Toon posts:

Suckerfish Actieve links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig om een drop-down menu de implementeren bij een klant, ben zelf webdesigner (xhtml+css) maar had voor de drop-downs toch echt de suckerfish Javascript nodig. Nu is dat allemaal gelukt, maar ik heb een probleempje met de actieve menu items.

Ik probeer de actieve menu's te laten zien op het moment dat mensen de pagina bekijken. Zijn ze dus op "Wie zijn wij" dan krijgt de <li> daar omheen de class .active mee, waardoor ook het submenu wordt weergegeven. Gaat men echter over een ander <li> heen, vallen de sub-menu's over elkaar heen; niet de bedoeling. Ik zou eigenlijk de class .active moeten weghalen wanneer men over een andere link heengaat, op het moment dat iemand het menu met de muis verlaat moet de .active weer toegevoegd worden. Is dit alleen met javascript te doen, indien ja, is er ergens een tutorial of iemand die mij dit uit wil leggen?

>> Bekijk mijn case

Alvast bedankt!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Je zou dmv een onmouseover de dom kunnen aanpassen en op die manier de class veranderen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Topicstarter
C.44 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:57:
Je zou dmv een onmouseover de dom kunnen aanpassen en op die manier de class veranderen.
Hier verlies ik je even.. Zou je het wat kunnen toelichten?

• C.44

C.44

Als je een JS functie maakt zoals de suckerfish js zelf die vervolgens alle li's hun class verwijdert of iig die active class verwijderd (dan weet je iig zeker dat die er niet meer is) dan gaat je menu vanzelf dicht. Nu moet je alleen nog een onmouseover event aan de ul of aan elke losse li hangen zodat die functie getriggerd word.

Zit uiteraard wel 1 nadeel aan en dat is dat als de classes eenmaal "unset" zijn en je gaat met je muis weer uit het menu, het vorige active menu niet automagisch weer een class=active krijgt.

Mss dat iemand anders daar nog wel een oplossing voor heeft.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels met een omweg en wat vernuftige CSS alsnog weten te repareren. Tnx!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het zo vernuftig is, is het misschien handig om het te delen indien anderen tegen hetzelfde aanlopen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• C.44

C.44

Idd, ik ben ook wel benieuwd naar die omweg :)

Pagina: 1