Af en toe ga ik wel eens naar een concertje waar ik enorm van geniet, maar vaak geniet ik nog meer van het gevoel dat je krijgt als je het later op TV ziet. Nu heb ik eens wat opgenomen met een compact camera maar dat geluid is natuurlijk niet helder. Nu is mijn vraag, bestaan er draagbare microfoons ofzo die zonder een dikke voeding en ditto apparatuur een deftig geluid kunnen opnemen dat niet constant clipped ?
Ik was aan binaural microphones (ear mounted microphones) aan het denken, deze geven een erg accurate geluidsproductie, zijn makkelijk te dragen en hebben dus geen extra voeding nodig. Nadeel is dan weer dat het veel lawaai rondom ook mee opneemt en dat zou ik toch zoveel willen vermijden. Is een richtmicro dan niet beter ? Maar wat voor iets heb ik nodig om helder geluid te krijgen bij hoge decibels ?
Ik was aan binaural microphones (ear mounted microphones) aan het denken, deze geven een erg accurate geluidsproductie, zijn makkelijk te dragen en hebben dus geen extra voeding nodig. Nadeel is dan weer dat het veel lawaai rondom ook mee opneemt en dat zou ik toch zoveel willen vermijden. Is een richtmicro dan niet beter ? Maar wat voor iets heb ik nodig om helder geluid te krijgen bij hoge decibels ?