Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De verkoop in met MBO niveau 3 ICT diploma

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Hallo,

Over een aantal weken loop ik als het goed is fluitend de school uit met een MBO niveau 3 ICT diploma. Ook heb ik dan 2 A+ certificaten (hardware & software) en de certificaten voor CCNA 1 & 2.

Ik heb 2 jaar school achter de rug waarvan ik nu het laatste jaar al het hele jaar bij hetzelfde bedrijf stage loop op de IT afdeling, dit is opzich leuk maar ik zie dit mezelf niet nog 5 jaar doen.

Ik werk al ruim 3 jaar in de verkoop (puur als bijbaan) en dit vind ik zulk leuk werk dat ik hier misschien wel in verder wil.

Doorstuderen zie ik niet meer zitten, ik merk gewoon dat als ik op school zit ik iedere dag weer met grote tegenzin naar school ga, terwijl ik wel iedere dag met plezier naar mijn stage ga en ook een aantal keer per week met plezier naar mijn werk ga. Ik zet me nu al vanaf middelbare school daar overheen en het komt er hoogstwaarschijnlijk op neer dat als ik door ga ik een opleiding volg om een opleiding te volgen en dat heeft geen zin natuurlijk, je moet er wel achter staan en er iets mee willen bereiken.

Zouden bedrijven iemand met verkoopervaring maar die daar geen diploma voor heeft aannemen voor een verkoopfunctie die ICT gerelateerd is?

Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

lgeraeds schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:03:
Hallo,

Zouden bedrijven iemand met verkoopervaring maar die daar geen diploma voor heeft aannemen voor een verkoopfunctie die ICT gerelateerd is?
De komende jaren wel, Maar zo gauw je iets ouder wordt, is het meteen een moeilijke factor.
Wat je jezelf ook moet afvragen is of je in die branche wel genoeg kan verdienen.

Verwijderd

Hoi

ja meestal geen enkel probleem! mensen met kennis vinden is vaak een probleem in de verkoop! dus mensen met ict diploma's hebben in optiek juist vaak een pre

Ik ben binnen gekomen met systeembeheer/netwerk beheer en heb al mijn verkoopdiploma's via de winkel gehaald (verkoopmedewerker/eerste verkoper/filiaalbeheerder)

persoonlijke presentatie is erg belangrijk net als communicatieve vaardigheden. Kennis is altijd te leren is mijn motto! Je leert erg goed met klanten omgaan en dat is nooit weg

Kwa salaris? vaak verkooppremies e.d. en mijn ervaring is als je gewoon je best doet kun je redelijk verdienen. Vergeleken met een goede baan in de ICT? verdient ICT absoluut beter. Een beetje filiaalbeheerder verdient ongeveer 2400 bruto. Ik zit als ass. filiaalbeheerder nu rond de 1750 -1800 bruto(incl premies)

Verkoopmedewerker ligt vaak stukje lager (denk aan 950 tot 1400 bruto afhankelijk van je leeftijd)

Ik heb net besloten (zie mijn topic) om weer terug te gaan in de ICT. Mede om de doorgroei mogelijkheid en de verschillende mogelijkheden in dit vak. In de verkoop is vaak filiaalbeheerder de max en dat is mij nou net iets te beperkt.

maar ik zou zeggen: go for it, verkoopdiploma's zijn vaak niet vereist. (zeker bij bijv. een mediamarkt niet maar dat zal wel niet je target zijn ;)

naja mocht je nog vragen hebben hoor ik t wel!

ciaooooo