Alternatief voor specifiek type geheugen

Pagina: 1
Acties:

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vergelijkbaar alternatief voor de 1BG PC4200 DDRII Gold XTC module van OCZ
Hier te zien

2 weken geleden had iedereen deze nog op voorraad maar nu natuurlijk niet meer en ziet het er ook niet naar uit dat ze deze losse module weer snel op voorraad zullen hebben.

Nu ben ik dus op zoek naar een vergelijkbaar alternatief, het was namelijk mijn bedoeling om 2 van deze modules te kopen om de 2x 256 MB DDR van twinmos te vervangen die nu op mijn mobo geprikt zitten.
Tuurlijk zou ik voor de cual channel kit kunnen gaan maar aangezien dat de losse modules voor 41 p/s te koop waren en de dc kit niet onder de 150 pleuro's begint zie ik daar toch maar vanaf aangezien dc alleen maar verkoop praat is (dank u faq-schrijver)

Allereerst maar even mijn hoofdcomponenten op dit moment:

mobo: Gigabyte 8I915P Duo
Processor: P4 630J HT
Huidig geheugen: 512MB DDR dual channal PC3200 CL 2,5 Twinmos
XP Prof

Voor diegene die denken; Huh? nu DDR op zn mobo en dan willie DDRII erin prikken?
Mijn mobo ondersteund beide types, 2 banken voor DDR (tot pc3200) en 2 voor DDRII (tot pc4200)
Voor de rest lijkt mij het logisch waarom ik voor 2 x 1 GB wil gaan.
Het liefst wil ik dus ook een latency van 3 aanhouden tenzij jullie me er van kunnen overtuigen dat CL4 niet merkbaar verschil op gaat leveren bij het gamen en photoshoppen e.d.
Ook doe ik graag een beetje overklokken maar mijn huidige mobo ondersteunt het niet om CL te wijzigen helaas en de strakke timing op m'n twinmos geheugen belet me om de proc nog verder op te krikken dan een miezerige 10%...

Zelf heb ik al gekeken naar verschillende modules van bijvoorbeeld kingston en geil maar dan zitten de meeste (of allemaal) dus al op een CL van 4..of ik kom op bijvoorbeeld PC 5300 uit...ik weet wel dat het eventueel zou kunnen om deze erin te zetten maar ik vraag me af of dat dit dan dus daadwerkelijk niet veel kwaad kan.

Graag zou ik dus willen weten wat voor soort modules jullie me aanraden die te vergelijken is met mijn originele keus.
Ikzelf zit dus ook met een budget in mijn hoofd van ongeveer een 100 euro..kan iets meer liever iets minder :P

bvd dank voor enig advies

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Dual channel maakt wel degelijk een (klein) verschil. Echter is jouw moederbord niet echt meer het nieuwste van het nieuwste en gelimiteerd tot een van de tragere soorten DDR2 geheugens (max. 533). Veel verschil zal er dus niet zitten in de modules die je kan kiezen.
Aangezien je redelijk goedkoop geheugen wilt nemen (rond de 40 euro als ik het goed begrijp?) zou ik gewoon voor corsair value select gaan aangezien daar levenslange garantie op zit en de kwaliteit goed is. OCZ maakt vooral betere overclockmodules die ook een stuk duurder zijn en ook in een andere categorie vallen. Als je dus voor budget gaat, zou ik het bij corsair houden.

Succes

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Dank voor je antwoord..
Ik heb vanochtend even opnieuw voor de OCZ modules in de pricewatch gekeken en zag dat 4launch de 2 x 1 GB DC kit te koop aanbood voor meer dan 300 euro... toch even gekeken en bleek dat ze deze op voorraad hadden en dat de prijs in de pricewatch niet klopte..de kit kost daar 84 euro incl. (bij de losse 1GB modules was dit 41,- per module) dus ik heb er gelijk eentje besteld. prijs in de pricewatch is ook aangepast ;)
goede overclock modules met lage latency is dus toch bereikbaar voor budgettypes O-)

Verwijderd

weetje had je gewoon KVR667 C5 2*1Gb gekocht hadden die ook wel 533C3 gedaan hoor.
mits wat tweaken natuurlijk maar daarvoor zijn we nauw net hier