God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Hoe 'vul' je een subforum dan? Ik neem aan door een lijst van een lijst met TopicID's het ForumID aan te passen? Je kan namelijk gewoon topics naar een niet-bestaand ForumID zetten; en dat forum daarna pas aan te maken
Volgens mij is het vooralsnog even de bedoeling dat Deleted ook echt Deleted is. De enige manier om te undeleten is dan dus de database; alhoewel een minimale interface daarvoor in de admin heel misschien een ideetje is
Volgens mij is het vooralsnog even de bedoeling dat Deleted ook echt Deleted is. De enige manier om te undeleten is dan dus de database; alhoewel een minimale interface daarvoor in de admin heel misschien een ideetje is
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Het eerste kan al; al hangt het van je rechtenboom af. Maak eerst een groep aan (bv 'blah'), stel dan voor de juiste groepen in dat het forum 'dicht' is, en zet voor 'blah' hem open.
Het forum is dan direct onzichtbaar voor iedereen behalve diegene die in groep 'blah' zit.
Mbt undeleten: zie Spider.007.
Het forum is dan direct onzichtbaar voor iedereen behalve diegene die in groep 'blah' zit.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Weet je wel hoe lang het duurt om 'ff' een groep aan te passen op GoT? In die tijd kan ik leren koffiezetten enzochem schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:06:
Het eerste kan al; al hangt het van je rechtenboom af. Maak eerst een groep aan (bv 'blah'), stel dan voor de juiste groepen in dat het forum 'dicht' is, en zet voor 'blah' hem open.
Ik heb er nog even over nagedacht, en het mooiste zou zijn als ik gewoon een stel keywords op kan geven die in de topictitel staan en dat die dan automatisch uit een ander aan te geven forum geplukt worden bij het aanmaken, maar dan zit je wel met een eventuele timeout, dus ik doe dat eigenlijk liever via de mysql prompt, al ging het splitsen van AVH in 4 secondes gisteravond.Het forum is dan direct onzichtbaar voor iedereen behalve diegene die in groep 'blah' zit.
Tjah; dat kan dus precies zoals ik al zei [en ik had het express niet over rechten
]; update de ForumID's en maak het forum daarna pas aan. Begin in een private-category waardoor hij sowieso al niet zichtbaar zou moeten zijn; zet de juiste rechten en verplaats het forum naar de juiste categorie?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
En ik vind dus dat een forum in 1 keer goed moet werken en dus ook zeker de rechten
'goed' is helaas nogal een lastige definitie; bij ons werkt het wel 'goed' namelijk
---
Ik heb nooit echt kunnen vinden hoe je de rechten die je daar instelt (bij aanmaken van een forum) later weer kunt veranderen of aanpassen. Mijns inziens kom je die rechten in de normale rechtenboom van de betreffende groep niet meer tegen. Of ik moet er altijd gigantisch overheen hebben gekeken, dat zou ook nog kunnen. Ik kwam iig tot de conclusie dat de instellingen die daar gedaan werden niet meer te wijzigen waren achteraf.chem schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:06:
Ik heb de ervaring dat bij het verplaatsen van een forum van de ene naar de andere categorie de rechten niet gelijk goed gezet worden. Het zou kunnen dat dit komt omdat de rechtencache niet wordt geleegt op dat moment en dus de rechten nog overeen komen met de oude situatie voor de move. De rechten die ingesteld zijn voor een forum binnen een groep lijken iig op één of andere manier compleet gewist als je de rechten van een groep gaat bekijken na de verplaatsing.Spider.007 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:54:
Tjah; dat kan dus precies zoals ik al zei [en ik had het express niet over rechten]; update de ForumID's en maak het forum daarna pas aan. Begin in een private-category waardoor hij sowieso al niet zichtbaar zou moeten zijn; zet de juiste rechten en verplaats het forum naar de juiste categorie?
Ik werk er eigenlijk sinds deze constateringen altijd omheen, maar handig is dat niet
offtopic:
Je mag deze ervaringen meenemen in de beoordeling van dit probleem, of gewoon compleet negeren. Het maakt mij niet zozeer uit, maar ik heb iig het gevoel dat er hier en daar nog wat hapert op het gebied van rechten bij het verplaatsen van fora tussen categorieën en bij geven van 'simpele' rechten bij het aanmaken van een forum
Je mag deze ervaringen meenemen in de beoordeling van dit probleem, of gewoon compleet negeren. Het maakt mij niet zozeer uit, maar ik heb iig het gevoel dat er hier en daar nog wat hapert op het gebied van rechten bij het verplaatsen van fora tussen categorieën en bij geven van 'simpele' rechten bij het aanmaken van een forum
Pagina: 1