Toon posts:

[VISTA + IE7] Problemen met sommige internetsites

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een wel heel raar probleem. Hij heeft net een nieuwe computer gekocht met Windows Vista Home Edition met daarop IE7 en een draadloze internetverbinding met @Home.

Sommige internetsites zijn sinds afgelopen zondag goed te benaderen (zoals www.nu.nl en www.abnamro.nl) maar een aantal sites (oa. www.postbank.nl en www.knltb.nl) zijn niet te bereiken.

Ik heb al geprobeerd om via een kabel rechtstreeks een verbinding te maken met het internetmodem, maar dit maakt ook geen verschil. De helpdesk van @Home vertelde mij dat dit veroorzaakt kan worden door het 'bitdefender' probleem van IE7, hier geven ze geen ondersteuning op :?

Hij stelde voor om in veilige modus op te starten met netwerkondersteuning en daar te kijken of het dan wel goed werkt. Dus dat eventjes geprobeerd maar daar treed het zelfde probleem op. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Een search (op dit forum + google) geven mij niet meer informatie. Behalve het feit dat bitdefender een firewall programma is, maar dit gebruikt hij niet.
Kent iemand het 'bitdefender' probleem van IE7?? En zo ja hoe dit op te lossen is??

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje, iemand moet toch een idee hebben??

Verwijderd

Probeer 's met Mozilla Firefox http://www.firefox.com/. Kan zijn dat de beveiligde omgeving waar IE7 in Vista mee werkt je dwars zit...

Ik heb persoonlijk geen idee hoe je deze beveiligde omgeving kan uitschakelen, maar misschien kun je deze vraag even stellen in het Vista ervaringen of Vista discussie topic??

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
las ergens d8 in vista ervaringen geval, dat er iets was met de vista firewall en @home, die eens uitgezet en nogmaals geprobeerd?

anders drivers NIC geupdate? Windows geupdate?

• hsanden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2022
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem,ook met firefox.
Is dit herkenbaar en of al opgelost?

Graag info.

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde. Gisteren een officiele Engelse OEM versie van Home Premium geinstalleerd en ik kan bijvoorbeeld de volgende website niet benaderen: de "runonce" pagina waarmee IE7 voor de eerste keer opstart, google.com, google.nl, www.microsoft.com(!!). En ook lukt t niet om handmatig Windows update te draaien: hij blijft zoeken. De postbank kan ik bijvoorbeeld weer wel benaderen.

Heb al t volgende geprobeerd:
- Handmatig activeren (je weet maar nooit) maar dat ging prima.
- Firewall uitzetten
- "Protected Mode" binnen IE7 uitzetten
- DNS flushen via de command-prompt -> met rechts op klikken -> run as admin -> ipconfig /flushdns
- Ook aan mijn router ligt t niet want andere pc's in m'n netwerk kunnen de sites wel benaderen.

Kortom waar ligt t in vredesnaam wel aan????

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
hsanden en rvvnr1, internetten jullie ook via @home?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb dit probleem ook gehad maar met de Experiabox van KPN. Heb de interne firewall van de Experiabox uitgezet en Vista Firewall aan. En toen had ik geen problemen meer.

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 20:19
Probeer je DNS (heb je van de provider gekregen) eens in te vullen bij je netwerkinstellingen, dat wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

@ sewer: nee zit "gewoon" op hccnet oftewel tegenwoordig xs4all.

Verwijderd

@leerling: Thanks dat was idd de truuk!! _/-\o_
Wel een tikkie vreemd want met XP heb ik die niet op hoeven te geven, maar goed ben blij dat ik nu weer overal bij kan..... ;)
Pagina: 1