Toon posts:

Internet soms spontaan eruit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats.. maar even een vraagje. Sinds kort ( heb het ook wel eens eerder gehad) heb ik er last van dat internet zomaar uitvalt. Niet zomaar uitvalt, maar eigenlijk op een vage manier. Firefox laat zomaar een wit scherm zien en zegt "klaar" IE doet eigenlijk bijna hetzelfde msn/mail ed kunnen niet gebruikt worden, stoppen ook vrijwel meteen met de bewerking. Pingen werkt wel prima, heb geen firewalls oid aanstaan. Werkelijk vanalles geprobeert, maar alleen een reboot verhelpt het probleem.

Nu ben ik eens gaan kijken tussen mijn processen en zie ik Apache.exe er 2 keer en sqlservr.exe instaan, beidindigde deze 3 proccessen en voila internet werkt weer. Nu weet ik natuurlijk dat apache een webserver app is en sqlserver zoals het woord zegt maar nu is mijn vraag wat doen deze op mijn computer? En waarom blokkeren zij soms spontaan het internet? Iemand enig idee?

Asus sli premium moederbord met marvell yukon onboard ethernet, voorzover dat belangrijk is.

alvast bedankt voor je hulp!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35
Dan zal ik maar eens als ik jou was heel snel gaan kijken hoe je deze verwijderd. Deze komen er niet zo makkelijk op en zijn dus door iemand (lijkt mij kwaadaardig omdat je niet weet wat ze op je pc doen, geinstalleerd). Kijk bij software of er iets van apache of sql is geinstalleerd en probeer dit te verwijderen.

Lukt dit niet moet je even zoeken naar de apache.exe en kijken waar deze op je computer staat.
(de processen moet je beindigen om de exe bestanden te kunnnen verwijderen)

Suc6

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt zelf geen Apache en SQL geïnstalleerd? Nu ken ik geen spyware die een zo grote webserver als Apache installeert, maar ik zou toch maar eens een virus- en spywarescan doen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
nou.. dat is het vage.. een poos geleden deed ik een volledige format en toen viel me op dat deze vanaf het begin dat ik me comp opnieuw opstarte er al op stonden... ik ga es even kijke hoe dit kan en of ik het kan verwijderen. bedankt so far!

oke.. het bevindt zich in de map "NVIDIA Corporation/NetworkAccessManager" dus het zal iets met mn nvidia chipset driver of graphics driver(laatste zal wel niet) te maken hebben. Er is niks te vinden om dit te verwijderen.. ja of handmatig.. kan dat kwaad als ik het verwijder? Dan blijft nog de vraag waarom wordt dit door nvidia geinstalleerd en waarom sluit het internet af?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog meer suggesties misschien?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03
Als je ze niet nodig denkt te hebben kan je toch even de .EXE renamen naar .OLD en kijken of dan alls stabiel blijft? Zo niet zoeken waarom dit nodig is (process explorer geeft wellicht iets meer info) En als het ok blijft uitzoeken welke services dit gebruiken en waarom (wederom kan process explorer hierbij helpen).

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Lijkt me heel sterk dat NVIDIA apache en sql installeert. Maar je zou is kunnen kijken of er in je msconfig (uitvoeren typ "msconfig") bij opstarten deze applicaties worden gestart. Is dat het geval gewoon het vinkje ervoor weghalen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! Hmmm.. msconfig had ik natuurlijk al gekeken maar daar staan ze niet direct bij. Tja.. het staat toch echt in de nvidia map.. tussen de "activearmor firewall" bestanden etc. Ik snap ook niet waarom dit het geval is eigenlijk. Ik heb iig bekeken dat het complete "NetworkAccessManager" via software te verwijderen is.. ik gebruik al1 de firewall (in dat NAM) met profiel anti hacking only.. maar ik denk niet dat die veel uitvoert. , of misschien de apache bestanden en sql srvr bestanden handmatig verwijderen is ook nog optie. bedankt voor de hulp iig.
Pagina: 1