Geheugen op ASUS P5RD1-V

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 17:33
Hoi mensen,

Mijn pc heb ik iets meer dan een jaar geleden gekocht bij de computerzaak "om de hoek":
- Mobo ASUS P5RD1-V
- Processor Intel Pentium 4 640 3.2 Mhz
- Geheugen 2 x 512 MB, volgens de bon "2 x Corsair DDR-RAM 512mb pc-400 / pc-3200 Cas 2.5", op de stikker op geheugen staat type "V8512MB400"
Rest is ff niet zo belangrijk denk ik zo

Pc draait lekker, niks aan de hand. Nu staan er op Tweakers de laatste tijd veel nieuws berichten dat het geheugenprijzen zo erg dalen en dergelijke. En dan staan daar ook reactie's bij waarin prijzen genoemd worden van 30 euro voor 1GB. Dus dacht ik misschien interesant om geheugen bij te kopen, als ik nog eens Vista wil draaiten... >:)

Dus ik simpel in de tweakers.net pricewatch ingetikt "Corsair pc3200 2GB", want as we et doen, dan doen we et tuurlijk wel goed O-) Daar komen meerdere resultaten uit, iets verschillende, de prijs voor 2 x 1GB varieërt van 138 euro tot ver boven de 200 euro. Dat valt me dan toch weer tegen.

Nog wat verder geklikt kam ik op de site van Corsair terecht. Daar kun je zoeken welk geheugen geschikt is voor je mobo, linkje: http://www.corsairmemory..../configurator_search.html. Als ik dat doe, komt daar heel ander geheugen uit als dat ik nu in mn pc heb zitten, namelijk PC 4200 of PC 5300. Als ik vervolgens in tweakers.net pricewatch intik "corsair pc4200 2GB" kom ik vervolgens op een prijsje van 66 euries. Dat word intresant.

Maar nu heb ik toch enkele vraagjes. Ten eerste heb ik iets fout in het boven staande? Kan ik die PC4200 zomaar naast die PC3200 prikken? Ik heb in de PMG FAO zitten lezen over geheugen snelheden, maar ik kan met name die berekeningen niet helemaal volgen. En vervolgens, waarom staat mijn geheugen dat ik nu heb eigenlijk niet tussen de resultaten als ik bij Corsair op de site mijn mobo opzoek? 8)7 Heb ik wel goed geheugen in mn systeem zitten ga ik me dan bijna afvragen... }:O

Euhm... \n ...

Verwijderd

volgens mij zit je DDR1 (PC3200) en DDR2(PC4200) door elkaar te gooien.
ja de DDR2 prijzen staan laag, maar voor DDR1 moet je nog wel min €100 neertellen voor 2Gb.

EDIT: net ff gechecked, je bord heeft DDR1 nodig en de Corsair site heeft DDR2 weer. foutje van Corsair

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 22:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DDR1 is idd duur, DDR2 is spotgoedkoop.
http://www.asus.com/produ...179&model=465&modelmenu=1 dit is je mobo en volgens de Asus site moet daar dus DDR2 spul in. Dus pak de QVL erbij en kijk welk geheugen je erin kunt prikken.

• Nickname55
Terw_Dan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:45:
DDR1 is idd duur, DDR2 is spotgoedkoop.
http://www.asus.com/produ...179&model=465&modelmenu=1 dit is je mobo en volgens de Asus site moet daar dus DDR2 spul in. Dus pak de QVL erbij en kijk welk geheugen je erin kunt prikken.
Daar zie ik staan "Dual-Channel DDR400/333". Voor zover ik het kan volgen is Dual-Channel DDR wat anders dan DDR2.

Euhm... \n ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nickname55 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:09:
[...]

Daar zie ik staan "Dual-Channel DDR400/333". Voor zover ik het kan volgen is Dual-Channel DDR wat anders dan DDR2.
Daarboven staat echter weer DDR2 vermeld (in die tabel met specs), dus echt geweldig is deze specpage dan ook niet (dan zou ik toch maar even in de manual kijken, maar die heb ik niet gedownload, dat duurde veel te lang).

• Nickname55
Daarboven staat echter weer DDR2 vermeld (in die tabel met specs), dus echt geweldig is deze specpage dan ook niet (dan zou ik toch maar even in de manual kijken, maar die heb ik niet gedownload, dat duurde veel te lang).
Idd, ik zie et, in dat tabelletje, met dat CPU, Chipset, PCI-E x 1, enz.. en DDR2. Maar ik denk dat ik dan maar die QVL aanhoud, ik zal nog ff in de manual kijk. Maar in die QVL staat tenminste ook het geheugen dat ik er nu in heb zitten... teminste, ik kan daar vinden "CORSAIR VS512MB400". Die 8 waarvan ik dacht dat et een 8 was, is dus een S :z

Euhm... \n ...

Pagina: 1