Slecht geluid> Waar ligt het aan bij deze config?

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Hallo!

Ik heb het al wel vaker gepost, maar ik wou nog even terug komen op het probleem wat we hier hebben.

In de huiskamer heeft mijn pa de volgende config:

- NAD 304 Amp.
- Kef Q30 speakerboxen
- Aristona 6 CD-wisselaar (oud)
- Beyerdynamic DT 331 hoofdtelefoon.
- "gewone" kabels, nix aparts.

We hadden eerst de hoofdtelefoon niet en vonden het geluid niet echt lekker klinken, een beetje penetrant in de middengebieden, niet prettig om naar te luisteren. We dachten dat het wel een eigenschap van de speakerboxen zou zijn, maar toen we de hoofdtelefoon kochten kwamen we nog steeds tot dezelfde conclusie.
Vervolgens is het nog eens zo dat ik de hoofdtelefoon op mijn eigen, goedkopere Amp (Technics TA-120X) en CD-speler (Philips)
heb uitgeprobeerd en het geluid een stuk warmer klonk, naar mijn smaak beter.

Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Of zijn wij nou zeikerds?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Na ja, gewoon eerst de versterker vervangen door jouw versterker, en dan evt nog de cd-speler. Kijken wat het verschil uitmaakt. heb je dat al geprobeerd?

Jag

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Nee, simpel omdat het mij onmogelijk lijkt dat mijn spul beter is.

Maar ja, wie niet waagt wie niet wint.

De CD-speler zou nog wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Wat zijn goeie nieuwe? Marantz?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Zoiets ligt denk ik niet aan de cd-speler, eerder aan de versterker. Ik zou het iig proberen (ik zou trouwens gewoon de speakers naar boven sjouwen, is veel minder werk).

Jag

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Het ligt misschien wel aan jouw smaak en dat de versterker een totaal ander karakter heeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Hmm... maar ik heb een andere smaak dan mijn vader en we vinden het allebei eigenlijk.

Maar ik zal eens wat onderling gaan verwisselen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Als er nou 4 smaken zijn, laten we zeggen A, B, C, en D. Je vader heeft smaak A, jij B, C vinden jullie allebei goed, maar D vinden jullie klote. Dan is die versterker misschien wel smaak D.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

die nad kan denk ik het probleem niet zijn, nad hebben meestal juist uitstekend midden. "oude"cd-spelers willen nog aleens een "beroerd" midden hebben. probeer ff een andere cd-speler zou ik zeggen.

Verwijderd

over cd-spelers gesproken, als je een goedkope zoekt(tot bv. 300,-)maakt het niet zo bar veel uit, marantz is niks mis mee maar meer kan ik er niet over zeggen.

Verwijderd

Ik denk dat het een fakbrieks foutje is, heb ik namelijk ook een keer gehad. Alleen had het geluid toen meer weg van of er een dsp op zat.
Pagina: 1