Christina Aguilera nummer overstuurd?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, ik ben geen fan van haar, maar ik erger me wel aan haar laatste nummer (nou ja, laatste). Ik weet zo de titel niet, kom er misschien later nog op, maar klinkt haar stem daar nou zo erg overstuurd of "hoort dat zo"??? Op tv, radio en mp3 klinkt het allemaal erg slecht... Weet iemand daar wat meer van? Titel noem ik nog wel, effe opzoeken...

Ah, effe opgezocht: Het nummer heet "Come on over", vooral het refrein is echt walgelijk slecht! Is dit opzettelijk gedaan, want ik vind het echt vreselijk. Ik dacht eerst dat het aan mijn boxen lag, gescheurde conus ofzo, weet er niet zoveel van af, maar zo klinken mijn kapotte sony-oordopjes ook...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Als je wat betere speakers hebt, hoor je vaak van die "ratel"-vervorming, lelijk hè? Dan zit je toch af te vragen wat de geluidstechnicus op dat moment aan het doen was, met zijn twee meter brede tonnen kostende console.

Jag

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik heb hier niet echt voor duizenden guldens aan apparatuur staan hoor, sterker nog: ik heb een oude (+/- 25 jaar) versterker, cass. deck, tuner en boxen gekocht van mijn oom en tante voor 1,-. Komt prima geluid uit, maar als je het op TV al hoort. Het klinkt idd zoals je beschrijft, ik heb zulk slecht geluid nog nooit gehoord. Ik zou me er echt voor gaan schamen.

Dus je begrijpt wat ik bedoel: hoe kunnen ze dit in hemelsnaam internationaal verkopen? En zo goed nog wel, want de dollars stromen bij haar en haar platenmaatschappij binnen :(

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

ziet er wel lekker uit! (ook niet supertop met die babyface maar je hoort mij niet klagen, uiterlijk that is, muziek is irri) Maar ja dat geld ook voor m en m met die depri teksten van die gozer (behalve dan in combi met de doctor, das eg strak)

een treffende spreuk

• pro_6or
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

By the way, come on over is gejat van mortal kombat (get over here!... finish him >:) excellent)

een treffende spreuk

• Grrrrrene
  • Niet online
Och, met haar zou ik best een beschuitje willen eten ja, maar ze is een beetje "over the top", dan liever de "maagdelijke" britney :)

Nee, die meid van Modjo was ook wel leuk, of die van... Tja, wie eigenlijk niet tegenwoordig. Maar het ging me hier gewoon over dat afgrijselijke geluid :(

• Jag

Jag

Het zou niet de eerste keer zijn. Ze willen het gewoon het liefst zo hard mogelijk.

Jag

Verwijderd

Ja het zal niet de eerste keer zijn dat er een nummer overstuurd is opgenomen. Hoevaak daar al een discussie over in bv de elektuur is geweest. Zelfs hele dure CD's waar je het niet van zou verwachten. Terwijl je zou denken dat je met het dynamische bereik van de CD niet meer tegen de grens aan hoeft te zitten...

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee precies, en zo moeilijk is het toch niet te voorkomen? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar opnames die ik zelf maak zijn NOOIT overstuurd...

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik zal er eens op letten als ik haar hier bij TMF uitzend. We hebben hier professionele Genelec speakers, dus daar zou het wel OK uit komen...

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij jullie klinkt het precies het zelfde: zwaar kut, dat terwijl ik dit haar beste nummer vind (en dan nog steeds niet fantastisch) :(

• Grrrrrene
  • Niet online
Aikane: Wat staat er toch allemaal voor japans in je signature enzo???

Oh ja, ik wil wel erg graag weten of het bij jullie ook zo slecht klinkt, want ik hoor het via de tv ook zo overstuurd. Ik gebruik ook geen slechte apparatuur, sony breedbeeld tv met hifi stereo en een sennheiser HD570 hoofdtelefoon, maar ook op de cd van mijn zusje klinkt het slecht. Op mp3 ook al, maar dat zou aan de rip van iemand op internet kunnen liggen. Die heb ik er dus ook maar meteen af gekicked.

• Jag

Jag

Ja, maar zoals TMF uitzendt, is zoveel ingewikkelder als een normale opname.
Het probleem bij TMF vind ik dat er erg zwaar gecompressed is. En ook zwaar geEQed: veel laag en weinig hoog, tenminste zo klinkt het hier. MTV klinkt zoveel beter (nu heb ik iemand boos gemaakt :)).

Jag

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Op woensdag 07 februari 2001 23:49 schreef Grrrrrene het volgende:
Aikane: Wat staat er toch allemaal voor japans in je signature enzo???
Je bedoelt: Renzokuken? Dat is niet Japans, eveneens is mijn naam niet Japans, maar hawaiiaans...(AIKANE staat voor vriend of vriendelijk). Renzokuken is uit het spel Final Fantasy 8. Het is een Limit Break van Squal (is mijn icoon).
Op woensdag 07 februari 2001 23:49 schreef Grrrrrene het volgende:
Oh ja, ik wil wel erg graag weten of het bij jullie ook zo slecht klinkt, want ik hoor het via de tv ook zo overstuurd. Ik gebruik ook geen slechte apparatuur, sony breedbeeld tv met hifi stereo en een sennheiser HD570 hoofdtelefoon, maar ook op de cd van mijn zusje klinkt het slecht. Op mp3 ook al, maar dat zou aan de rip van iemand op internet kunnen liggen. Die heb ik er dus ook maar meteen af gekicked.
Ik zal het uitzoeken voor je...

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Welke bedoel je?

Nobody wants to be lonely of Come on over baby?

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Nobody wants to be lonely klinkt hier "goed".
Die andere die heb ik nog niet gechecked, die staat nu niet op disk. Zal dat wel een ander keertje doen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik bedoel dus haar stem in het refrein van come on over baby, dat klinkt heel vreemd. Kan zijn dat het de bedoeling is dat het zo "slecht (mening)" klinkt, maar goed. Euhm, met dat Japanse bedoelde ik dat gedoe onderaan, weet niet wat dat betekent "No Kai Oi". :?

i.e.g., nu weet je wat ik bedoel met "klinkt verkeerd", doettie dat bij jullie ook? Of ligt dat aan jullie uitzending?

Overigens ben ik het wel met JAG eens, het geluid dat jullie uitzenden heeft een hoog 11kHz niveau (als hij dat ook bedoelt). Het klinkt erg vreemd, het ene nummer weer meer dan het andere, maar idd heeft MTV daar minder last van. No offence overigens, ik luister vaak :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh ja, aangezien "Come on over" niet op disk staat, wil je dat effe mailen dan, want ik heb dit nog niet eerder gehoord :(

• Jag

Jag

als hij dat ook bedoelt
Nou eigenlijk niet. Ik vind dat er juist weinig treble inzit en veel laag. Maar er wordt waarschijnlijk ook nog wel aan het geluid gesleuteld buiten TMF om, dus waarschijnlijk maakt het uit waar je woont.

Jag

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat zou zomaar kunnen kloppen, want hier zit weer wel veel hoog in, mooie EQ settings moet ik zeggen, en dat voor een commercieel station, ik bedoel: meeste jongeren houden van veel bass (heb ervaring, mijn zusje is ook een bas-addict). Was ik vroeger ook, maar zodra je een echt goede audio set hebt klinkt je bass ook op normaal niveau goed :9

• Jag

Jag

Sja, bass. Het sub heeft de audio wereld overgenomen in de laatste jaren. 20 jaar terug deed niemand aan subs, en nu wilt iedereen er één. In bioscopen tril je vaak uit je stoel van het sub :P. En ik moet zeggen dat het ook wel een dramatisch effect geeft.
Ook de house muziek is helemaal gericht op die lage tonen. En dat versterken zal over het algemeen wel positief ontvangen worden. Alleen niet door mij.

Jag

• Grrrrrene
  • Niet online
I agree :) Laat ook wat aan de luisteraar over...

• tiguan
  • Laatst online: 17:30
Hey AIKANE, ook Final Fantasy freak?

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh, Aikane, wat is je functie eigenlijk bij TMF? Stel je de playlist samen ofzo?

• Grrrrrene
  • Niet online
Aikane, het probleem zit toch bij jullie studio, dat geluid wat JAG en ik niet zo top vonden, want na die vastloper net klinkt het ineens stukken beter, of zijn dit ineens allemaal betere kwaliteit nummers? Achter elkaar: Kandi, Limp Bizkit en Birgit (mooie meid :9, lekker nummer :), of was dat nou andersom? :)) klonken allemaal errug goed. Outkast - Miss Jackson nu en ook in orde

• Grrrrrene
  • Niet online
Iemand eigenlijk enig idee hoe het komt dat het geluid zo slecht wordt bij TMF vlak voordat (+/- 5 minuten ervoor) de clip vastloopt

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Op donderdag 08 februari 2001 02:04 schreef Wannapuf het volgende:
Hey AIKANE, ook Final Fantasy freak?
Yep!!:9 Ik ben nu bezig met deel 8 en 9 ga ik binnenkort kopen. Ben er de laatste tijd iets minder fanatiek mee bezig want ik ben nu veel met het kaartspel "Magic" bezig.
Op donderdag 08 februari 2001 02:07 schreef Grrrrrene het volgende:
Oh, Aikane, wat is je functie eigenlijk bij TMF? Stel je de playlist samen ofzo?
Ik ben daar uitzendtechnicus, ik werk dus niet bij TMF, maar ik werk er voor, ik ben een NOB-er.
Ik verzorg de uitzending (het technische gedeelte).
Op donderdag 08 februari 2001 01:49 schreef Grrrrrene het volgende:
Euhm, met dat Japanse bedoelde ik dat gedoe onderaan, weet niet wat dat betekent "No Kai Oi". :?
Dat is dus ook Hawaiiaans, het betekend De Beste, het is oorspronkelijk bedoelt voor de skimboards die ik vroeger bouwde. Dat doe ik al jaren niet meer, maar mijn internet site is wel een overblijfsel daarvan.

Verwijderd

Wat ik zelf gemerkt heb, bij veel muziek tegenwoordig, dat ze er crash sounds in mixen, omdat de CD te clean klinkt, vaak ook het geluid van een DJ die staat te "schuiven"
tijdens het draaien...

Dat kun je ook horen bij Mel C!

• tiguan
  • Laatst online: 17:30
[/offtopic]

ik heb FF9 al in huis. d8 dat ik hem wel met een emulator kon spelen. klopt, werkt prachtig. maar nu heb ik een ps2. daar draait ie niet op natuurlijk. is kopie en NTSC. maar ik koop evengoed de PAL versie. heb sinds een week ook FF8 voor de PSX, 'k had hem al een jaar of wat voor de PC, maar de PSX versie is wel veel betere muziek en geluid. En het beeld stotterd tenminste niet zo als je videokaart teveel polygonen/effecten moet produceren.

[/edit] reactie op AIKANE

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 15:14
hmm... come on over klinkt bij mij toch best wel goed hiero... op pjoeter en tv :) :?
ik vind die andere met ricky martin juist bagger... juist daar klinkt haar stem niet goed! :)

\o/

• Jag

Jag

Arschia, vergelijk de tv uitzending maar eens met een cd (zelfde nummer). Of vergelijk TMF en MTV met elkaar.

Jag

Verwijderd

Geen verglijking ;) (ok ik heb dan ook een 20 jaar oude tv met mono geluid :P)

• Grrrrrene
  • Niet online
Sony Breedbeeld TV-tje, met HiFi stereo, klinkt meestal best goed, maar het gaat ook niet om de TMF kwaliteit eigenlijk, maar om haar (vreemd klinkende) stem...

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 15:14
Op zaterdag 10 februari 2001 20:12 schreef Jag het volgende:
Arschia, vergelijk de tv uitzending maar eens met een cd (zelfde nummer). Of vergelijk TMF en MTV met elkaar.

Jag
ik heb alleen maar mp3-tje ervan :o
maar ik zal volgende keer wel ff opletten op tv, als nummer langskomt :)

\o/

Pagina: 1