Toon posts:

Mouse-over met plaatje én tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik ben een site aan het maken (althans, ik doe een poging tot...) voor twee handbalteams (o.a. kindjes die ik train en coach) en nu leek het me leuk om een stukje voorstellen te doen. Ik had dat als volgt voor me gezien:
Een lijst met namen en als je over de naam van een persoon komt krijg je een vlak te zien met daarin wat korte tekst met een foto. Een mooie mouse-over leek me dus.
Volgens mij moet zoiets wel bestaan, maar ik heb dus niet kunnen vinden hoe ik dit zou kunnen maken. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Groetjes.

Verwijderd

Hallo,

Wat heb jezelf al geprobeerd? Heb je al op internet gezocht? Of verwacht je dat wij hier een script voor je gaan posten die precies doet wat jij wil?

Script request mag eigenlijk niet

edit:

Gewoon even zoeken bij google: http://www.google.nl/sear...ascript&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op internet gezocht ja, maar ik kwam eigenlijk alleen een mouse-over met menu's of alleen plaatje tegen en een enkele keer tekst, maar dan dus niet in combinatie met een plaatje.
Het is dus niet mijn bedoeling om scripts te requesten, maar ik kom dus niet verder, zou willen weten of het echt bestaat (of dat ik iets wil wat onmogelijk is) en misschien dat iemand me wat verder op weg kan helpen.
Ik ben dus nog maar een kneus m.b.t. het in elkaar frutselen van websites enzo. :) Vandaar ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Deze demo op Robert's Talk doet ongeveer wat je wilt. Met wat aanpassingen en creatief denken moet daar wel iets mee te maken zijn. :)

-- edit --
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:28:
Ik ben dus nog maar een kneus m.b.t. het in elkaar frutselen van websites enzo. :) Vandaar ;)
Ik denk niet dat je een goed, simpel en ready-to-use script zal vinden. Waarschijnlijk moet je bij allemaal, waaronder die ik poste, zelf een aantal zaken aanpassen. Waarbij het erg handig is als je enige kennis hebt van HTML, CSS en Javascript. :)

[ Voor 56% gewijzigd door OkkE op 30-05-2007 11:31 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dank je wel! (voor jou misschien een logische link qua zoeken, maar voor mij niet :P Hahaha) Ik ga lekker zoeken en neuzen.

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:28:
Deze demo op Robert's Talk doet ongeveer wat je wilt. Met wat aanpassingen en creatief denken moet daar wel iets mee te maken zijn. :)

-- edit --

[...]

Ik denk niet dat je een goed, simpel en ready-to-use script zal vinden. Waarschijnlijk moet je bij allemaal, waaronder die ik poste, zelf een aantal zaken aanpassen. Waarbij het erg handig is als je enige kennis hebt van HTML, CSS en Javascript. :)
Ik heb een ietsiepietsie verstand van html, maar heb gelukkig ook kennissen die wat bekender zijn in dit soort dingen. En veel leer je gewoon door trial and error, nietwaar? :D
Beiden iig bedankt voor de links. Ik ga m'n best doen. :) (en zal zelf waarschijnlijk perfectionistischer en kritischer zijn dan de kids waarvoor ik het maak :D Hahaha)

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik zou het in ieder geval zonder Javascript bruikbaar maken, want anders staan je bezoekers die JS uit hebben zonder content (10-15% van de internetters).

Je moet stap voor stap even kijken wat je wil:
- een lijstje met namen
- info per naam die onzichtbaar moet zijn
- als een naam gehovered wordt, dan moet de info zichtbaar zijn.

Dus, hoe hover je? Hiervoor zal je óf alle info in een link moeten zetten (IE ondersteunt :hover alleen op links) óf een stukje Javascript moeten gebruiken om in IE ook op een ander element te kunnen hoveren. Ik kies voor optie 2. Semantische code (Je mag hiervoor helemaal geen link gebruiken, wel een paragraaf) is belangrijker dan dat je voor alleen IE een klein stukkie JS nodig hebt.

Om te zorgen dat hover in IE werkt kan je eens gaan puzzelen met de Javascript van Son of Suckerfish.

Succes :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Veel succes :)

En daarmee doe ik hem ook op slot aangezien het wel een scriptrequest is, en je zult toch echt zelf iets moeten proberen. Eventueel kunnen wij je weer bijstaan als je ergens niet uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.