Hallo allemaal!
Ik heb de poging gewaagd om zelf een systeem in elkaar te zetten en samen te stellen.
natuurlijk is dit voor mij een behoorlijke investering en wil ik dit niet 'weggooien'.
Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor de nieuwste spellen,downloaden etc.
hier komt mijn config;
De kast: Antec Sonata III 500 watt
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij er normaal uitziet, zonder toeters en bellen, hij beschikt over een 500 watt voeding, de prijs relatief laag is, en hij over 2x 120mm fans beschikt.
- Nu is mijn vraag over de kast: Zal de voeding genoeg zijn voor de configuratie en voldoen de 2x 120mm fans om het systeem koel te houden?
het mobo: Asus P5N32-E SLI+ (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX) 650i
Dit moederbord kwam als een van de beste uit de bus met name door de prijs/kwaliteit verhouding.
Volgens mij is het enige verschil tussen de + en de niet + dat er andere CAPS gebruikt zijn en volgens mij is de chipset 650i ipv. 680i. Ga ik daar iets van merken?
CPU: Intel C2D E6600
perfecte CPU voor mij, goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer goede prestaties alsmede zeer goed over te clocken
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit CAS4
Snel geheugen, levenslange garantie. of kan ik beter iets anders nemen?
Asus 8800GTX 768MB
ik ben nog aan het twijfelen tussen de GTS van 640MB of deze. ik heb nu nog een Samsung 930BF 19" maar ik zou graag die 22" samsung uit de BBG binnen een maand willen bestellen.
BTW: Past die monster kaart wel in de Sonata3?
HDD: Seagate barracuda 320GB SataII 16MB ST3320620AS
O/S HDD? ik heb al een raptor 36.4 merk ik er veel van als ik een tweede koop in raid 0?
Creative Xtreme gamer sound card
Volgens vele een heel goed kaartje met een goede geluidsprocessor.
koeler: Artic Freezer Pro 7
hij is goedkoper dan een Scythe koeler en beter dan boxed...
Dit was het zo denk ik.
even de vragen op een rij:
-Zal de voeding genoeg zijn voor de configuratie en voldoen de 2x 120mm fans om het systeem koel te houden?
- Is er een merkbaar verschil tussen de 650i en de 680i?
- merk ik van een RAID0 configuratie met 2 raptors 36.4 gig veel?
Ik heb de poging gewaagd om zelf een systeem in elkaar te zetten en samen te stellen.
natuurlijk is dit voor mij een behoorlijke investering en wil ik dit niet 'weggooien'.
Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor de nieuwste spellen,downloaden etc.
hier komt mijn config;
De kast: Antec Sonata III 500 watt
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij er normaal uitziet, zonder toeters en bellen, hij beschikt over een 500 watt voeding, de prijs relatief laag is, en hij over 2x 120mm fans beschikt.
- Nu is mijn vraag over de kast: Zal de voeding genoeg zijn voor de configuratie en voldoen de 2x 120mm fans om het systeem koel te houden?
het mobo: Asus P5N32-E SLI+ (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX) 650i
Dit moederbord kwam als een van de beste uit de bus met name door de prijs/kwaliteit verhouding.
Volgens mij is het enige verschil tussen de + en de niet + dat er andere CAPS gebruikt zijn en volgens mij is de chipset 650i ipv. 680i. Ga ik daar iets van merken?
CPU: Intel C2D E6600
perfecte CPU voor mij, goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer goede prestaties alsmede zeer goed over te clocken
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit CAS4
Snel geheugen, levenslange garantie. of kan ik beter iets anders nemen?
Asus 8800GTX 768MB
ik ben nog aan het twijfelen tussen de GTS van 640MB of deze. ik heb nu nog een Samsung 930BF 19" maar ik zou graag die 22" samsung uit de BBG binnen een maand willen bestellen.
BTW: Past die monster kaart wel in de Sonata3?
HDD: Seagate barracuda 320GB SataII 16MB ST3320620AS
O/S HDD? ik heb al een raptor 36.4 merk ik er veel van als ik een tweede koop in raid 0?
Creative Xtreme gamer sound card
Volgens vele een heel goed kaartje met een goede geluidsprocessor.
koeler: Artic Freezer Pro 7
hij is goedkoper dan een Scythe koeler en beter dan boxed...
Dit was het zo denk ik.
even de vragen op een rij:
-Zal de voeding genoeg zijn voor de configuratie en voldoen de 2x 120mm fans om het systeem koel te houden?
- Is er een merkbaar verschil tussen de 650i en de 680i?
- merk ik van een RAID0 configuratie met 2 raptors 36.4 gig veel?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:20 ]