[2003]Numeriek gedeelte op keyboard aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Ik zit met het volgende probleem.

Een aantal gebruikers bij ons op het netwerk (Windows 2003 - Terminal Server) maken veel gebruik van het numerieke gedeelte op het toetsenbord.

Deze gebruikers willen graag de PUNT als KOMMA hebben op het numerieke toetsenbord.
Via de website: http://www.beginnersweb.nl/cursus/scancode_mapping.php heb ik wel de aanpassingen gevonden voor in het register.

Probleem is alleen dat dan alle gebruikers deze aanpassing krijgen.

Is er b.v. niets iets te maken met KIX (If in group...)

Verwijderd

Script maken die onderscheid maakt in securitygroups waar jij je users in hangt en dan de reg keys plaatsen in het script.

• mvdb1982
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:48:
Script maken die onderscheid maakt in securitygroups waar jij je users in hangt en dan de reg keys plaatsen in het script.
Maar is het dan niet zo dat dit een reg key is voor alle gebruikers (lees, het systeem) ?
en dus op alle gebruikers wordt toegepast, inclusief de gebruikers buiten de security groups?

[ Voor 12% gewijzigd door mvdb1982 op 30-05-2007 11:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2003 is geen client OS, en helemaal niet als het een Terminal server is ;)

Move naar WSS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvdb1982
Ok, het aanpassen is gelukt. Maar nu moet ik de server herstarten wil ik de register instellingen activeren. Kun je het register niet geforceerd verversen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mag ik vragen hoe je dit tot nu toe gerealiseerd hebt?

Het lijkt me nl. sterk dat een loginscript (wat in de usercontext draait) voldoende rechten heeft om wijzingen te mogen maken in HKLM\System.

Bovendien zal dit inderdaad een globale setting worden (aangezien je in Local Machine iets wijzigt).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mvdb1982
Question Mark schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:11:
Mag ik vragen hoe je dit tot nu toe gerealiseerd hebt?

Het lijkt me nl. sterk dat een loginscript (wat in de usercontext draait) voldoende rechten heeft om wijzingen te mogen maken in HKLM\System.

Bovendien zal dit inderdaad een globale setting worden (aangezien je in Local Machine iets wijzigt).
Heb nog niet iets gerealiseerd, op onze "test" server wel e.e.a. werkend getest. Reg key kan natuurlijk ook vanuit de GP gerealiseerd worden.

Probleem is alleen dat alle gebruikers deze instelling krijgen.

Iemand een idee?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien dat je met de Microsoft Keyboard Layout Creator iets kunt.

Hiermee kun je een nieuwe layout van een toetsenbord defineren. Vervolgens kun je proberen om alleen de gebruikers die de aangepaste layout willen hebben dit toetsenbord laten gebruiken.

Je zult even moeten stoeien, ik weet niet zeker of het werkt. Post de uitkomst wel even als je wilt, ik ben wel erg benieuwd. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mvdb1982
Question Mark schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:40:
Misschien dat je met de Microsoft Keyboard Layout Creator iets kunt.

Hiermee kun je een nieuwe layout van een toetsenbord defineren. Vervolgens kun je proberen om alleen de gebruikers die de aangepaste layout willen hebben dit toetsenbord laten gebruiken.

Je zult even moeten stoeien, ik weet niet zeker of het werkt. Post de uitkomst wel even als je wilt, ik ben wel erg benieuwd. :)
Op het eerste gezicht een mooie tool. Je kunt het keyboard layout via de GP met een MSI bestand installeren.

Maar ook hier is waarschijnlijk het probleem dat dit op alle users wordt toegepast?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mvdb1982 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:41:
[...]
Maar ook hier is waarschijnlijk het probleem dat dit op alle users wordt toegepast?
En da's dus net het stuk waar ik niet zeker over ben...

Volgens mij wordt de MSI gebruikt om de nieuwe layout/indeling te installeren op een machine. Een gebruiker kan dan via "Control Panel/Regional and Language Options" deze layout selecteren (of geautomatiseerd via Setlocale in het loginscript). En dan is het een usersetting. :)

Probleem wat alleen meespeelt is dat dit op een TS moet gebeuren. Volgens mij kijkt een TS ook naar de toetsenbordtaal van een client. Zie bijvoorbeeld: Input Language of Terminal Server Client Does Not Match That of Terminal Server Session

Voor een "gewone" client gaat het wel werken. Alleen in combinatie met een terminal server ben ik er niet zeker van. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de uitkomst. :)

• mvdb1982
Question Mark schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:53:
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de uitkomst. :)
Het werkt!

MSI bestand gemaak met Microsoft Keyboard Layout Creator.
Deze wordt d.m.v. de GP geïnstalleerd bij de desbetreffende gebruikers.

Vervolgens wordt met "setlocale" de juiste toetsenbord instelling als standaard ingesteld.
Tevens wordt er als extra een .reg file geïmporteerd die ervoor zorgt dat alle andere toetsenbord instellingen worden verwijderd.

Allemaal bedankt voor jullie reacties...

[ Voor 3% gewijzigd door mvdb1982 op 31-05-2007 16:08 ]

Pagina: 1