De vakantie komt er weer aan en iedereen neemt zijn GSM / telefoon weer mee! Nu heb je vaak in hotels van die PC's staan waarop je leuk even kan internetten. Ik wil echter ook wel eens bellen naar mijn ouders. Dit kan je dan doen via WLAN op je Telefoon(Nokia N80, N95) ,VoIP (Truphone) software en een hotspot maar ik zie me niet snel door de straten heen lopen ( zoeken ) naar die ene open hotspot. Want tja in de zuidelijke landen hebben ze meestal nog geen WLAN en om nou een hotspot abbo te kopen vind ik ook niks.
Ik heb dus de vraag of het niet mogelijk is om een WLAN usb stick te kopen welke ik in de PC stop van het hotel, Daarna windows ICS (oid) inschakel en zo op mijn nokia deze usb kan vinden en dus kan internetten via WLAN. Via WLAN kan je daarna ook helemaal GRATIS en voor nop bellen naar vaste lijnen. ( hallo ouders, hier alles ok en nee het kost niks ipv 100 euro na de vakantie
)
is het dus mogelijk om dit op te zetten ( vaste wel maar ja ik vraag het toch even) voordat ik zo'n WLAN stick koop:
MODEM-----PC---USBTICK in USB port------ -- -- Internet op GSM via WLAN ?
Ik heb dus de vraag of het niet mogelijk is om een WLAN usb stick te kopen welke ik in de PC stop van het hotel, Daarna windows ICS (oid) inschakel en zo op mijn nokia deze usb kan vinden en dus kan internetten via WLAN. Via WLAN kan je daarna ook helemaal GRATIS en voor nop bellen naar vaste lijnen. ( hallo ouders, hier alles ok en nee het kost niks ipv 100 euro na de vakantie
is het dus mogelijk om dit op te zetten ( vaste wel maar ja ik vraag het toch even) voordat ik zo'n WLAN stick koop:
MODEM-----PC---USBTICK in USB port------ -- -- Internet op GSM via WLAN ?