Laptop bij Dell

Pagina: 1
Acties:

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:34
Ik ben op zoek naar een laptop rond de 750€,
Aangezien Dell momenteel een goede aanbieding heeft wil ik het daar waarschijnlijk kopen, tenzij iemand anders een ander goed idee heeft

De keuze is hieruit

Onderdelen
Intel- Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Geen optioneel diskettestation
Accessoires
Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
Zonder QuickSnap® LCD-backcover
Geen draagtas
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Bevat ook
6400 Digital home N05646
Inspiron-bestelling - Nederland
This configuration includes Double Memory Promotion from 512MB to 1GB Memory
65 W wisselstroomadapter
1 Jaar Collect & Return service

Prijs:€ 833,45

Of

Onderdelen
AMD® Turion™ 64 X2 Mobile-technologie TL56
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 90 dagen
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Geen draagtas
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Bevat ook
Nederlands
Geen optioneel diskettestation
Inspiron - DVD met hulpbronnen voor Vista (diagnosemiddelen en stuurprogramma's)
65 W wisselstroomadapter
Collect & Return-service, slechts 90 dagen

Prijs: € 739,64

Nu vraag ik me af, is het verschil tussen de Amd en de intel 100€ waard. Ook zit er bij de AMD een betere videokaart. Wat is waarschijnlijk het beste?

De laptop gaat gebruikt worden, in eerste instantie, voor schoolwerk, muziek en films. Misschien ook nog af en toe een gamepje.

Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen :)

EDIT: Over benchmarks, ik heb de hele middag gezocht en eigenlijk nog geen een gevonden waarin de 2 procs worden vergeleken. :(

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Cyphax

Moderator LNX
Bij de AMD zit ook Vista Home Premium, bij de Intel Basic. Lijkt me ook wel relevant. Kijk even of je benchmarks kunt vinden voor die Turion. Ik weet niet hoe die presteert tov Intel's proc/platform. Op het eerste gezicht vind ik die AMD iets interessanter iig.

BTW die ATi-videokaart gebruikt ook RAM-geheugen, niet geweldig.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 29-05-2007 21:52 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• siddler
Cyphax schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:51:
Bij de AMD zit ook Vista Home Premium, bij de Intel Basic. Lijkt me ook wel relevant. Kijk even of je benchmarks kunt vinden voor die Turion. Ik weet niet hoe die presteert tov Intel's proc/platform. Op het eerste gezicht vind ik die AMD iets interessanter iig.

BTW die ATi-videokaart gebruikt ook RAM-geheugen, niet geweldig.
Dat was een fout met Vista;), Het is beide Premium.
En over de Videokaart, waar heb jij gevonden dat het geen dedicated memory is? Dacht op de Dell site gelezen te hebben dat het dat wel was :S
IIg al heel erg bedankt voor je comment;)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik heb zelf onlangs de AMD variant voor mijn vriendin gekocht. Prima laptop, zolang je maar niet gaat gamen.
Ook heb ik er 2 GB geheugen ingezet omdat Vista aardig wat gebruikt (i.e.g. met Aero aan), en de grafische kaart snoept ook van je geheugen.

Ik denk dat de Intel variant wat sneller is. Maar met Word, Excel en Firefox maakt mij dat niet zoveel uit.

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 29-05-2007 22:03 . Reden: typo ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• siddler
MediJack schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:02:
Ik heb zelf onlangs de AMD variant voor mijn vriendin gekocht. Prima laptop, zolang je maar niet gaat gamen.
Ook heb ik er 2 GB geheugen ingezet omdat Vista aardig wat gebruikt (i.e.g. met Aero aan), en de grafische kaart snoept ook van je geheugen.

Ik denk dat de Intel variant wat sneller is. Maar met Word, Excel en Firefox maakt mij dat niet zoveel uit.
Dus het komt erop neer dat je eigenlijk met beide NIET kunt gamen. Hoe zit dat eigenlijk precies met Aero, wat is het grootste verschil en hoeveel vraag het?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
de X1150 trekt nog wel een simpele game. Verder hebben zowel de GMA als de X1150 volledig shared geheugen. Echter is de ATi 2x zo snel en heeft deze PureVideo voor HD filmpjes :). Verder is een TL-56 ook sneller als een T5300 gok ik zo, iig niet slechter.

1 tip, probeer hem iets beter te configureren op geheugen gebied. Als je 1x 1GB DDR2-667 neemt kan je een 2e dimm voor ~40 euro halen op dit moment. Een AMD kan helemaal van die snelheid gebruik maken en dus is je graka direct ook iets sneller. Verder is 2GB met Vista aan te raden.Verder kan je ook 2x 1GB kopen en deze 2x 512MB proberen te verkopen.

Je zou ook even bij Asus kunnen kijken. Ik weet niet wat de F3Tc kost op dit moment (iig niet diezelfde die leverbaar is). Maar die heeft dezelfde CPU, 1x 1GB DDR2-667, 2 jaar garantie, muis en tasje en last but not least een GeForce Go 7300 waar je nog een spelletje mee kan spelen. De prijs zal ergens tussen 800-850 liggen voor die laptop.

Aero is verder niet zwaar. Verder kan gamen op de 2e misschien, maar het hangt van het spel af. Een potje Fifa of TrackMania Nations en oude spellen wil prima. Maar met Crysis hoef je niet aan te komen. De nieuwste games met een beetje geluk helemaal op low nog te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 29-05-2007 22:18 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Cyphax

Moderator LNX
siddler schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:58:
[...]

Dat was een fout met Vista;), Het is beide Premium.
En over de Videokaart, waar heb jij gevonden dat het geen dedicated memory is? Dacht op de Dell site gelezen te hebben dat het dat wel was :S
IIg al heel erg bedankt voor je comment;)
Omdat het HyperMemory is, het klinkt heel tof maar dat was het dan ook ;)
Zelfde verhaal met nVidia's TurboCache.

Saved by the buoyancy of citrus

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

*en als tip van de dag.. nooit online direct bestellen, eerst bellen met dell. die kunnen heel vaak / altijd korting geven op een configuratie die jij voor ogen hebt. jezelf een maximum stellen van wat het nu kost, en proberen af te dingen. ik en diversen mensen bij mij in de omgeving hebben dat gedaan met succes. (bij mij scheelde dat ongeveer 1/6 van de aankoopprijs die op internet stond).

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• siddler
Ik heb me bedacht met de laptop, volgens mij kan ik beter deze laptop kopen. Het past beter in het budget ~700€. En aangezien de aanbiedingen bij Dell afgelopen.
Type:
Aspire 5633WLMi

Kenmerken:

* Windows Vista Home Premium
* Intel Core 2 Duo processor T5500 1.66GHz (FSB: 667MHz)
* 15.4TFT WXGA CrystalBrite
* 1024MB DDR II RAM (2x 512)
* 120GB HDD (5400rpm)
* Super Multi DVD-RW Double Layer
* 6-cell LiIon
* 56K modem
* Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g
* Intel GMA950 128MB shared
* 5-in-1 card reader
* 1.3MP Orbicam
Link: http://www.4launch.nl/4la...uctid=027188&ref=tweakers
Prijs: 710€

Wat hebben jullie voor opmerkingen hierop? Is Acer echt zo'n groot probleem? En heeft misschien iemand anders nog een andere betere laptop?

EDIT: Weet iemand hoe ik de link goed krijg? :P

[ Voor 3% gewijzigd door siddler op 30-05-2007 21:00 ]

Verwijderd

Dell notebooks ondersteunen dacht ik dual channel, kan deze acer dat ook?
edit: ja deze acer kan dat ook volgens de site van acer
Up to 2 GB of dual-channel DDR2 533/667 RAM means immense multi-tasking muscle
Over die aanbieding, aanbiedingen bij dell zijn standaard en komen binnen enkele weken weer terug, anders bel je even en vraag je erom. Je kan ook kortingscoupons vinden her en der op het net voor dell. dell waardebonnen? (coupons)

ps amd turion64 x2 pros zijn oké werk er zelf mee lekker geluidloos bij officewerk aangezien ze erg koel blijven
intel core2 duo is ook oké wellicht iets sneller maar of dat ook de meerprijs waard is. Let wel op dat als je voor intel gaat het core2 duo is en geen duo core.

Heb je het scherm van de acer ook eens in het echt gezien en dan bij daglicht het spiegelt meer dan normaal.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 21:46 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

siddler schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:58:
Ik heb me bedacht met de laptop, volgens mij kan ik beter deze laptop kopen. Het past beter in het budget ~700€. En aangezien de aanbiedingen bij Dell afgelopen.
Type:
Aspire 5633WLMi

Kenmerken:

* Windows Vista Home Premium
* Intel Core 2 Duo processor T5500 1.66GHz (FSB: 667MHz)
* 15.4TFT WXGA CrystalBrite
* 1024MB DDR II RAM (2x 512)
* 120GB HDD (5400rpm)
* Super Multi DVD-RW Double Layer
* 6-cell LiIon
* 56K modem
* Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g
* Intel GMA950 128MB shared
* 5-in-1 card reader
* 1.3MP Orbicam
Link: http://www.4launch.nl/4la...uctid=027188&ref=tweakers
Prijs: 710€

Wat hebben jullie voor opmerkingen hierop? Is Acer echt zo'n groot probleem? En heeft misschien iemand anders nog een andere betere laptop?

EDIT: Weet iemand hoe ik de link goed krijg? :P
In 1 woord:

Nee.

Waarom:

- De 5633 is een uitlopend model van Acer.
- De 2x 512MB zijn niet (makkelijk) uit te breiden.
- Algehele kwaliteit van Acer is (in mijn ogen) ruk.

Had ik al gezegd dat de 1690-serie (voorloper van de 5630) een warmte probleem hadden? Heb er meerdere gezien waarvan de onderkant helemaal gesmolten was. Ik vertrouw deze modellen voor geen cent en verkoop ze ook aan niemand (ben o.a. ServicePoint voor Acer).

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1