Problemen met de herkenning van USB apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik eindelijk mijn pc ook ge-update naar XP SP2. Dat had ik beter niet kunnen doen want nu heb ik elke keer gezeik als ik een USB apparaat op mijn pc aansluit.

Een aantal voorbeelden:

- Mijn MDA Vario wordt niet meer herkend door ActiveSync
- Mijn TI 84+ wordt niet meer herkend en ik kan er dus niks meer op zetten
- Een SD kaart in de cardreader doen, je raadt het al, wordt ook niet meer herkend.

Een aantal oplossingen die ik zelf heb geprobeerd:

- Windows updaten
- Drivers updaten
- ActiveSync, TI Connect, Cardreader opnieuw installeren
- Verschillende USB poorten geprobeerd
- Drivers verwijderd zodat ie ze weer opnieuw moest installeren
- Gescand op virussen/spyware/trojans etc
- Op Google/Got veelvuldig gezocht naar eventuele oplossingen.

etc etc ik heb echt alles geprobeerd waar ik maar op kon komen.

Normaal was dit voldoende om een probleem met de PC op te lossen. Maar dit is echt een hardnekkig probleem waar ik echt gek van wordt.

Mijn draadloze muis/toetsenbord worden trouwens wel herkend. Dus de USB poorten doen het wel.
Ook staan de verschillende USB poorten bij Appartenbeheer. En daarnaast is het zo dat er staat dat de drivers correct werken.

Specs: http://www.medion.de/company/press/?cb_20030024.html

Ik heb via de Medion site gezocht naar alle nieuwe drivers. Deze heb ik gedownload en geinstalleerd.

Windows Update werkt daarnaast niet echt goed meer. Ik heb her en der wat geprobeerd en ik heb 'm zover dat ie wel een flink aantal updates heeft geinstalleerd.

Iemand enig idee wat het kan zijn? :)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Mijn eerste indruk is dat de toegewezen driveletter dubbel wordt gebruikt, dit heb ik meerdere malen gehad met usb apparaten welke als verwisselbare media worden gezien.

Een oplossing is om bij apparaatbeheer schrijfbeheer te kijken, daar kun je andere driveletters geven aan drives.

Deze optie staat bij:
rechter muisknop op 'deze computer'
kies: beheren
kies bij 'opslag' voor schrijfbeheer

vanuit daar kom je wellicht weer iets verder

[ Voor 25% gewijzigd door TimothyW op 29-05-2007 23:36 ]

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
TimothyW schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:34:
Mijn eerste indruk is dat de toegewezen driveletter dubbel wordt gebruikt, dit heb ik meerdere malen gehad met usb apparaten welke als verwisselbare media worden gezien.

Een oplossing is om bij apparaatbeheer schrijfbeheer te kijken, daar kun je andere driveletters geven aan drives.

Deze optie staat bij:
rechter muisknop op 'deze computer'
kies: beheren
kies bij 'opslag' voor schrijfbeheer

vanuit daar kom je wellicht weer iets verder
laat maar...

[ Voor 4% gewijzigd door Mad. op 29-05-2007 23:50 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• TimothyW
typ of plak anders het volgende in bij start / uitvoeren...

compmgmt.msc

[ Voor 168% gewijzigd door TimothyW op 30-05-2007 00:00 ]

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
TimothyW schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:51:
typ of plak anders het volgende in bij start / uitvoeren...

compmgmt.msc
Ik had het al gevonden maar het heeft helaas niet mogen baten.
Nogsteeds worden mijn telefoon/GR en SD kaart niet herkend.

• TimothyW
Overigens, het beste wat je trouwens altijd kan doen:

1. schone installatie van windows XP
2. installatie van SP2
3. overige update's van windows update site
4. installatie van chipsetdrivers (via / intel...)
5. installatie van videodriver (downloaden van fabrikant, nvidia / ati)
6. overige drivers
7. overige programma's

8. backup maken met ghost van de sublieme installatie op je tweede partitie, want je schrijft natuurlijk je data op een andere partitie dan je eerste C, waar windows op staat.

Je kan ook optie 1, 2 en 3 overslaan als je een winxp SP2 cd maakt met alle update's erin gebakken. (slipstreamen) Meer info kan je vinden op o.a. dit forum daaromtrend.

Het is een feit dat een machine waar al geruime tijd SP1 op staat, soms niet lekker meer draait als SP2 geïnstalleerd wordt.

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
TimothyW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:00:
Overigens, het beste wat je trouwens altijd kan doen:

1. schone installatie van windows XP
2. installatie van SP2
3. overige update's van windows update site
4. installatie van chipsetdrivers (via / intel...)
5. installatie van videodriver (downloaden van fabrikant, nvidia / ati)
6. overige drivers
7. overige programma's

8. backup maken met ghost van de sublieme installatie op je tweede partitie, want je schrijft natuurlijk je data op een andere partitie dan je eerste C, waar windows op staat.

Je kan ook optie 1, 2 en 3 overslaan als je een winxp SP2 cd maakt met alle update's erin gebakken. (slipstreamen) Meer info kan je vinden op o.a. dit forum daaromtrend.

Het is een feit dat een machine waar al geruime tijd SP1 op staat, soms niet lekker meer draait als SP2 geïnstalleerd wordt.
Ik denk dat er niks anders op zit. Ik heb echt overal gezocht maar nergens is er echt een oplossing te vinden. Het moet dan maar gebeuren.

Sowieso heb ik het helemaal gehad met Windows. :)

Heb je trouwens een link naar een handleiding met betrekking tot optie nr 8?

[ Voor 3% gewijzigd door Mad. op 30-05-2007 00:12 ]

• TimothyW
een link met wat uitleg:

http://members.home.nl/corne.v.d.ven/Ghost.htm

Het hele verhaal tot aan het plaatje kan je overslaan als je een bootable cd hebt waar ghost opstaat.
Overigens kost Ghost wel wat centjes, doch heeft volgens mij Hirens boot CD hem standaard op z'n cd staan, maar dat mag eigenlijk niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vanaf SP2 is er ondersteuning voor USB2. Weet je zeker dat er nu geen USB controller staat met een uitroepteken?

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
TimothyW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:17:
een link met wat uitleg:

http://members.home.nl/corne.v.d.ven/Ghost.htm

Het hele verhaal tot aan het plaatje kan je overslaan als je een bootable cd hebt waar ghost opstaat.
Overigens kost Ghost wel wat centjes, doch heeft volgens mij Hirens boot CD hem standaard op z'n cd staan, maar dat mag eigenlijk niet.
Ik heb de C schijf maar geformatteerd. Alle belangrijke data gelukkig op de andere partities kunnen zetten. En na eindeloos veel uren backuppen etc etc uiteindelijk nu SP2 met alle updates erop. En jawel: het werkt :)
Exorcist schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:28:
Vanaf SP2 is er ondersteuning voor USB2. Weet je zeker dat er nu geen USB controller staat met een uitroepteken?
Nee, de drivers werkten "prima" volgens de p

Alleen heb ik nog een klein vraagje:

Ik heb mijn e-mail accounts opgeslagen als een .reg bestand. Ik heb het bestand inmiddels op de juiste locatie geplaatst. En als ik de data bekijk dan klopt het allemaal. Alleen als ik Outlook Express open dan staan mijn e-mail accounts er nog niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Pagina: 1