een klein stukje markt wat nauwelijks de moeite waard is om games voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:51:
[...]
Jij leest ook niet erg breed he?
my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ach over kosten, iedereen die een console in huis heeft, heeft in 95 percent van de gevallen toch altijd nog een pc in huis voor andere doeleinden, die pc is ook niet gratis en zal ook elke X jaren vervangen of opgewaardeerd worden.
Deze kosten heeft iemand die alleen pc heeft en daarmee gamed en die pc ook voor de andere doeleinden gebruikt NIET.
Dus zoals sommigen proberen, je kunt niet de volle prijs van een game pc vergelijken met een console, want dan zit je appels met peren te vergelijken.

En ach, laten ze eerst nu maar is uitzoeken hoe ze weer efficient op een console kunnen programmeren. Het laatste zogenaamde high quality geweld is blijkbaar nog steeds niet zonder haperingen op je scherm te krijgen op een console. En een console spel, die hapert of fps drops geeft, zou dus nooit uitgebracht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 21:27

OMD

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:59:
Je PC kun je voor de prijs van een PS3 upgraden, en dan kun je daar de komende 3 jaar games mee spelen.
Jij leeft onder een steen denk ik.

Een videokaart waarmee je op acceptabele resoluties 3 jaar lang kan spelen + een processor die over 3 jaar nog mainstream is om op hoge reso's te kunnen spelen koop je niet voor 400 euro hoor.

Misschien leuk een 8800GTS met 640mb, maar over 3 jaar is dat hetzelfde als wat een Geforce 2 MX nu is if you catch my drift.

Don't get me wrong, ik ben een fanatieke pc aanhanger maar ik vind het gezeik met pc wat al eerder is vernoemd niet opwegen tegen de relaxedheid van een console.

Ik kom thuis van werk -> eten -> koffie en dan ff uurtje gamen... in de huiskamer, op een 37" Full HD scherm, met me poten op de tafel en een draadloze controller in me handen. Niks niet naar de computerkamer, pc opstarten, hopen op geen foutmeldingen etc etc.

Het is ook gemak met de console en dat steekt er met kop en schouder bovenuit. PC is niet meer wat het geweest is. Vroeger zat ik ook te tweaken tot in de oneindigheid maar een console kan je tegenwoordig net zo veel mee. Van internetten, msn-en tot aan draadloos media streamen etc etc.

nee, doe mij maar een console en dan wel me Playstation 3 :D

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat hard achteruit met de pc ik ben bang dat er nu maar drie varianten over blijven.
shooters
strategie
mmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kun je daar ook onderbouwing bij geven, of moeten we het doen met je eenzinnige hypothese en opsomming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb al vele maanden niet meer gegamed op mijn PC. Dat gaat nu ook helaas wat lastiger omdat het een oud beestje is en omdat ik nu thuis enkel Ubuntu Linux gebruik.

Als ik nu game dan doe ik dat op mijn Playstation 1, XBOX (Met SNES en Arcade Emulators) of Playstation 2 (die nog in mijn ouderlijk huis staat).

Ik ben nog van plan om een PS3 aan te schaffen.

Ik vind vecht, race, actie en RPGs fijner spelen op een console.

Maar voor FPS en RTS is de PC heer en meester.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:47:
Kun je daar ook onderbouwing bij geven, of moeten we het doen met je eenzinnige hypothese en opsomming?
Shooters spelen beter gewoon op pc. Met muis en keyboard heb je veel meer controle over het spel.
Strategy spellen komen op de pc meer tot hun recht. Doordat je soms veel klikken en snel moet bewegen over de map.
MMORPG - Tja wat moet ik hier over zeggen. Cijfers zeggen genoeg - kijk maar naar WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:31:
[...]

Shooters spelen beter gewoon op pc. Met muis en keyboard heb je veel meer controle over het spel.
Strategy spellen komen op de pc meer tot hun recht. Doordat je soms veel klikken en snel moet bewegen over de map.
MMORPG - Tja wat moet ik hier over zeggen. Cijfers zeggen genoeg - kijk maar naar WoW.
Je mist er nog zeker 1, en dat is Simulatie spellen.
Ik zie mensen met een console nou niet echt racegames spelen zoals GTR2 etc ivm het stuurtje. Al zijn er wel stuurtjes voor bijv de X360, maar het zullen nooit simulatie spellen worden. Daar is voor de console denk ik geen markt voor.

Verder zie ik spellen zoals Flight Simulator ook niet op de console uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Wat veel mensen vergeten is dat je bij je console ook de kosten van een TV moet rekenen.. Natuurlijk wil je in deze tijd wel een FULL HD, want ja.. Dat ondersteund je console natuurlijk ook.. Dan ga je niet op je 37" tv-tje spelen.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:31:
[...]

Ja, maar de stelling van het topic is andersom; gaat PC gaming dood? Dat die genres blijven snap ik, maar waarom zou simulatie, racerij bijvoorbeeld, wél doodgaan op de PC. Waarom zouden adventure games als Tomb Raider uitsterven, en waarom zouden commander-spellen van de PC-wereld weggaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dutch3men schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:51:
[...]

Je mist er nog zeker 1, en dat is Simulatie spellen.
Ik zie mensen met een console nou niet echt racegames spelen zoals GTR2 etc ivm het stuurtje. Al zijn er wel stuurtjes voor bijv de X360, maar het zullen nooit simulatie spellen worden. Daar is voor de console denk ik geen markt voor.

Verder zie ik spellen zoals Flight Simulator ook niet op de console uitkomen.
Weet je wat het is, op consoles en op de pc heb je allebei dezelfde invoer hardware beschikbaar gamepads, joysticks, steering wheels, toetsenborden en muizen etc. nu spelen de meeste mensen met hun console vanaf de bank of vanuit hun bed. Voor een steering wheel en joysticks zijn er dan nog oplossingen om die goed neer te zetten maar een muis en toetsenbord gebruiken zonder dat die in een rare positie zitten zal toch niet gaan terwijl je op een bank of in bed zit. En laat nou net die 2 heel erg belangrijk zijn voor de 2 meest populaire game genres: FPS en RTS. Dus geen van beiden zal uiteindelijk uitsterven maar als er 1 weg zou moeten dan zou je als je de PC houd toch veel meer opties overhouden, en dat zien de meeste mensen ook wel.

Bovendien is het upgraden van een PC een pluspunt en geen minpunt, zo zie je alle ps3 en xbox fanboys het internet volspammen met hoe goed hun next gen graphics wel niet zijn, maar uiteindelijk zal over 2 of 3 jaar de grens worden bereikt en de pc games zijn nu al over de graphische kwaliteit van de next gen consoles heen en zullen over 2 jaar ver vooruit zijn met de snelheid waarmee cpu's en videokaarten nu ontwikkeld worden. Dan krijg je met de next gen consoles hetzelfde verhaal als met de laatste generatie consoles: de laatste 2 (en volgens Sony gaan ze nog langer doen met de PS3) jaar van de consoles zullen de graphics echt ondermaats zijn vergeleken met de pc die gewoon netjes met de tijd meegaat elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Behalve als je een van de velen bent die geen reet om graphics geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ja van dat verhaal word ik een beetje moe, bij 90% draait het niet om de graphics, komt de Wii uit draait het ineens bij 99,9% van de PS3/Xbox 360 fanboys om de graphics en is de Wii niets volgens hun, terwijl de verkoop cijfers van de Wii toch wel traantjes bezorgt bij de mensen van Sony en Microsoft.

Maar natuurlijk zijn graphics niet het belangrijkste, maar bijna iedere gamer wil toch wel af en toe een mooie game spelen, daarom hebben de meeste naast de Wii ook een PC, PS3 of Xbox 360, maar EN een PS3 EN een Xbox 360 hebben komt minder vaak voor omdat die consoles voor het grootste gedeelte inwisselbaar zijn qua games en besturing.

Nu heb ik in het verleden alle Nintendo consoles gehad behalve de Gameboy + 50 opvolgers en de Snes en altijd een goede kwaliteit gehad van Nintendo maar heb me toen ik een Gamecube had toch ook vermaakt met de PS2 omdat daar gewoon andere games op uitkwamen en op de PS2 kwamen dan weer niet de kwaliteits games van de Gamecube uit. Naar mijn mening zijn de consoles van Nintendo altijd echt anders geweest dan de andere beschikbare consoles op dat moment, en zelfs de pc en dat maakt ze zo sterk dat ze zelfs zonder super graphics het gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor mij is de afgelopen weken wel gebleken dat PC Gaming niet dood is. Op de 360 zuig ik grote tijd met FPS-games zoals Call of Duty. Ik heb dus ook net een nieuw systeem gekocht waar ik de komende jaren mooie/goede FPS-games op ga spelen en mijn 360 voornamelijk ga gebruiken voor overige genres.

Probleem is, denk ik voor je stelling, dat de gemiddelde gamer niet altijd de financiele resources heeft om een PC elk jaar te upgraden en/of meerdere platforms in huis te halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Kijk eens naar de cijfers van vgchartz, 29 millionsellers op de 360 en 13 op de Wii.
Meer dan 2 keer zoveel games die meer dan een miljoen keer over de toonbank gingen bij de 360 dan bij de Wii. Terwijl er meer Wii's onder de tv's staan dan 360's.
De Wii is nog steeds maar een gadget en geen enkele gamer met genoeg geld heeft enkel aan een Wii genoeg.
Enja, om maar iets meer ontopic te gaan is denk ik PC Gaming nog lang niet dood, maar zal het toch ook meer naar gameplay moeten verschuiven zoals je ziet bij succes van WoW of het maar doorlopende succes van America's Army/Counter-Strike/etc. de mensen willen best gamen maar om daar nu zoveel geld voor neer te tellen is alleen voor de echte hardcore gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had dit topic nog niet eerder gezien maar,
pc gaming uiteindelijk dood?
haha geintje zeker. ik denk dat alle consoles eerder weg zijn dan dat er geen game voor de pc meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop nou aub eens met vervelend te doen, het is niet omdat je ergens anders op de vingers getikt bent dat je je op heel GoT zo moet gaan gedragen

[ Voor 83% gewijzigd door Fuelke op 26-12-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het gamen via de PC ooit helemaal zal stoppen. Gamen op de PC heeft zijn charmes, net als het gamen op welk van de consoles zijn voordeel heeft. Het een sluit het ander niet uit. Consoles pushen op het moment van uitkomen de technologie vooruit, raken dan na verloop van tijd weer een beetje achterhaald, waarna er dus een nieuwe komt, logisch. PC's komen uit, zijn dan reteduur maar hebben als voordeel dat wanneer er iets outdated raakt, je per onderdeel kunt vervangen.

PC games, speel ik over het algemeen weer niet op een console en ik ben sowieso waardeloos met die controlers, de Wii heeft voor mij weer de leuke gimmick dat dit echt een party console is..altijd spelen met vrienden samen, voor iemand alleen niet echt aan te raden. XBox 360 en PS3 hebben het online gebeuren, waardoor ze best dichtbij PC komen, maar het verschil zit hem echt in voorkeuren. Ik kan echt geen PES 2008 spelen op een console, dan ga ik geheid de boot in, terwijl ik op de PC goed mee kan komen...

Ik denk dat PC gaming consoles nodig heeft zoals consoles PC games nodig hebben...net zoals goed niet zonder kwaad kan zeg maar...zonder het een, bestaat het andere niet. Bestond PC gaming niet, dan was console gaming gewoon gaming...that's it...en uiteindelijk is het allemaal gewoon hetzelfde..gezellig een spelletje doen, op een manier die je zelf kiest...screw PS3, XBox 360, Wii of PC...who cares..als het spel maar lekker speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:13:
had dit topic nog niet eerder gezien maar,
pc gaming uiteindelijk dood?
haha geintje zeker. ik denk dat alle consoles eerder weg zijn dan dat er geen game voor de pc meer gemaakt wordt.
En waarom is dat :? Handig als je een mening onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:46:
[mbr]Stop nou aub eens met vervelend te doen, het is niet omdat je ergens anders op de vingers getikt bent dat je je op heel GoT zo moet gaan gedragen [/mbr]
Jawel, ik moet toch ergens terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:59:
3 jaar nooit. Niet als je alles op het hoogste wilt blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:03:
[...]

Jawel, ik moet toch ergens terecht?
Geen probleem als je netjes post, dan mag je gerust eender waar meepraten :) Maar je vorige post was nogal op het randje.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

jaaoie17 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:11:
[...]

3 jaar nooit. Niet als je alles op het hoogste wilt blijven spelen.
3 jaar geleden van nu kwam de Geforce 6x00 uit, en had een mooi systeem 512mb geheugen :) Inderdaad, in 3 jaar veranderd er waarschijnlijk veel dan mensen hier voor ogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

* The Zep Man kijkt naar dit topic en denkt terug aan de tijd toen de Xbox uitkwam en iedereen ook zei dat gamen op PC's tot een einde kwam...

Ik zie deze discussie ongetwijfeld over 5 jaar weer terug als de Xbox 720 uit is. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

F-F-F-F-Flame War!

De game PC hoeft pas voor zijn leven te vrezen wanneer games ook ontwikkeld worden op consoles. Dat gebeurt tenslotte nog steeds op de good old Personal Computer 8)7

Maar op de vraag of PC gaming uiteindelijk toch sterft kan ik alleem naar 'ja' zeggen. Winnen de consoles het dan? Nee, die gaan tenslotte even hard mee ten onder.

Wat duidelijk blijkt uit o.a. de nieuwe rage, HTPC's, maar ook uit ontwikkelingen op console gebied (de X360's Media Center, om maar een voorbeeld te noemen), is dat beide spelplatformen steeds dichter naar elkaar toe groeien. Ik verwacht niet dat men over pakweg 50 jaar nog een game PC naast zijn Xbox 2048 heeft staan, maar een enkel systeem met zowel de voordelen van de consoles als van de PC. Wie dan uiteindelijk de winnaar is, is totaal afhankelijk van de naam die het beestje zal krijgen.

De consoles zullen de PC dus niet doen uitsterven, of vice versa, ze zullen elkaar hoogstens aanvullen om zo samen te komen in één enkel systeem waar alle gamers blij van worden :+

Mijn tweede theorie: Goedkope prutserige flash games op de GSM worden het helemaal, en stoten beide platformen de afgrond in!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Bepaalde genres zullen zeker uitsterven. Maar tegelijkertijd zijn bepaalde andere genres (RTS, MMO) nog steeds onovertroffen op de PC.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste