[Vista] audio problemen in Vista home premium

Pagina: 1
Acties:

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 15:13
ik wil vragen naar ervaringen van anderen met betrekking tot audio problemen onder het gebruik van Vista home premium 32bit..

ikzelf gebuik onboard audio chip van soundmax op mijn asus p5n32-e sli.
rechts onderin mijn scherm krijg ik in vista niet het soundmax icoontje te zien.
en de schakeling tussen de spdif uitgang achterop en de frontpanel uitgangen verloopt ook niet als het hoort lijkt me.

bv. ik ben aan het gamen met mijn headset op en gebruik dus de frontpanel audio. als ik klaar ben sluit ik de pc af. volgende dag wil ik in MCE een dvd bekijken en beluisteren via de SPDIF maar dan hoor ik niets..
dan moet ik helemaal handmatig weer gaan instellen dat de SPDIF de standaard audio uitgang is.

in XPpro heb ik dit euvel niet.. kan ik gewoon gamen met headset op, en dan bv een dvdtje bekijken en luisteren via SPDIF , dat werkt dan automatisch..

waarom werkt dit niet in vista?
ik heb het ook al aan asus gevraagd, maar die zeggen dat ik bij vista moet zijn want alle audio instellingen zitten tegenwoordig in Vista 8)7

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Staat er misschien iets in de logs van Windows :)

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:23:
bv. ik ben aan het gamen met mijn headset op en gebruik dus de frontpanel audio. als ik klaar ben sluit ik de pc af. volgende dag wil ik in MCE een dvd bekijken en beluisteren via de SPDIF maar dan hoor ik niets..
dan moet ik helemaal handmatig weer gaan instellen dat de SPDIF de standaard audio uitgang is.
toen ik op vista zat had ik identiek hetzelfde probleem, maar dan met men SPDIF INgang (uitgang gebruik ik niet, maar men ps2 geluid haal ik door men pc). Ik laat deze in principe altijd aanstaan, maar iedere keer ik de computer moet herstarten is deze terug uitgeschakeld, en moet ik terug in het geluidspaneel gaan graven om het terug te activeren. In XP bleef het gewoon permanent op men favo instellingen staan.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 15:13
echt een irritant probleem zo in vista..

tja na het gamen wil ik nog ff een filmie kijken in MCE van vista maar dan hoor je weer nix. omdat je dan switched van het gebruik tussen analoge audio (heatset) en digtaal (spdif).
het enige wat ik wil doen is het pakken van de mce afstandsbediening en op die groene knop drukken om een fimpie te kijken..
niet nog eens in het audiobeheer gaan graven en alles handmatig weer instellen ..

als dit nog niet gefixed word door Vista of Asus/soundmax. zal er dan een oplossing zijn via een andere weg?
ik ben benieuwd naar mensen die dit hebben weten te omzeilen..