[tv kaart, linux] welke TV kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06

Theo

moederbord

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tv kaart voor in een "speciale" computer. Deze computer heeft als enige taak dat hij video van een camera het netwerk op moet streamen en dat hij tegelijkertijd video van het netwerk moet afspelen (twee weg videoverbinding), meer zal de computer niet doen (na installatie zal er ook geen tobo/muis aangesloten kunnen worden). De camera is een profesionele PTZ/dome camera, een camera van 600 euro welke volledig kan draaien en in kan zoomen. Een andere camera nemen met bijv een usb of netwerkinterface valt dus ook af.

Om de camera aan te sluiten wil ik een tv kaart gebruiken met hardwarematige Mpeg ondersteuning, op die manier wordt de cpu wat ontlast.De reden dat ik een TV kaart wil gebruiken is omdat deze kaarten een composiete ingang hebben waar ik de camea op kan aansluiten. Op zich lijkt dit natuurlijk geen probleem, maar op de computer komt Linux te staan (Ubuntu of Xubuntu), en de drivers van de TV kaart moeten natuurlijk wel dit OS ondersteunen.
Er zijn ook converters welke op de usb aangesloten kunnen worden, alleen deze hebben helemaal een matige Linux ondersteuning.

Hauppauge maakt goede tv kaarten met composiet ingang, alleen deze zijn alleen voor Windows. Pinnacle heeft hadware voor XP, Vista en Apple, alleen ook geen linux ondersteuning. Ook Club3d maakt kwalitatieve goede kaarten, maar oko hier geen linux ondersteuning.

Wie weet een tv kaart met een composiete ingang welke hardwarematig Mpeg ondersteunt en volledig werkt onder Linux? Ik heb alle grote webwinkels afgezocht, net als de sites (inc support) van de grotere tv kaart fabrikanten maar helaas heb ik geen goede kaart gevonden.

Het budget maakt niet veel uit, al moet het natuurlijk niet extreem worden, 250 euro voor een tv kaart is toch wel een maximum.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een LeadTek WinFast 2000 die out-of-the-box erg goed werkt. Hij heeft een composietingang maar ik durf m'n hand niet in het vuur te steken voor die hardwarematige MPEG-ondersteuning.

Duur zijn ze ook niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 30-05-2007 11:59 ]

Saved by the buoyancy of citrus