Toon posts:

Illustrator effect,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrij gevorderd met illustrator maar vaak zie ik deze effecten:

http://partyflock.nl/images/upload/105521_original.jpg

Ik heb het dus over die licht / donder blauwen ronde lijnen boven die breed uitlopen naar buiten.
Iemand een idee hoe ik zoiets kan tekenen.

edit:
Ja ik bergijp dat ik het gewoon met het handje kan tekenen, maar ik ben op zoek naar een makkelijkere manier. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 30-05-2007 11:11 ]

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Weet niet of dit de makkelijkste mannier is maar ik maak dit soort lijnen altijd gewoon door een grid aan te zetten en vervolgens met polygonal lasso tool de vorm in elkaar te klikken. Dit doe ik van links tot aan het midden en kopieer dit vervolgens voor de rechter zijde zodat het er synchroon uitziet.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik heb illustrator even niet bij de hand, maar het makkelijkste is om gewoon rechte verticale lijnen naast elkaar te zetten op gelijke afstand...

dan pak je de free transform tool, en hier zou je even voor moeten zoeken, maar er zijn iig combinaties met deze tool "ctrl", "ctrl+alt", "ctrl+shift"... dat weet ik even niet precies welke was voor perspectief...

maar dan kun je ze dus in een perspectief zetten dat ze zo uit elkaar gaan...

je zou ook eventueel dan nog even bij de illustrator filters kunnen kijken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik kom steeds een beetje in de knoop.
Nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://ivo.slaats.googlepages.com/illu-view.jpg

Maar nu is het dus zo, wanneer je meer naar het bovenste midden komt, worden de lijnen te smal.
Nu kan ik ze breder tekenen op het ook, maar dat is niet echt een nette manier om dit vaker te doen.

Verwijderd

roteren?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd

Vrij simpel te doen:
Maak een horizontale rechthoek aan en voeg in het midden van de langste zijden (de horizontale zijden dus) points toe. Kopieeer nu die balk en plak hem ervoor (Ctrl F). Roteer die nu met Object -> Transform -> Rotate een graad of 12 (maakt niet uit, zolang het deelbaar is door 360). Kopieer nu de twee balken, plak ze er weer vooer (Ctrl F) en roteer ze nu 24 graden. Zo ga je door tot je cirkel vol is. Nu heb je nog die punten in het midden. Neem de direct select tool (duw op A) en selecteer al die punten in het midden en resize (scale toold - druk S) het om zo een perspectief te krijgen. Hou hierbij wel je shift ingedrukt, zo krijg je een netter resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 14:07 ]

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Gaan we nu om de paar maanden kazige effecten uitleggen die eigenlijk allang "not-done" zijn?

oud topic: klik

Zo maak je toch ook geen website meer in Windoes Vista look?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:01:
Vrij simpel te doen:
Maak een horizontale rechthoek aan en voeg in het midden van de langste zijden (de horizontale zijden dus) points toe. Kopieeer nu die balk en plak hem ervoor (Ctrl F). Roteer die nu met Object -> Transform -> Rotate een graad of 12 (maakt niet uit, zolang het deelbaar is door 360). Kopieer nu de twee balken, plak ze er weer vooer (Ctrl F) en roteer ze nu 24 graden. Zo ga je door tot je cirkel vol is. Nu heb je nog die punten in het midden. Neem de direct select tool (duw op A) en selecteer al die punten in het midden en resize (scale toold - druk S) het om zo een perspectief te krijgen. Hou hierbij wel je shift ingedrukt, zo krijg je een netter resultaat.
:o
Dit zal beslist werken, maar ik snap er niets van. :(

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:16:
Gaan we nu om de paar maanden kazige effecten uitleggen die eigenlijk allang "not-done" zijn?

oud topic: klik

Zo maak je toch ook geen website meer in Windoes Vista look?
Sorry hoor maar aan wie is die keuze nou? Ten eerste zou de TS deze 'truuk' in z'n basis kennis rugzakje willen stoppen, zou kunnen, misschien vind ie het wel heel mooi en wil hij graag een poster aan de muur die hij zelf heeft ontworpen, zou ook kunnen, misschien.... had ie wel een opdrachtgever die dat effect gezien had en dat persé wilde hebben in zijn media uitingen, ik bedoel WIE bepaald of iets NOT done is? Denk niet dat het aan jou is. Draai je al vista? heb je zeker die Aero look uitgezet... kan toch niet joh da's al vet oud... (jammer dat iedereen er nog 6 jaar tegen aan te hikken dan)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Verwijderd
Nee je hebt helemaal gelijk, excuus, ik ben niet degene die bepaald wat wel en niet kan. Ik zal het onder het mom van peer-pressure scharen okee? Ik probeer alleen die kazige effecten zo veel mogelijk in te perken, als je ze dan twee keer voorbij ziet komen...

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ene was in photoshop.. nu in illustrator.. net ff anders...
vind wel interessant om over illustrator technieken te hebben.. kijken wat iedereen gebruikt en bla..

• Verwijderd
Nu als je het dan toch beter wilt doen, kan je het volgendedoen; creeer zo'n ontzettend lullig starburst effectje, ;) Selecteer vervolgens de bovenste helft van de stralen (hou ze dus in losse banen), doe effect > warp > twist en stel wat leuks in. Doe vervolgens hetzelfde met de onderste helft geselecteerd en varieer met de settings van je twist.

Voor een heel andere maaltijd, kies andere delen van de stralen en pas losse twists toe. Als je klaar bent het geheel platslaan met Object > Expand appearance. Als je alle delen een beetje laat overlappen en je past wat transparantie toe heb je een ander kazig effect... maar wel een met een twist!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 15:32 ]

Pagina: 1