Toon posts:

Voor mij onbekende technische term

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst naar de onkyo TX-SR875 gekeken. Ziet er ook wel zeer goed uit, met name omdat ik erg veel aan HD-video doe (kijken met name :P), en deze receiver ziet eruit als een van de eerste met alle nieuwe HD-features erop, waarbij hij ook nog eens audiotechnisch gezien goed in elkaar steekt..

Korom: Het lijkt mij een heel erg goed apparaat, ook qua geluid. Maar er zit een bepaalde versterker-configuratie in, die me vaag iets zegt, maar waarvan ik het fijne niet kan vinden (en meer weet);

Er zit een "three-stage inverted Darlington circuit" in "Dual push-pull" configuratie. Wat is dat eigenlijk :?

Ik kan me herinneren dat mijn (heel) vroegere Harman/Kardon PM655Vxi ook een "three-stage inverted Darlington circuit" had, en dat ie daardoor een bijzonder hoog amperage kon produceren. Maar het echte fijne weet ik er niet meer van. Kan iemand mij verder helpen met info hierover ?

Had nog niet eeder het AUD-forumdeel gezien bestaat het al lang ??.

WOOT, sinds vandaag een forumdeel wat het dichst bij mijn persoonlijke interesse komt. Gefeli !!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 20:30 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Denk aan een transistor, zet er een tweede achter die het signaal van de eerste versterkt en je hebt een darlington. Doe je dat nou aan 2 kanten van de sinus, dan heb je een dubbele push pull.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys, OK; Ik kan nu ook verzinnen waar het triple op slaat, maar nog niet het inverted ;)

Maar goed, uit deze uitleg kan ik in ieder geval concluderen dat mijn herinnering goed zat, en dat deze schakeling een hele grote stroom kan produceren op de einduitgang wat dan weer voor een "hoge dynamische power" zorgt (maw een hoog amperage op de eiddtrap, zoals mijn 655VxI vroegâh).

Naja, mooi spul dus die komende SR875 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 21:14 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, het is just another marketing crap... je kunt bij iedere amp wel een mooi tekstje verzinnen om het heel wat te laten lijken natuurlijk.

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit een slechte amp zou zijn, maar je conclusie baseren op een enkel zinnetje is volkomen onzin.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
True, true; Maar het idee is goed, en natuurlijk lees ik de echte reviews voordat ik hem übehaupt ga kopen. Maar de belangrijkste feature is dat ie een Reon VX video-processor aan boord krijgt, en die is van een heel andere orde dan de veel gebruikte Faroudja's.

En wat dat betreft ziet het er nu naar uit dat je dus een apparaat krijgt waar zowel aan de audio-kant als aan de video-kant behoorlijk veel zorg is besteed. En in de prijsklasse waarin hij zal worden gepresenteerd (ca. € 1600,00) is er bijvoorbeeld geen gelijkwaardige Denon of Marantz te krijgen (die blijven allemaal de "middelmatige" Faroudja's gebruiken in die prijsklasse).
Pagina: 1