Hallo!
Ik heb het al wel vaker gepost, maar ik wou nog even terug komen op het probleem wat we hier hebben.
In de huiskamer heeft mijn pa de volgende config:
- NAD 304 Amp.
- Kef Q30 speakerboxen
- Aristona 6 CD-wisselaar (oud)
- Beyerdynamic DT 331 hoofdtelefoon.
- "gewone" kabels, nix aparts.
We hadden eerst de hoofdtelefoon niet en vonden het geluid niet echt lekker klinken, een beetje penetrant in de middengebieden, niet prettig om naar te luisteren. We dachten dat het wel een eigenschap van de speakerboxen zou zijn, maar toen we de hoofdtelefoon kochten kwamen we nog steeds tot dezelfde conclusie.
Vervolgens is het nog eens zo dat ik de hoofdtelefoon op mijn eigen, goedkopere Amp (Technics TA-120X) en CD-speler (Philips)
heb uitgeprobeerd en het geluid een stuk warmer klonk, naar mijn smaak beter.
Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Of zijn wij nou zeikerds?
Ik heb het al wel vaker gepost, maar ik wou nog even terug komen op het probleem wat we hier hebben.
In de huiskamer heeft mijn pa de volgende config:
- NAD 304 Amp.
- Kef Q30 speakerboxen
- Aristona 6 CD-wisselaar (oud)
- Beyerdynamic DT 331 hoofdtelefoon.
- "gewone" kabels, nix aparts.
We hadden eerst de hoofdtelefoon niet en vonden het geluid niet echt lekker klinken, een beetje penetrant in de middengebieden, niet prettig om naar te luisteren. We dachten dat het wel een eigenschap van de speakerboxen zou zijn, maar toen we de hoofdtelefoon kochten kwamen we nog steeds tot dezelfde conclusie.
Vervolgens is het nog eens zo dat ik de hoofdtelefoon op mijn eigen, goedkopere Amp (Technics TA-120X) en CD-speler (Philips)
heb uitgeprobeerd en het geluid een stuk warmer klonk, naar mijn smaak beter.
Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Of zijn wij nou zeikerds?