Toon posts:

Adsl-Surfen van Hetnet modem speedtouch 546 bridge met route

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met een klein probleem. Ik heb adsl-surfen van hetnet. Hetnet heeft mij een niet draadloze modem/router combinatie geleverd. Ik heb zelf een sitecom wl-160 router aangeschaft om ook draadloos te kunnen. Hoe koppel ik het modem aan de router? overigens nog iets. Er stond hostname invullen in de sitecom router, echter is de hostname ruud@adsl-surfen.hetnet.nl, en dat past niet eens in het invulveld?

MVG

Ruud

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Je hostname is niet ruud@adsl-surfen.hetnet.nl!, dat is waarschijnlijk je inlognaam.

Als hostname kun je gewoon MSHOME, of NETWERK oid invullen.

Begin is met wat meer en duidelijkere info. Welk modem heb je, hoe is dit modem ingesteld? Heb je diverse computers? (Maw, kun je op meerdere computers tegelijk internetten)?

Lees Registratievoorwaarden / korte FAQ ook is. Je vraag is namelijk een typisch geval van google en gij zult vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door Nijn op 29-05-2007 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL-surfen van Hetnet
Ik heb een Speedtouch 546 dsl modem
Ik heb een Sitecom WL-160 router

Een tijd geleden heb ik ook dit probleem gehad, je hebt namelijk ook adsl routers met een dsl aansluitmogelijkheid. Mijn router heeft alleen rj-45 stekkers, en niet zo'n telefoonlijnstekker. Het modem moet volgens mij het analoge signaal omzetten in digitale data, maar niet fungeren als router, dat noemen ze toch bridge, als ik daarna een router erbij plaats? Mijn vraag is dan hoe stel ik beide zo in dat het mogelijk is.

Ja ik heb diverse computers, maar dat heeft er niets mee te maken, want die router kan er op een subnet al 256 aan..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het uberhaupt mogelijk een router te gebruiken voor dit probleem? heb ik niet een adsl-modem router nodig?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Op 1 subnet al 256 aan kunnen..
Netjes voor een sitecom.

Maar je kunt de dhcp van je sitecom uitzetten.
En het ding een lan ip in de range van de ST geven.
Dan met lan poorten aan elkaar hangen, en je wireless beveilging aanzetten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.