[boinc,gentoo] Account manager venster leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Hallo mensen.

Ik heb een wat vreemd probleem. Als ik Boinc gebruik, kan ik via de account manager geen projecten toevoegen. Het scherm blijft "leeg".

Een screenshot maakt denk ik alles duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://rainmaker.homelinux.com/boinc.png

Zoals je ziet, kan ik op deze manier niks typen. De verder / terug knoppen werken wel zoals ze horen, ik krijg na het 2e scherm "U dient een URL op te geven in de vorm..."

Ik gebruik versie 5.8.15, ik had dit ook al met 5.8.14. Beide versies komen uit Gentoo portage.

Ik heb al flink gezocht op Google en op de boinc fora, maar verder dan de zoekterm "boinc account manager empty" kwam ik niet, wat een hoop how-to's oplevert hoe je projecten zou moeten toevoegen.

Verder weet ik dat er work-arounds zijn, zoals de CLI interface. Nadeel is dat steeds meer projecten overstappen op "registreren via de account manager", wat de CLI interface (nog?) niet kan.

Kent iemand dit probleem?

*edit: die tekst door het plaatje heen komt waarschijnlijk door mijn screenshot proggie, en is geen onderdeel van het "probleem".

[ Voor 6% gewijzigd door Rainmaker op 30-05-2007 03:08 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

"/etc/init.d/boinc attach" is toch hetzelfde als de GUI variant? Ik prefereer de cli methode en die werkte tot nu toe feilloos.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 08:49 ]

• Rainmaker
Daarbij moet je een account key hebben. Juist om als "nieuwe" gebruiker te registeren, moet je wel via de account manager werken.

Daarbij, het zou moeten werken, een work-around is leuk, maar natuurlijk niet zoals het hoort.

Verwijderd

Rainmaker schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:03:
Daarbij moet je een account key hebben. Juist om als "nieuwe" gebruiker te registeren, moet je wel via de account manager werken.

Daarbij, het zou moeten werken, een work-around is leuk, maar natuurlijk niet zoals het hoort.
Welk project wil je je aanmelden?

• Rainmaker
Ben gewoon wat aan het rond kijken. Heb me nu inderdaad bij 2 projecten via een webpagina aangemeld, en dan via de CLI de account key erin gezet. Dit is echter niet bij alle projecten mogelijk, bijvoorbeeld niet bij "climateprediction.net".

Weet iemand trouwens of er al een project is met een 64bit linux client + graphics?

• Rainmaker
En dan nu de oplossing: boinc compileren zonder unicode support.

Dus USE="-unicode" emerge boinc

Hij doet het nu, ook al snap ik niet waarom hij mijn locale blijkbaar niet snapt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Medusa ~ $ locale
LANG=nl_NL
LC_CTYPE="nl_NL"
LC_NUMERIC="nl_NL"
LC_TIME="nl_NL"
LC_COLLATE="nl_NL"
LC_MONETARY="nl_NL"
LC_MESSAGES="nl_NL"
LC_PAPER="nl_NL"
LC_NAME="nl_NL"
LC_ADDRESS="nl_NL"
LC_TELEPHONE="nl_NL"
LC_MEASUREMENT="nl_NL"
LC_IDENTIFICATION="nl_NL"
LC_ALL=nl_NL
Medusa ~ $ locale -a 
C
nl_NL
POSIX

Maar goed, hij doet het :)

Pagina: 1