Toon posts:

[office 2007] Word slaat regel over

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik kom er maar niet uit, telkens als ik word open en een bericht begin te tikken dan slaat word zelf telkens een regel over (standaard) .
Ik weet dat ik dit bij start>stijlen kan veranderen (in geen afstand), alleen als ik dan Word weer opnieuw open dan begint dat gezeur weer opnieuw.
Is het niet mogelijk om standaard in te stellen dat Word opent met 'geen afstand' ipv 'standaard' ?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:37
Remove spacing after paragraph. (midden in onderste rij van home->Paragraph)

Word maakt ziet bij elke enter een paragraaf, en daarom komt er extra ruimte.

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 29-05-2007 20:20 ]

Specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:35
Wat je ook kan doen voordat je gaat typen is even hierop klikken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6eb2f259e389cd9acedf447c5fd5e4e0/full.jpg

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de snelle reactie.
Ik had deze oplossing ook al door.
Alleen wat ik bedoelde met mijn vraag is is het mogelijk om Word dit standaard in te laten stellen zodat ik niet telkens wanneer ik Word open op die knop hoef te klikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 09:19 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je zal het dan moeten opnemen in het standaard template, standard.dot? Ik weet niet hoe dit met de nieuwste Word te doen is.

Met XP is het: open een nieuw leeg document. Kies in het menu Opmaak | Stijlen en Opmaak, rechter ding 'standaard' kiezen, 'wijzigen', dan bewerken zoals je wil en dan het vinkje aanzetten dat je het 'aan sjabloon toevoegen' wil. Klaar.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Heel dichtbij, ik zat net ook te klooien omdat ik helemaal gek word van die dubbele regelafstanden...
tis alleen geen .dot meer maar een .dotm (lekker handig). Dit zijn de stappen:
Geen witte regels tussen de alinea’s in Word 2007.

Zoek het bestand Normal.dotm op en open dit bestand in Word.
Doe nu de gewenste aanpassingen en klik vervolgens op “Opslaan”.

normal.dotm is een verborgen bestand in:
C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Microsoft\Office\Recent
Let op, het is dus een verborgen bestand, en tevens een snelkoppeling. Je kunt ook het origineel openen, op mijn (Nederlands) Office staat deze in de map C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Microsoft\Sjablonen. In het Engels zal het wel Templates heten.

Bestand openen, stijl "zonder afstand" kiezen, en opslaan is al voldoende! :)

edit:
BTW, nog ff vergeten: credit where credit is due: http://www.nationaalcompu...ce543fb7bb&t=26717&page=2

[ Voor 8% gewijzigd door kauwgomballen op 30-05-2007 21:44 ]

Pagina: 1