Heldere opname van concertgeluid mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Af en toe ga ik wel eens naar een concertje waar ik enorm van geniet, maar vaak geniet ik nog meer van het gevoel dat je krijgt als je het later op TV ziet. Nu heb ik eens wat opgenomen met een compact camera maar dat geluid is natuurlijk niet helder. Nu is mijn vraag, bestaan er draagbare microfoons ofzo die zonder een dikke voeding en ditto apparatuur een deftig geluid kunnen opnemen dat niet constant clipped ?

Ik was aan binaural microphones (ear mounted microphones) aan het denken, deze geven een erg accurate geluidsproductie, zijn makkelijk te dragen en hebben dus geen extra voeding nodig. Nadeel is dan weer dat het veel lawaai rondom ook mee opneemt en dat zou ik toch zoveel willen vermijden. Is een richtmicro dan niet beter ? Maar wat voor iets heb ik nodig om helder geluid te krijgen bij hoge decibels ?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je weet dat je zonder expliciete toestemming van zaaleigenaar, band en platenmaatschappij geen opnames mag maken?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Opnemen is vaak niet toegestaan bij een concert. Afgezien daarvan is het in je ééntje niet te doen een concert echt goed op te nemen tenzij je toegang tot de mengtafel hebt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ach je mag zoveel niet :) Is toch mooi om er later nog 'n xtje van te kunnen genieten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Klopt, maar wat wil nog niet zeggen dat wij hier op het forum daar aan meedoen. Wat mij betreft valt dit onder "Licentie- of copyrightschendingen" zoals beschreven in Het algemeen beleid #copyright. Ik denk dus dat we bij dit soort dingen maar liever niet moeten helpen.

Ik kan in ieder geval zeggen dat een degelijke opnamen maken vanuit het publiek eigenlijk simpelweg onmogelijk is, al helemaal zonder de nodige apparatuur. Externe mics voor cams zijn bovendien gewoon te koop, kwestie van zoeken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.