Twee pc's op 1 speakerset?

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien een hele domme (of simpele...) vraag, maar ik wil graag 2 pc's aansluiten op 1 speakersetje. Nouja, eigenlijk andersom, ik wil 1 speakerset aansluiten op 2 pc's. En dat graag zonder elke keer kabels te hoeven wisselen of omprikken. Het gaat om een werkplek waar een PC staat, en waar ik af en toe met mijn laptop zit. De PC staat onder het buro, de laptop erop, kortom, elke keer wisselen zou lastig zijn.

Mijn vragen:

- zijn hier (niet al te lelijke en het liefst zo klein mogelijke!) switchkastjes oid voor?
- zijn er speakersets wellicht met 2 ingangen?
- kan ik gewoon domweg een splitter gebruiken (1 x minijack female -> 2x minijack male?)

Wat is de beste en mooiste manier om dit op te lossen volgens jullie?

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
Ik denk dat je hiervoor het beste een kvm swich kan gebruiken.hoewel ik niet weet of deze ook geluid ondersteunen

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Servor schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:13:
Misschien een hele domme (of simpele...) vraag, maar ik wil graag 2 pc's aansluiten op 1 speakersetje. Nouja, eigenlijk andersom, ik wil 1 speakerset aansluiten op 2 pc's. En dat graag zonder elke keer kabels te hoeven wisselen of omprikken. Het gaat om een werkplek waar een PC staat, en waar ik af en toe met mijn laptop zit. De PC staat onder het buro, de laptop erop, kortom, elke keer wisselen zou lastig zijn.

Mijn vragen:

- zijn hier (niet al te lelijke en het liefst zo klein mogelijke!) switchkastjes oid voor?
- zijn er speakersets wellicht met 2 ingangen?
- kan ik gewoon domweg een splitter gebruiken (1 x minijack female -> 2x minijack male?)

Wat is de beste en mooiste manier om dit op te lossen volgens jullie?
Je 1e vraag weet ik zo niet.
Op je 2e vraag kan ik ja antwoorden, er zijn wel sets van bijv Logitech die meerder ingangen(digitaal,analoog,etc) hebben.
Op je 3e vraag zou ik nee antwoorden, ik denk niet dat je outputs van je ene computer het leuk vinden om in 1x stroom te ontvangen van de andere computer.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die KVM switch probeer ik juist te elimineren (ik ga van PS/2 en VGA naar USB en DVI). Een nieuwe KVM switch die dit alles (+audio dus!) kan, kost al snel een euro of 150. Vandaar. Maar misschien is dat het enige werkbare alternatief.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit opgelost door een simpel mengpaneel te gebruiken (in mijn geval de promix 100 van Velleman).
Er zitten 3 pcs op aangesloten en 1 simpele speakerset. Ik kan van alle pcs tegelijkertijd geluid naar die speakers toesturen en gezien de hoeveelheid ruimte die ik hier heb (of die ik juist niet heb) is het ideaal om maar een 2.1 setje te gebruiken voor alle pcs.
Ik was voor dit ding iets van 25€ kwijt, dus duur hoeft het niet eenst e zijn.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Zoiets: http://www.conrad.nl/goto/?product=350046

[ Voor 142% gewijzigd door robbert op 29-05-2007 22:40 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
En je kan ze nog voor minder geld ook krijgen als je een beetje rondkijkt in elektronicawinkels

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:16
Er zijn gewoon spliter kabeltjes te koop..

Van e female naar 2 male. bij betere electra shops wel te koop.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:43
Of je kijkt in de pricewatch:

pricewatch: Sharkoon Media Hub (Audio)

Zelf heb ik een soort van media hub van Speedlink, die werkt hetzelfde.

Het leuke is, je kan je headset hier ook nog op aansluiten en kabels zijn meegeleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door Steephh op 30-05-2007 00:22 ]

_@/'

Pagina: 1